  • 161. Data: 2010-05-27 20:53:11
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom01" <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    > A co one mają do efektu jaki pojawił się w 2007 roku? Światła od
    > 2007 są czynnikiem stałym. Zmiana była w 2006-2007.

    Dlatego wlasnie rysujesz linie trendu do roku 2006, druga linie od
    roku 2007 i porownujesz je, zmniejszajac wplyw fluktuacji.

    Na moich wykresach widac ze 2006 byl dosc szczesliwy, a 2007 i 8
    prawdopodobnie pechowe, wiec swiatla nie zabijaja az tak wielu jak
    by sie wydawalo :-)

    A gdzies tam w tle jest jeszcze program "bezpieczna osemka", "drogi
    zaufania" oraz coraz wiecej autostrad - wiec moze jednak zabijaja
    :-)

    J.

  • 162. Data: 2010-05-27 20:54:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " nemo" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    > A to włączenie świateł w czerwcu 2007 zadziała dopiero w czerwcu
    > 2009? Nie
    > wiedziałem.

    Kto wie - czesc ludzi sie oduczy uwaznie patrzec na drogi, czesc
    sie nauczy dostrzegac nieoswietlonych rowerzystow.

    J.

  • 163. Data: 2010-05-27 20:57:24
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na wiatłach
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2010 20:45:41 +0200, J.F. napisał(a):

    > Musze przyznac ze pomaga. Dawniej w paru miejscach bym nie
    > wyprzedzal, bo nie widze pustej drogi. A teraz wyprzedzam, bo jakby
    > cos jechalo ze swiatlami to pewnie byloby widac :-)
    > Jeszcze kiedys z tego wypadek bedzie :-)

    Będzie będzie, szczególnie jak rozjedziesz kogoś kto nie musi mieć
    włączonych świateł.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 164. Data: 2010-05-27 21:01:48
    Temat: Re: "bezcenne" życie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał
    > Przykład: co roku 15 osób ginie w wyniku zaczadzenia. Wprowadzamy
    > obowiązek montażu czujników czadu w każdym mieszkaniu. Koszt 100
    > zł x 10 mln mieszkań = 1 mld zł. Trwałość czujnika 2 lata. Koszt
    > rocznie 500 mln zł.
    > 15 osób x 2 mln zł = 30 mln zł
    > Wniosek - nie opłaca się. Nie wprowadzamy.

    Zapominasz ze te czujniki zapewnia ludziom prace, zmniejszy sie
    bezrobocie, wzrosnie cena zycia, wzrosna podatki, spadna wydatki
    panstwa - i to wszystko rzad powinien doliczyc do rachunku i
    opodatkowac obywateli :-)

    > U nas decydenci nie liczą, bo jakże by to wyglądało w kraju o
    > takich tradycjach i takiej historii przeliczać życie ludzkie na
    > mamonę. A fuj ! Przez to uchwala się nie to co mądre i korzystne,
    > a to co daje poklask publiki.

    A jakby tak policzyc ile zyskamy osobolat na skutek przedwczesnej
    smierci w wypadkach, a ile stracimy wlekac sie po kraju z nizsza
    predkoscia ?
    A jednak nawet w USA trzeba bylo kilkudziesieciu lat, zeby zniesc
    federalne ograniczenie do 55mph :-)
    Nawet wtedy gdy przyklad Montany pokazywal ze podniesienie
    predkosci wcale nie oznacza wzrostu wypadkowosci, a wlasnie jej
    spadek.

    J.

  • 165. Data: 2010-05-27 21:17:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    WS w
    ra.googlegroups.com>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ?
    > a czy ktos twierdzil, ze w nocy nie oslepiaja?

    Oczywiście, że pisząc o oślepianiu w artykule dotyczącym obowiązku włączenia
    świateł w dzień autor miał na myśli oślepianie w nocy...

    > Chociaz mi osobiscie w dzien zle ustawione swaitla specjalnie nie
    > przeszkadzaja

    Czyli Tobie, tyle, że reprezentowanemu przez pełnomocnika, juz
    przeszkadzają...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 166. Data: 2010-05-27 21:34:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w <news:htmdnl$avp$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w

    > w poprzednim swoim poscie w tej galezi watku - porownales rok 2006
    > z 2009.

    I podanie tych liczb jest kłamstwem? A może policzenie różnicy pomiędzy
    dwoma liczbami jest kłamstwem.

    > Tzn moze zle sie wyrazilem - roznice podales jako zalete
    > wprowadzenia swiatel,

    W którym miejscu podałem różnicę jako zaletę? Wskażesz palcem?

    > O czym juz nie napisales.
    > a przeciez statystyki maja ogolny, dlugoletni
    > trend spadkowy.

    Nie?

    A to to co jest:
    <q 'Tom N'>
    Na taki, że jest to kolejny rok po roku 2008, który był poprzedzony rokiem
    2007, który poprzedzał rok 2006...
    </q>

    > Trzeba bylo porownac lata 2006 i 2007

    W celu powtórzenia tego co już zostało wcześniej na talerzu podane.

    Po to zostawiam konkretne cytaty, żeby interlokutor zrozumiał do czego
    odnosi się komentarz. Dziwi mnie tylko, że po tylu latach obecności na
    usenecie nie chcesz pamiętać o tej prostej zasadzie, tylko złapany za rękę
    usiłujesz twierdzić, że to nie Twoja ręka.

    > Czyli w ogolnosci to co zrobil autor artykulu z poczatku watku.

    O właśnie, zrobił, i ja nie widziałem powodu, żeby to powtarzać -- Twój
    problem wynikł z tego, że nie czytałeś, ale napisałeś. Tylko dlaczego
    brniesz dalej -- wystarczy "przepraszam, myliłem się"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 167. Data: 2010-05-27 21:37:13
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na &#65533;iatłach
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    J.F. pisze:
    > Znowu nie przesadzajmy z tymi kwotami.

    Już w danych za 2007 rok któraś z firm żarówkowych pochwaliła sie 60%
    wzrostem obrotów. Wielu z nas prowadzi biznesy. Nie wiem jak Wy, ale ja
    chciałbym żeby powstał jakiś przepis dzięki któremu od tej pory będę
    miał 60% większe obroty.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 168. Data: 2010-05-27 21:39:55
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    J.F. pisze:
    > Dawniej w paru miejscach bym nie wyprzedzal,
    > bo nie widze pustej drogi. A teraz wyprzedzam, bo jakby cos jechalo ze
    > swiatlami to pewnie byloby widac :-)
    > Jeszcze kiedys z tego wypadek bedzie :-)

    Dobrze że jest Pan tego świadomy, bo wielu nie jest. "Nie świeci więc
    jadę". A potem w TVN: "kierowca potrącił idące poboczem dziecko".

  • 169. Data: 2010-05-27 21:40:09
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    A tak na marginesie, to przy perspektywie plajty systemu emerytalnego
    najlepsze, co obywatel może zrobić to umrzec/zginąć i to możliwie przed
    osiągnięciem wieku emerytalnego ;-)
    Jacek

  • 170. Data: 2010-05-27 21:42:37
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    J.F. pisze:
> [...]
    > A gdzies tam w tle jest jeszcze program "bezpieczna osemka", "drogi
    > zaufania" oraz coraz wiecej autostrad - wiec moze jednak zabijaja :-)

    W 2006 była kampania, "włącz myślenie, włącz światła", "światła ratują
    życie", "minimum 20% mniej wypadków". A teraz walka żeby za wszelką cenę
    wykazać nawet nie tyle, że pomogły, ale rozpaczliwa obrona przynajmniej
    zerowego bilansu. Paranoja.