  • 41. Data: 2009-05-28 06:35:50
    Temat: Re: Przepala zdjecia w JPG
    Od: j...@a...at

    Moze zle zadalem pytanie. Chodzilo mi
    > o to dlaczego zdjecia sa rózne. Teraz jak sie przyjrzalem to widac golym
    > okiem ze Irfan wyciagal z cieni i przeswietlen. Musze sprawdzic jego opcje i
    > ustawienia.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    zarowno irfan jak i algorytm w aparacie zadzialaly prawidlowo
    one sa tylko rozne , stzad i rozne wyniki.

    Irfan nie gila krzywych , on wyliczyl w modusie auto agolnie wieksza
    luminjancje i ja skorygowal lekko w dol.
    w canonie jeest tak ze ma on b duza tolerancje na niedoswietlenie ok 6
    - 7 ev i b mala na przeswietlenie ok 2 ev.

    irfan sciemniejac obraz ciagle dal szczegoly w cieniach i pojawilo
    sie nieco tylko szczegolow w swiatlach.
    dalsze sciemnianie nie spowodowalby pojawieie sie szczegolow a
    przycimnienie tej jasnej plaszczyzny do jakijs jednolitej szarosci.

    Canon ma funkje ona sie chaba nazywa d lightining czy jakosc podobnie.
    Ta funkcja jest tez w DPP
    ona spowodowala ze cienie zostaly podbite w gore .

    to rzecz smaku co jest lepsze , w kazdym razie dla tak trudnych
    tonalnie obiektow DPP jest znacznie bardziej odpowiedni od Irfana.
    Kiedys korespondowalem z autorem tego programu - te autokorekty sa
    robione na poziomie RGB -co daje znacznie mniejsze mozliwosci korekty

  • 42. Data: 2009-05-28 08:12:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Agent pisze:

    > No i się wyjaśniło. RAW wywłołany z DPP wygląda jak JPG z aparatu jesli
    > chodzi o przepalenia. Zatem Irfanview pewnie gnie krzywe.

    Myślisz że jest soft, który stosuje proste?
    Każdy gnie - po swojemu, ot co.

  • 43. Data: 2009-05-28 08:14:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Witkowski wrote:

    > Myślisz że jest soft, który stosuje proste?
    > Każdy gnie - po swojemu, ot co.

    Właśnie jakby nie giął to światła byłyby zachowane. Przy liniowym wywołaniu
    widać światła i czerń.

  • 44. Data: 2009-05-28 08:24:58
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 27 May 2009 22:50:20 +0200, Agent napisał(a):

    > Zrobiłem na szybko bez lapmy scenę zrównoważoną w pokoju. Przy małej
    > dynamice sceny oba zdjęcia są w miarę ok ale raz z RAWa jest ciemniejsze raz
    > jasniejsze

    Hm, czy zdjęcia, które pokazałeś mają być tą "zrównoważoną sceną"?
    Bo IMO wcale tak nie jest - w pokoju, bez lampy błyskowej, z oknem w
    tle, tryb "Program", każde zdjęcie (RAW, JPG) było robione pewnie
    oddzielnie...
    Wiesz dobrze czego się można spodziewać po takim "koktajlu"?

    Zrób zdjęcie RAW+JPG lub korzystaj z ustawień manualnych - wtedy dopiero
    porównuj.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 45. Data: 2009-05-28 08:34:41
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 28 May 2009 10:24:58 +0200, Grzegorz Góra napisał(a):

> [...]
    > Wiesz dobrze czego się można spodziewać po takim "koktajlu"?
    >
    > Zrób zdjęcie RAW+JPG lub korzystaj z ustawień manualnych - wtedy dopiero

    Ok, doczytałem wątek do końca... ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 46. Data: 2009-05-28 08:42:23
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bo IMO wcale tak nie jest - w pokoju, bez lampy błyskowej, z oknem w
    > tle, tryb "Program", każde zdjęcie (RAW, JPG) było robione pewnie

    Razem. Scenę zrownoważoną zrobiłem później.

    > Wiesz dobrze czego się można spodziewać po takim "koktajlu"?
    >
    > Zrób zdjęcie RAW+JPG lub korzystaj z ustawień manualnych - wtedy dopiero
    > porównuj.

    Zrobiłem RAW+JPG.

  • 47. Data: 2009-05-28 09:52:33
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik jansal napisał w wiadomości:

    > ktore pytania do mnie ?

    _Moje_ pytanie do Ciebie, zadane w wątku z 24 maja 2009.

    -- Zibi

  • 48. Data: 2009-05-28 11:32:23
    Od: j...@a...at

    On 28 Mai, 11:52, "Zibi" <l...@i...pl> wrote:

    > _Moje_ pytanie do Ciebie, zadane w wątku z 24 maja 2009.
    >
    >  -- Zibi

    odpowiedzialem , jesli przewiniesz w lewo wskazany obraz do pierwszej
    strony dostaniesz odpowiedz na niemal wszystkie pytania.
    gdyby jeszcze cos bylo niejasne to pytaj , tylko prosze nie o sklad
    mojego potu , czy ladunek elektryczny drobinek kurzu , albo tez ich
    spin magnetyczny,

    pytaj do rzeczy.

    XXX

  • 49. Data: 2009-05-28 13:22:44
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    > odpowiedzialem

    Ale nie na to pytanie, co trzeba.

    > pytaj do rzeczy.

    Proszę bardzo, powtórzę:

    Bądź w takim razie łaskaw powiedzieć, jakim ciałem
    (podpowiem, ze to Canon) bylo zrobione to zdjecie:
    http://images41.fotosik.pl/127/b7887884e7007897.jpg
    Jak chcesz sie wykazac, to jeszcze powiedz, jaki obiektyw zastosowalem.

    No i teraz czekam na odpowiedź.

    -- Zibi

  • 50. Data: 2009-05-28 13:29:02
    Od: j...@a...at

> [...]
    897.jpg
    > Jak chcesz sie wykazac, to jeszcze powiedz, jaki obiektyw zastosowalem.

    ale ja sie wcale nie chce wykazac , bynajmniej nie zamierzam.
    po co , w jakim celu ??. Komu i czemu to mialoby sluzyc?

    jesli ktos cos chce wiedziec a ja akurat wiem to pisze.

    jesli ktos inny ma ochote na wymiane zdan i ja akurat tez mam to
    wymieniamy - co w tym nadzwyczjanego?
    Co to ma wspolnego z wykazywaniem sie?

    co do pytania -
    Przeciez nie jestem wrozka-skad mam wiedziec ?
    Moze ktos inny potrafi rozpoznac - ja nie.