  • 41. Data: 2010-12-20 11:45:58
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    scob <9...@t...pl> napisał(a):

    > Na forum audiklub.pl często w wątkach zimowych przewija się "sentencja"
    > - "quattro - przyspiesza jak żaden, hamuje jak każdy".

    i to jest prawda ;)

    > Każdy, kto
    > świadomie prowadzi samochód - wie o tym. Pozostaje jeszcze kwestia tego,
    > że w takich warunkach jak np. dzisiaj - _wyśmienicie_ (i tak! 2x
    > wydajniej od "osiek") czteronapędowiec _hamuje silnikiem_ ;)

    yhy, hamuje silnikiem, i moze jeszcze napisz, ze 4x lepiej nim hamuje,

    jezdze Allrodem i musze przyznac, ze turlam sie nim delikatniej niz oska, bo
    rusza jak rakieta, a hamuje nawet gorzej bo jest ciezszy ;)

    4x4 zadziwia, quatro czyni cuda, ale mimo swiadomosci ze ruszysz spokojnie,
    jak nie podnosisz zawiasy i ruszasz w 100% to jednak trza sie miec na
    bacznosci, poczucie bezpieczenstwa jest bardoz zludne

  • 42. Data: 2010-12-20 12:15:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po to aby
    zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod kół jest bez sensu.

    No bo może to i jest rzadko przydatny i nieekonomiczny luksus, ale za to jaka frajda.
    I dlatego większość nie kupuje, ale niektórzy (bogatsi/lubiący) kupują - normalka!

  • 43. Data: 2010-12-20 12:30:46
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Fri, 17 Dec 2010 23:02:26 +0100, Agent <w...@o...pl>
    wrote:

    [...]
    > Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po
    > to aby zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod
    > kół jest bez sensu.

    A airbagi masz? Bo płacić za coś, co użyjesz tylko raz to w ogóle bez
    sensu.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 44. Data: 2010-12-21 14:53:22
    Temat: Re: Przemy&#182;lenia co do 4x4
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    n...@o...pl wrote:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Faktem jest, że w czasie jazdy korzyści z napędu na wszystkie koła są mizerne,
    > jednak nie wpływa to na wyczucie auta. To jest zależne od kierownika.
    > Za to napawa mnie przerażeniem przekonanie niektórych, że w autach bez
    > centralnego dyfra warto włączać 4x4 na śliskim. W ten sposób jadą w permanentnym
    > poślizgu.

    Nie prawda!

    O ile nie masz dodatkowo twardo poblokowanych mostów to zwykle uślizg
    będzie na tylko jednym kole.

    > Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz
    > niebezpieczne.

    Jakby było bez korzyści toby tak nikt nie robił :)

    Po pierwsze to wiele samochodów terenowych ma wybór albo RWD albo 4x4 ze
    sztywnym podziałem na osie. Na na prawdę śliskim tak jest zwykle lepiej
    a nie gorzej.

    Owszem, auto jest bardziej "narowiste", w dodatku różne samochody
    zachowują się mocno różnie, ba, tylko wsadzenie torsena w tylny most
    zmienia diametralnie zachowanie. I nie da się nic zrobić "na ręcznym" bo
    ręczny blokuje wówczas obie osie. Ale np. poprawia się zwykle hamowanie
    na białym (samochód zachowuje się o dziwo stabilniej, można zwykle
    mocniej hamować bez utraty sterowności, itd).

    pzdr

    \SK