-
1. Data: 2012-01-23 17:51:58
Temat: Przekładnia na pas zębaty
Od: Fafik <a...@c...pl>
Witam
Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
szybciej zużyją się elementy przekładni?
-
2. Data: 2012-01-23 18:30:18
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: PeJot <P...@m...pl>
W dniu 2012-01-23 18:51, Fafik pisze:
> Witam
> Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
> rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
> Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
> szybciej zużyją się elementy przekładni?
Przy niewielkim przeciążeniu szybciej się zużyją komponenty, przy dużym
dojdzie do przeskakiwania paska na zębach.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
3. Data: 2012-01-23 19:13:25
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: Fafik <a...@c...pl>
W dniu 2012-01-23 19:30, PeJot pisze:
> W dniu 2012-01-23 18:51, Fafik pisze:
>> Witam
>> Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
>> rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
>> Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
>> szybciej zużyją się elementy przekładni?
>
> Przy niewielkim przeciążeniu szybciej się zużyją komponenty, przy dużym
> dojdzie do przeskakiwania paska na zębach.
>
>
A jakbym pasek naciągnął napinaczem? Kwestie zużycia są trzeciorzędne,
najistotniejsze, żeby przekładnia pracowało równo.
-
4. Data: 2012-01-23 21:15:40
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: PeJot <P...@m...pl>
W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
> A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
5. Data: 2012-01-23 22:03:57
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
news:jfkim1$15$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
>
>> A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
>
> To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
Ja bym realnie wziął w takim wypadku zagrożenie ścięcia zębów na pasku.
-
6. Data: 2012-01-23 22:26:34
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 23 Sty, 21:15, PeJot <P...@m...pl> wrote:
> W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
>
> > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
>
> To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
Konrad
-
7. Data: 2012-01-23 23:05:50
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: "W.Kr." <w...@g...com>
Konrad Anikiel napisał(a):
> On 23 Sty, 21:15, PeJot <P...@m...pl> wrote:
> > W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
> >
> > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
> >
> > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
>
> No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
> Konrad
Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.
W.Kr.
-
8. Data: 2012-01-24 00:05:20
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 23 Sty, 23:05, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
>
> > > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
>
> > > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
>
> > No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
> > Konrad
>
> Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.
Jasne, ale co w tym pasku wysiada pierwsze w warunkach doraźnego
przeciążenia? Kord się zrywa czy zęby się ścinają/przeskakują? Jak
tych zębów więcej jest na tym samym kole to obciążenie się rozkłada
korzystniej, prawda?
Konrad
-
9. Data: 2012-01-24 11:30:24
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: "W.Kr." <w...@g...com>
Konrad Anikiel napisał(a):
> On 23 Sty, 23:05, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
>
> >
> > > > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
> >
> > > > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
> >
> > > No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
> > > Konrad
> >
> > Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.
>
> Jasne, ale co w tym pasku wysiada pierwsze w warunkach doraźnego
> przeciążenia? Kord się zrywa czy zęby się ścinają/przeskakują? Jak
> tych zębów więcej jest na tym samym kole to obciążenie się rozkłada
> korzystniej, prawda?
> Konrad
Przeskakiwanie zębów to efekt nadmiernego zużycia w większym stopniu
zębów paska, ale i zębów koła.
Zerwanie się paska, to efekt doraźnego przeciązenia ponad wytrzymałość
paska na rozerwanie.
W.Kr.
-
10. Data: 2012-01-24 11:41:07
Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
On 24 Sty, 11:30, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
> Zerwanie się paska, to efekt doraźnego przeciązenia ponad wytrzymałość
> paska na rozerwanie.
Taki ze stalowym kordem szybciej sie zerwie niż zęby pościna?
Konrad