  • Data: 2013-03-11 12:09:19
    Temat: Re: Przeróbka statywu - pytanie do majsterkowiczów
    Od: Slon <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, March 11, 2013 6:12:20 AM UTC-4, Marek wrote:

    > Stojaki ... terminologią powszechnie używaną jest statyw oświetleniowy.
    >
    > Zobacz jak wielu sprzedawców używa słowa "statyw" a jak niewielu
    >
    > "stojak" pomimo różnicy w budowie obu.

    Dodaj, ze wilu sprzdawcow w bolandii.
    A ty zaczynajacy sie interesowac fotografia, musisz powtarzac po nich
    imbecylne okreslenia sprzetu, zamiast stosowac poprawne nazewnictwo.
    Powszechnie w bolandii nazywa aie tez tanie obiektywy kitowymi,
    to chyba od polskiego kitu czyli tandety a nie od zestawu jak to okresla
    angielskie slowo kit.
    I nigdy na tej grupie nikt nie uwaza drogich obiektywow w zestawach,
    jako kitowych.
    Kit, to rownierz kilka obiektywow sprzedawanych bez korpusu aparatu fotograficznego.
    Wszystko, co jest sprzedawane w jakimkolwiek zestawie, stanowi kit.

    > http://allegro.pl/listing.php/search?category=122389
    &sg=0&string=stojak+o%C5%9Bwietleniowy

    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=statyw+o
    %C5%9Bwietleniowy&category=122389&sg=0

    > A ja wpadłem na pomysł zrobienia czegoś uniwersalnego na bazie
    >
    > posiadanych przeze mnie solidnych "stojaków". Gwint 3/8 daje mi swobodę
    >
    > decydowania o ich przeznaczeniu. Gwint 3/8 pozwoli mi na zainstalowanie
    >
    > głowicy aparatu i wtedy zyskuję bardzo wysoki statyw pod aparat. Mogę
    >
    > też na ten gwint nakręcić trzpień z żeńskim gwintem 3/8 i męskim 1/4
    >
    > (lub bez niego) i mocować oświetlenie.

    Odkrywasz Ameryke.
    Jak juz chcesz zrobic stojaki uniwersalne, to najpierw popatrz na to,
    co juz jest produkowane.
    Zrob tak, zeby wymienne koncowki nie byly nakrecane, tylko nakladane
    lub wkladane w trzpien stojaka.
    Oba rozwiazania przystosowane sa do srednicy 5/8"
    Wymiana koncowek jest latwiejsza i umozliwia obracanie nimi,
    bez obracania stojaka, co czasami bywa dosc klopotliwe.

    Jest to rozwiazanie duo praktyczniejsze i mozna dokupic oryginalne
    koncowki do takich stojakow.
    W linkach ktore podalem, znajdziesz duzo takich rzeczy.

    Slon