eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzemyślenia co do 4x4
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 44

  • 11. Data: 2010-12-17 14:49:04
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    >
    > Jak myslisz, to o tym pamietasz.
    >
    Pewnie, jak myślisz to po co Ci ABS, ESP i inne pierdoły? A i tak żaden z
    tych systemów nie zaburza percepcji kierowcy w taki sposób jaki opisałem.
    Nawet ASR daje informację w postaci migającej lampki że jest ślisko.



  • 12. Data: 2010-12-17 14:52:12
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    > Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny
    > zimą. Nie chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy
    > bo to oczywiste. Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad
    > autem w warunkach najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac
    > ale jest ślisko.
    > 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś
    > rusza i auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik
    > wie że jest ślisko.

    Mnie kiedys wystarczylo 10m zeby pogiac felge, i naped na jedna os
    mi w tym nie przeszkodzil :-)

    > 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak
    > samo wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że
    > kierownik auta 4x4 nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko
    > rozpędził swoje auto do nieco większej prędkości i bum gotowe.

    Tu znow oska tez nie daje takiego poczucia.

    > Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to
    > powodować sytuację opisaną powyżej?

    Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima
    pod gore bylo lepiej :-)

    J.


  • 13. Data: 2010-12-17 14:55:19
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    > Zły przykład. Ilość poduszek powietrznych nie ma takiego wpływu
    > na reakcję kierowcy na gaz jak brak przyczepności.

    Oj .. ale moze miec wplyw na predkosc. "Mam ABG, ABS, ESP - to
    chyba moge szybko jechac".

    >W moim przykładzie chodzi mi o to że kierowca mając poczucie ze
    >auto dobrze przyspiesza bedzie miał przeświadczenie że równie
    >dobrze hamuje.

    Ale tak bedzie, bo hamulce dzialaja na 4 kola :-)

    J.


  • 14. Data: 2010-12-17 14:56:52
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iefpuc$a4g$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w
    >> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
    >> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
    >> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
    >> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
    >> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
    >> auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest
    >> ślisko.
    >
    > Mnie kiedys wystarczylo 10m zeby pogiac felge, i naped na jedna os mi w
    > tym nie przeszkodzil :-)
    >
    >> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
    >> wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4
    >> nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do
    >> nieco większej prędkości i bum gotowe.
    >
    > Tu znow oska tez nie daje takiego poczucia.
    >
    >> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
    >> sytuację opisaną powyżej?
    >
    > Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore
    > bylo lepiej :-)
    >
    Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90%
    uzytkowników to się nie przydaje.



  • 15. Data: 2010-12-17 14:58:49
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 17.12.2010 Agent <w...@o...ue> napisał/a:
    > Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90%
    > uzytkowników to się nie przydaje.

    Co widac na pewno zwlaszcza teraz, w sniegach. :)

    A ogolnie - odnosze wrazenie, ze szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. :)

    --
    Jacek "AMI" Rudowski


  • 16. Data: 2010-12-17 15:24:58
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: max441 <m...@w...pl>

    In article <iefp71$79v$1@news.onet.pl>, w...@o...ue says...
    > W moim przykładzie chodzi mi o to że
    > kierowca mając poczucie ze auto dobrze przyspiesza bedzie miał
    > przeświadczenie że równie dobrze hamuje.
    >

    Jak nie ma świadomości, że auto 4x4 lepiej przyspiesza na ślizkim od
    auta z napędem na jedną oś, to będzie miał takie przeświadczenie. A to
    znaczy, że nie umie jeździć takim autem. A jak nie umie to powinien się
    nauczyć, albo nie jeździć. W takim przypadku, jeśli ktoś nie jest w
    stanie się nauczyć jeździć autem 4x4 w każdych warunkach, to faktycznie
    nie ma sensu, żeby inwestował w taki napęd bo może zrobić sobie (lub co
    gorsze innym) krzywdę.
    P.



  • 17. Data: 2010-12-17 15:33:59
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 17-12-2010 14:35, Agent pisze:

    > I po co to wszystko? Lepiej Ci?

