eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia na pas zębaty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 1. Data: 2012-01-23 17:51:58
    Temat: Przekładnia na pas zębaty
    Od: Fafik <a...@c...pl>

    Witam
    Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
    rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
    Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
    szybciej zużyją się elementy przekładni?


  • 2. Data: 2012-01-23 18:30:18
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-01-23 18:51, Fafik pisze:
    > Witam
    > Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
    > rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
    > Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
    > szybciej zużyją się elementy przekładni?

    Przy niewielkim przeciążeniu szybciej się zużyją komponenty, przy dużym
    dojdzie do przeskakiwania paska na zębach.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 3. Data: 2012-01-23 19:13:25
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: Fafik <a...@c...pl>

    W dniu 2012-01-23 19:30, PeJot pisze:
    > W dniu 2012-01-23 18:51, Fafik pisze:
    >> Witam
    >> Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
    >> rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
    >> Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
    >> szybciej zużyją się elementy przekładni?
    >
    > Przy niewielkim przeciążeniu szybciej się zużyją komponenty, przy dużym
    > dojdzie do przeskakiwania paska na zębach.
    >
    >
    A jakbym pasek naciągnął napinaczem? Kwestie zużycia są trzeciorzędne,
    najistotniejsze, żeby przekładnia pracowało równo.


  • 4. Data: 2012-01-23 21:15:40
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:

    > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?

    To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 5. Data: 2012-01-23 22:03:57
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:jfkim1$15$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
    >
    >> A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
    >
    > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.

    Ja bym realnie wziął w takim wypadku zagrożenie ścięcia zębów na pasku.


  • 6. Data: 2012-01-23 22:26:34
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Sty, 21:15, PeJot <P...@m...pl> wrote:
    > W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
    >
    > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
    >
    > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.

    No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
    Konrad


  • 7. Data: 2012-01-23 23:05:50
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>



    Konrad Anikiel napisał(a):
    > On 23 Sty, 21:15, PeJot <P...@m...pl> wrote:
    > > W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:
    > >
    > > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
    > >
    > > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
    >
    > No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
    > Konrad
    Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.
    W.Kr.


  • 8. Data: 2012-01-24 00:05:20
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Sty, 23:05, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:

    >
    > > > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
    >
    > > > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
    >
    > > No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
    > > Konrad
    >
    > Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.

    Jasne, ale co w tym pasku wysiada pierwsze w warunkach doraźnego
    przeciążenia? Kord się zrywa czy zęby się ścinają/przeskakują? Jak
    tych zębów więcej jest na tym samym kole to obciążenie się rozkłada
    korzystniej, prawda?
    Konrad


  • 9. Data: 2012-01-24 11:30:24
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>



    Konrad Anikiel napisał(a):
    > On 23 Sty, 23:05, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
    >
    > >
    > > > > > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?
    > >
    > > > > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.
    > >
    > > > No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
    > > > Konrad
    > >
    > > Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.
    >
    > Jasne, ale co w tym pasku wysiada pierwsze w warunkach doraźnego
    > przeciążenia? Kord się zrywa czy zęby się ścinają/przeskakują? Jak
    > tych zębów więcej jest na tym samym kole to obciążenie się rozkłada
    > korzystniej, prawda?
    > Konrad
    Przeskakiwanie zębów to efekt nadmiernego zużycia w większym stopniu
    zębów paska, ale i zębów koła.
    Zerwanie się paska, to efekt doraźnego przeciązenia ponad wytrzymałość
    paska na rozerwanie.
    W.Kr.


  • 10. Data: 2012-01-24 11:41:07
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 24 Sty, 11:30, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
    > Zerwanie się paska, to efekt doraźnego przeciązenia ponad wytrzymałość
    > paska na rozerwanie.

    Taki ze stalowym kordem szybciej sie zerwie niż zęby pościna?
    Konrad

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: