  • 301. Data: 2010-05-31 14:52:18
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Bzdura.

    A coś konkretniej? NIE MA ŻADNEJ MOŻLIWOŚCI żeby człowiek fizjologicznie
    był w stanie określić położenie pdległość od źródła światla. Przykład z
    gwazdą jest skrajny, ale obrazujący zjawisko. Jeśli twierdzi Pan inaczej
    proszę o dowód.

    > Uprasza się o nie robienie z siebie idioty!

    Uprasza się o nie uzasadnianie oczywistości nie związanymi rzeczami.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 302. Data: 2010-05-31 14:53:05
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Buuu, ha, ha ha!!!!

    Argumenty poproszę. Skąd nagły wysyp jednookich i zezujących?

  • 303. Data: 2010-05-31 14:54:49
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Nie prawda. Nie we wszystkich. Poza tym, w części z nich wzrost nastąpił
    > przed wprowadzeniem nakazu.

    Ardumenty? Np: Polska +6%, Austria +12%, Bułagria +8%.

  • 304. Data: 2010-05-31 14:57:25
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > ROTFL!
    > To co zostało pokazane to jest właśnie pustosłowie, bełkot "o pewnym
    > taksówkarzu" itd.

    To są fragmenty z listu/opinii. Jeśli chce Pan dokumentację całego
    badania proszę sobie poczytać. Nie wiem jaki ma Pan stopień naukowy, ale
    wydaje mi się że "roftle" nie należą do kanonu dyskusji merytorycznej
    między profesorami.

  • 305. Data: 2010-05-31 14:59:30
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > ROTFL!
    > Po wymianie żarówek nie trzeba ustawiać świateł. Chyba że się założyło
    > chińskie ksenony z miejsce legalnych halogenówek.

    Jeszcze raz to samo pytanie. Skąd zatem duzy wysyp "zezowatych" aut?

    > Tak, jak?

    Proszę sobie znaleźć. Nie zamierzam Panu ułatwiać dyskusji, tym bardziej
    że nie potrafi się Pan zdobyć na nic więcej poza chamstwem i okazywaniem
    pogardy.

  • 306. Data: 2010-05-31 15:15:35
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    ptoki pisze:
    > Ale to i tak malo pozyteczne roztrząsanie, takie wyliczenia.
    > Kiedyś z Borysem Pogorełło ten temat roztrząsalismy i wyszlo ze wzrost
    > spalania jest na poziomie 2-5%.
    > Procentowo moze nie jest sie o co bic ale kwotowo wychodzi mila sumka
    > ale i tak wsiaka w budzetach wielkosci morza wiec sens szukania
    > intencji beneficjenta jest slaby.

    Jeśli potencjalny beneficjent miałby nie mieć w tym interesu to dlaczego
    np Hella sponsoruje "akcje informacyjne" co do zalet świateł w dzień,
    dziwnym trafem w "przeddzień" lub w czasie trwania grubej kampanii
    mającej na celu wprowadzenie nakazu.

  • 307. Data: 2010-05-31 15:21:11
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-31 12:09, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > To co jest obok lub przed widać i tak było widać źle przedtem i tak samo
    > widać źle potem. Tyle, że to co jest obok lub przed nie porusza sie z
    > prędkością np, 100km/h

    To raz, a dwa skoro samochód dobrze widać, to można więcej zasobów
    przeznaczyć na monitorowanie pozostałych elementów na drodze.

    > Ręce mi odpały...
    >
    > Jak masz dwie rzeczy które widać źle i nagle jedna z nich stanie się
    > widoczna lepiej to nie znaczy wcale, że tej drugiej już nie będzie widać
    > w ogóle. Nadal będzie ją widać źle.

    Ale z racji, że pierwszą dobrze widoczną zauważyliśmy szybciej, to
    więcej mamy czasu na zauważenie tej gorsze.

    I nie zapominajmy, że ta źle widoczna "rzecz" tez patrzy i ona ma
    większą szanse na zauważenie nas, gdy my również jesteśmy dobrze widoczni.

    > No właśnie.

    :)

    > Nie masz kompletnie żadnego pojęcia o statystyce. Gdyby za punkt
    > podziału zamiast arbitralnie wziętego 1 stycznia wziąć 1 maja to zwyżkę
    > wypadków miałbyś w 2006 roku.

    Jako uzupełnienie, jak się rozkładał miesięcznie rozkład wypadków w 2006:

    Miesiąc wypadki/zabici
    Styczeń: 2528/252
    Luty: 2599/237
    Marzec: 2940/318
    Kwiecień: 3522/366
    Maj: 4049/417
    Czerwiec: 4361/394
    Lipiec: 4576/514
    Sierpień: 4233/512
    Wrzesień: 4527/538
    Październik: 4588/568
    Listopad: 5151/615
    Grudzień: 4802/615

    Albo mamy tu wyraźny trend wzrostowy, albo zima 2006 była jakoś
    szczególnie bezpieczna, ale to nam jednoznacznie wskazuje, że nie można
    analizować sum za cały rok bo nie są miarodajne.

    Druga ciekawostka, jeżeli przeanalizujmy ilość ofiar śmiertelnych oraz
    wypadków w tych dwóch latach dla miesięcy, na które światła mogą mieć wpływ:

    2006 (liczba samochodów: 18 035 047,00)
    Maj 4049 417
    Czerwiec 4361 394
    Lipiec 4576 514
    Sierpień 4233 512
    Wrzesień 4527 538

    2007 (liczba samochodów: 19 471 836,00)
    Maj 4244 402
    Czerwiec 4288 467
    Lipiec 4537 541
    Sierpień 4395 509
    Wrzesień 4517 529

    A teraz nałóżmy to na liczbę samochodów:
    (liczba wypadków i ofiar śmiertelnych na 100 000 samochodów)

    2006
    Maj 22,45073162 2,312164753
    Czerwiec 24,18069662 2,184635283
    Lipiec 25,37281993 2,850006435
    Sierpień 23,47096739 2,838916915
    Wrzesień 25,10112671 2,983080665
    średnia 24,11526845 2,63376081

    2007
    Maj 21,79558209 2,064520264
    Czerwiec 22,02154948 2,39833573
    Lipiec 23,3003195 2,778371798
    Sierpień 22,5710611 2,614031877
    Wrzesień 23,19760705 2,716744328
    średnia 22,57722384 2,514400799

    Czarno na białym widać, że jest lepiej.

    Jednak powyższe nie jest również zbyt miarodajne, bo 2007 był pierwszym
    rokiem z obowiązkiem i ludzie jeszcze się do tego nie przyzwyczaili.
    Więc sprawdźmy coś się dzieje w drugim sezonie z obowiązkiem, kiedy
    ludzie już obyli się z nowymi przepisami:

    2008 (liczba samochodów: 21 336 913,00)
    Maj 4256 401
    Czerwiec 4576 421
    Lipiec 4435 482
    Sierpień 4534 484
    Wrzesień 4261 458

    liczba wypadków i ofiar śmiertelnych na 100 000 samochodów:
    2008
    Maj 19,94665301 1,879372147
    Czerwiec 21,44640136 1,973106419
    Lipiec 20,78557475 2,258995948
    Sierpień 21,24955939 2,268369375
    Wrzesień 19,97008658 2,146514822
    średnia 20,67965502 2,105271742

    Czyli średnio w miesiącu na każde 100 000 samochodów uratowane zostało
    0.5 osoby, czyli jakieś 112,7 osób miesięcznie. Mowa oczywiście o samych
    ofiarach śmiertelnych. W analizowanych miesiącach daje nam to 563
    ludzkie istnienia.

    To są gołe liczby ze statystyk policji, więc ja się pytam: Czy to kurwa
    mało?

    A.

  • 308. Data: 2010-05-31 15:28:53
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-31 14:43, Tom01 pisze:

    > A co to ma za znaczenie?

    Zasadniczo, żadne:) Co ciekawe, jak siedzisz w domu na kanapie, to nawet
    w nocy światła na niewiele się zdadzą. Czyli zlikwidujmy światła w nocy.

    > Czyli swiatła mają ułatwiać prędkości bliższe dźwiękowych. Znów wracam
    > do patologii.

    Nie mogę uwierzyć, że skończyłeś nawet 3 lata szkoły podstawowej.

    > A co sprowodowało spadek w grudniu? Również w okresie przed nalazem? Coś
    > nie pasuje do teorii?

    LOL. Jaki spadek? Mówisz o tych 4802 wypadkach w grudniu 2006? Stary Ty
    kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz.

    > Jeśli w styczniu była zwiększona ilość rejestrowanych pojazdów, ale w
    > całym 2007 była podobna do lat sąsiednich to w pozostałych miesiącach
    > musiała być mniejsza. Brakuje mi powoli sił w tłumaczeniu rzeczy banalnych.

    Te pojazdy zarejestrowane w styczniu, w lutym przestały już istnieć?:)
    Dla mnie jesteś mistrzem:)

    A.

  • 309. Data: 2010-05-31 15:34:25
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-31 13:56, Tom01 pisze:

    > Wg zgrubnych obliczeń jest to 2 mld zł więcej wpływów z tytułu akcyzy.
    > Dziennie.

    Hmm, to daje jakieś >700 mld w skali roku z samych tylko świateł.
    Przepraszam, ale muszę to powiedzieć: jesteś debilem.

    A.

  • 310. Data: 2010-05-31 15:36:38
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-31 13:31, Tom01 pisze:

    > W każdym roku są miesiące z "lepszymi" lub "gorszymi" wynikami
    > bezpieczeństwa. Uczepił się Pan na siłę tego stycznia. W tym samum roku
    > równie dobrze można znaleźć miesiąc z dużo niższą niż w poprzednim
    > liczbą wypadków. Z innymi miesiącami może być podobnie lub odwrotnie.
    > Rozkład rozmaitych czynników i ich nasilenie w miesiącach są różne w
    > różnych latach. Naprawdę Pan tago nie jest w stanie pojąć?

    Bo to pokazuję różnicę tego co się działo na początku roku pomiędzy tym
    co było na końcu. Ten pojedynczy miesiąc w ogóle nie odstawał od
    sąsiednich. Ale to jest dla Ciebie niewygodne więc pieprzysz trzy po
    trzy nie na temat.

    A.