    Mi tak samo.
    Ale chciałem pomóc Tobie, bo widzę że masz ciężki dzień;)
    --
    M.


  • 18. Data: 2010-12-17 15:39:56
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-17 14:56, Agent pisze:

    >> Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo
    lepiej :-)
    >>
    > Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to
    się nie przydaje.

    Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
    Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy nie zakopał.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 19. Data: 2010-12-17 15:47:38
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
    > Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie chodzi mi
    o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste. Chodzi mi natomiast o
    zdolność do panowania nad autem w warunkach najczęściej spotykanych tj. gdy da się
    jechac ale jest ślisko.
    > 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto wpada
    łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko. Jak wie tzn że
    ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć i przyspieszyć a tym
    samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie będzie zarzucania tyłem itp. W
    takich warunkach margines przyczepności jest większy i kierowca rozpędza się do
    więksej prędkości niż w aucie 2x4

    Piszesz teoretycznie?
    To jest wyłącznie kwestia wyczucia maszyny. To co piszesz może być prawdą
    ale przede wszystkim dla kierowcy, który świeżo przesiadł się z jednonapędowca,
    czyli ma niewłaściwy punkt odniesienia.
    Popatrz na motocykle - te to dopiero przyspieszają... a hamują gorzej niż samochód.
    A jednak trochę doświadczenia, wyczucia, i wiadomo jak i kiedy hamować.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 20. Data: 2010-12-17 16:06:17
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 17 Gru, 14:56, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > U ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa w wiadomo
    cinews:iefpuc$a4g$1@news.onet.pl...
    >
    > > U ytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisa w
    > >> Zastanawiam si czy nap d 4x4 jest rzeczywi cie taki korzystny zim . Nie
    > >> chodzi mi o przypadki nie mo no ci wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
    > >> Chodzi mi natomiast o zdolno do panowania nad autem w warunkach
    > >> najcz ciej spotykanych tj. gdy da si jechac ale jest lisko.
    > >> 1) Poczucie lisko ci - w aucie z nap dem na jedna o jak kto rusza i
    > >> auto wpada atwo w po lizg na 1 i 2 biegu wi c kierownik wie e jest
    > >> lisko.
    >
    > > Mnie kiedys wystarczylo 10m zeby pogiac felge, i naped na jedna os mi w
    > > tym nie przeszkodzil :-)
    >
    > >> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 b dzie tak samo
    > >> wytraca o swoj pr dko . Tylko e w wyniku tego e kierownik auta 4x4
    > >> nie ma dostatecznego poczucia e jest lisko rozp dzi swoje auto do
    > >> nieco wi kszej pr dko ci i bum gotowe.
    >
    > > Tu znow oska tez nie daje takiego poczucia.
    >
    > >> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w nap d 4x4 je li mo e to powodowa
    > >> sytuacj opisan powy ej?
    >
    > > Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore
    > > bylo lepiej :-)
    >
    > Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub b ota? W takim razie dla 90%
    > uzytkownik w to si nie przydaje.

    jeżdżę na przemian autem z napędem na tył /volvo 940/ i awd /
    forester/.
    Na lodzie różnica jest niewielka/ oba się ślizgają ALE spod świateł na
    oblodzonej jezdni Forester odjeżdża bez problemu/. Na śniegu różnica
    jest kolosalna na korzyść awd/ Wczoraj znajomy podjechał i odjechał
    bez najmniejszych problemów spod mojego domu /50 mtr w 0.5 metrowym
    śniegu podczas gdy koleżanka wjechał Passatem kilka metrów w ten śnieg
    i pół godziny zajęło mnie i żonie odkopywanie i wypychanie auta o
    smrodzie nadpalonego sprzęgła nie mówiąc/. Parkowanie w mieście jest
    znacznie łatwiejsze awd niż ośką.Po 2 zimach/ta jest trzecia/ uważam
    że kupno Forestera to był "strzał w dziesiątkę/

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: