  • 21. Data: 2017-08-02 11:54:49
    Temat: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 10:54, sirapacz pisze:

    > to może ja gotowałem te nicd licząc, że się ładowarka wyłączy sama (skąd
    > inąd są tam dwie diodki sygnalizujące właśnie rodzaj pracy). Z całą
    > pewnością nie były ładowane 7h

    U mnie jedna diodka świeci jak podłączę zasilacz do gniazda
    przeznaczonego dla akumulatora (jest zasilanie), a druga jak włożę w to
    gniazdo akumulator (jest obciążenie) i to koniec funkcjonalności tych
    diodek.
    Nigdy nie przekraczałem tych 7h.
    Jestem przekonany, że jakbym ładował dłużej to ta "obciążenie =
    ładowanie" i tak się nigdy nie wyłączy, ale nie wiem czy moje
    przekonanie wynika z definicji, czy kiedyś na początku zajrzałem do
    wnętrza tego gniazda.
    P.G.

  • 22. Data: 2017-08-02 11:58:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    >Moje doświadczenie wskazuje, że akumulatorki NiCD nie lubią ładowania
    >wysokim prądem i przeładowywania.

    Przeladowania nie lubia, szczegolnie wysokim pradem.
    Tam jest taki mechanizm, ze tlen wydziela sie na anodzie, rozpuszcza w
    elektrolicie i dyfunduje do katody, gdzie reaguje z
    materialem/wodorem.
    Przy wiekszym pradzie nie da rady sie rozpuscic tak szybko jak sie
    wydziela.
    Te C/10 jeszcze znosza, przynajmniej przez 14h.

    >Ładowarki dające 1-2A mało tego, że ładują dużym prądem, to jeszcze
    >nie zawsze potrafią w porę się wyłączyć. Ugotowałem w ten sposób
    >kilka NiCD i Eneloopów niby bardzo markową i zachwalaną ładowarką.
    >Sam ją chwaliłem do pory...

    Bo tez i kryteria naladowania sa wrednie niewyrazne. Ale przy wiekszym
    pradzie chyba wyrazniejsze.

    Dodatkowo w miare zuzywania rosnie opor wewnetrzny ogniwa i maskuje te
    efekty.

    >Pod tym względem zdecydowanie bezpieczniejsze są prymitywne ładowarki
    >wielogodzinne. Aczkolwiek nie są wygodne.

    Szczegolnie, jesli nie wiadomo w jakim stanie baterie sa.
    Moze rozladowane, a moze naladowane w 70% i juz po 3h mamy
    przeladowanie.

    J.

  • 23. Data: 2017-08-02 12:00:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z tymi NiCd to nie jest tak prosto. Mam nadal sprawne pastylkowe
    >akumulatory jeszcze z ZSRR, które służą już 35 lat i jeszcze całkiem
    >spokojnie dają radę.

    To pogratulowac, bo mialem tych pastylek kilka i one jednak po paru
    latach popuszczaly elektrolit.
    A moze to i moja wina przy ladowaniu.

    J.

  • 24. Data: 2017-08-02 12:34:15
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wewnetrzne zwarcie to akurat typowa usterka NiCd.
    >
    > Do naprawienia ("przepalenie"), nie na dlugo, ale znow mozna przepalic.

    Opowiedz mi więcej o tym przepaleniu, proszę.

    Piotr

  • 25. Data: 2017-08-02 12:45:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >Opowiedz mi więcej o tym przepaleniu, proszę.

    Podlaczasz takie ogniwo pod duzy kondensator, blysk, trzask, i zwarcia
    nie ma.

    Ja uzywalem 50mF ladowane do 35V - akurat takie bydle (mili F) mialem
    pod reka.

    Jak sie kiedys zawieruszyl ... to sobie pomyslalem ze duzy prad to i
    akumulator w samochodzie ma.
    moment podlaczenia do 12V ... i Vipov nie przezyl. Ale to w ogole
    gowniane akumulatory byly :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-08-02 14:15:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

    > Nie wiem czy pomogę, ale w maszynce do strzyżenia też miałam
    > zjawisko "nie ładują się wcale".
    > Stało się jednak tak, że zostawiłem podłączoną do ładowania na kilka dni i
    > ładowanie ruszyło i od kilku miesięcy używam jej normalnie, tak jak przed
    > rozładowaniem.

    Spróbuję, ale próba ładowania wygląda tak, że ładowarka miga LEDem
    w trybie "akumulator uszkodzony". Czyli szybkie miganie zamiast
    powolne miganie informujące o "ładowaniu". Ciągłe świecenie oznacza
    poprawne zakończenie ładowania. Oryginalna ładowarka jaka przyszła
    z wiertarką. To jest produkt firmy Black & Decker akurat w w wersji
    "profesjonalnej", czyli etykietka nie "Black & Decker" tylko "Quantum Pro".

    Szkoda mi wiertarki bo naprawdę fajna jest - poza światełkiem ma
    wszystko co sobie można zamarzyć w wiertarce: sprzęgło o zmiennym
    momencie maksymalnym, udar, zmianę kierunku obrotów i 1/2" wiertła.

  • 27. Data: 2017-08-02 14:24:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Eneloopy wytrzymuja mi dluzej

    Ale to są NiMH, a nie Cd.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 28. Data: 2017-08-02 14:30:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze wymysl co zrobic jak w wiertarce akumulatorki polaczone szeregowo a przy
    zasilaniu tych ukladzikow po 10 centow wspolny minus bedzie.

  • 29. Data: 2017-08-02 14:36:32
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy ktoś przerabiał temat przełożenia tam ogniw litowych?

    Tak, zrobilem taki swap za pomocą ogniw 18650. Działa OK. Do ładowania
    oczywiście wyjmuje je i ładuję w osobnej ładowarce. Na tyle rzadko jej
    używam, że nie jest to szczególnie upierdliwe.
    Akumulatory NiCd we wkrętarkach są połączone szeregowo i tak ładowane.
    To się nie może udać na dłuższą metę. No chyba, że jakieś super
    wyselekcjonowane. Każdy z nich ma inną Rwewn. i inny jest spadek
    napięcia na nim. W efekcie jak 1 padnie, to pozostałe dostają w d'. Ktoś
    tu opisywał prosty ruski sposób: przy każdym ogniwie 2 diody szeregowo,
    co miało wymuszać te 1,4V spadku. Genialnie proste.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 30. Data: 2017-08-02 14:48:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <N...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > tym, aby wyprowadzić sobie na obudowę "piny" z ogniw, następnie łączyć je
    > w sposób albo do pracy albo do ładowania. jak masz takie jedno narzędzie -
    > brzmi skomplikowanie, śmiesznie, wieśniacko. ale przy trzech - sprawa
    > staje się logiczna, prosta... szczególnie biorąc pod uwagę koszty.
    > To masz na fotce
    > https://zapodaj.net/b3a55784dca05.jpg.html
    > od roku działające urządzenie. czy działa sprawnie - tak nad wyraz. bo gdy
    > jedna z 4 ładowarek zgłaszała naładowanie po 10 minutach (reszta po 3
    > godzinach) to było wiadomo że padły ogniwa i to które!!!

    Ciekawe... zainteresuję się tym.