  • 171. Data: 2009-07-19 17:42:57
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > No więc do obiektywnych różnic powodowanych większą osiągalną go
    > dodamy większą osiągalną dynamikę. Poza scenami wymagającymi owych
    > możliwości nadal twierdzę, że nie ujrzysz różnicy na hd.

    Ale i to jest (chyba) jakaś nowa wiara - sprawdziłem na DxO, do
    którego mam jeszcze zaufanie:

    1. Pominąłem wszystkie MF jako z założenia lejące a900.

    2. Podobną dynamikę co a900 posiada:

    D300
    D700
    D3

    3. Wyraźnie lepszą dynamikę od a900 ma:

    D5000!
    D90

    4. Dramatycznie lepszą dynamikę od a900 ma:

    S3Pro
    S5Pro
    D3x

    A jeszcze część matryc pozostaje niepomierzona...

    Hipoteza o najlepszości nie została potwierdzona, a co tu mówić o
    lepszości o 1EV? ;-)

    Cóż... Rozmiar (matrycy) wciąż ma znaczenie, nic jednak nie stoi na
    przeszkodzie, żeby ją zamknąć w znacznie mniejszej i stosunkowo lekkiej
    obudowie, a i matrycy odjąć pikseli, co niewątpliwie poprawiłoby jej
    "dobroć". Takiego aparata wyglądam (cierpliwy jestem... :))

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 172. Data: 2009-07-19 17:44:24
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    de Fresz pisze:
    >[...]
    >
    > Nie muszą. Chcą - pewnie tak, ale żadnego przymusu nie ma. Spokojnie
    > można przgelądać, archowizować, a nawet i obrabiać zdjęcia ze
    > współczesnej cyfrówki, na powiedzmy 6-7 letnim komputerze, który wedle
    > wszelkich dzisiejszych standardów jest elektronicznym złomem i kosztuje
    > mniej, niż skrzynka piwka.

    Nie do końca. Mam taki złom (pentium 4, 1.7 i marne 512 ram starego
    typu, którego się raczej nie da dokupić).
    Przeglądanie, obróbka - OK, ale nie RAWów. W każdym razie silky-pix od
    Pentaksa muli nieziemsko.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 173. Data: 2009-07-19 17:50:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

    > A te EOSy 3 za kilka stówek, to pewnie leżaki magazynowe?
    > [...]

    Raczej nie, ale trzeba oddać sprawiedliwość że w sensie ilości wykonanych
    klapnięć lustrem mogą być odpowiednikami rocznych czy dwuletnich cyfrówek...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 174. Data: 2009-07-19 18:06:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

    > Uświadom mnie, czy dobrze rozumiem:
    >
    > Pytasz o to, co jest większe: min(2700, 1080) czy min(2200, 1080)? :)
    >[...]

    Gdyby chcieć bardzo dokłądnie rozważać zagadnienie jakość obrazu wyjściowego
    zależy nie tylko od rozdzielczosci wyjściowej. Obraz z 2700 liniami w
    pionie zawiera więcej informacji niż obraz z 2200 liniami w pionie. Jak się
    będą prezentowały po zmniejszeniu rozdzielczości do 1080 linii w pionie -
    trudno jednoznacznie powiedzieć - sporo zależy od jakości algorytmów
    resamplujących. Teoretycznie dysponując większą ilością informacji na
    wejściu dobry algorytm resamplingu powinien umieć nieco lepiej przeliczyć
    obraz na mniejszą rozdzielczość, w praktyce nie spodziewam się zauważalnych
    różnic. Dlatego właśnie wyrazałem wątpliwość, czy w przypadku telewizora HD
    różnica bedzie widoczna.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 175. Data: 2009-07-19 18:26:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    JA pisze:

    > Ten, który będzie się chciał uczyć. To jest w głowie, a nie w technice.

    aha ;) nie wiedzę dalszego sensu kontynuowania rozmowy ;) jeśli nie
    widzisz tak oczywistych różnic w narzędziu pracy ;).
    Ile rolek slajdu zrobiłeś z więcej niż jednym źródłem światła błyskowego
    ? Nie pytam złośliwie może żyje w błędzie chętnie czekam na rzeczowe
    argumenty :) Ja się w to czasami bawię realizuje swoje pomysł i cóż
    widzę jaka masakra by była gdybym musiał zrobić rolkę, wywołać ją dać
    do skanowania i czekać i czekać ;).

    Pozdrawiam
    bartko

  • 176. Data: 2009-07-19 18:28:34
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 19:32, Jester <j...@t...net.pl> wrote:

    > Ja mam czterdziestoletnie klisze, na których dziadek uczy mnie chodzić i
    > dwudziestoletnie slajdy ORWO, które ni cholery nie chcą się rozlecieć,
    > mimo, że je dość regularnie oglądam w rzutniku. Dodam, że nie robiłem
    > ani razu backupu ;)
    > Jak myślisz, ile zdjęć z cyfry przeżyje 40 lat? PRAKTYCZNIE - a nie jako
    > elementy ćwiczeń na temat "Techniki Robienia Backupów Dla
    > Zaawansowanych." ;)
    > Czy to jest mocny i prawdziwy argument za kliszą?

    przezyje te 40 lat na cyfrze niewiele i nic z tego zlego nie wyniknie.
    wyobraz sobie ze wszystkim uczestnikom tego forum przepadna nagle
    nieodwracalnie wszelkie zdjecia.
    kogo to zaboli ?
    tylko delikwentow - swiat nie zatrzyma sie nawet na sekunde , nie
    zmieni sie o jote.
    z przepadajacych archiwow cyfrowych nic zlego nie wyniknie, tylko paru
    ludzi sie trche wq..i przez jakis czas , czesc z nich moze nawet
    zmieni hobby na inne ciekawsze.

    mnie przepadlo tez sporo zdjec , zniknely same z dysku.( CD)

    troche sie tym interesowalym. Dzisiaj najskuteczniejsza metoda
    archiwizowania na daleka przyszlosc zdjec jest ich naswietlanie ( w
    formie binarnej , czyli w postaci cyfrowej ) na chemiczny nosnik
    swiatloczuly.wywolywanie jak od 150 lat itd.itp.

    XXX

    togicr

  • 177. Data: 2009-07-19 18:28:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jester pisze:
    > Można założyć bez większego ryzyka, że 95% zdjęć, które szły do druku
    > przez ostatnie naście lat PRZED CYFRĄ - to były skany ze slajdów
    > średnioformatowych. Reszta to odbitki i przedruki. Negatyw zdarzył mi
    > się RAZ - w poligrafii ten nośnik w zasadzie nie istniał, chyba, że
    > odbity na papierze...

    ja mówię o dziś :) i małym obrazku :)

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 178. Data: 2009-07-19 18:28:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 19:40:47 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Cóż... biorąć pod uwagę, ze A900 to chyba najdroższa lustzranka Sony
    > spodziewałem się, ze jest pzreznaczona dla nieco bardziej wymagajacych
    > użytkowników. Ale - jeśli jest tak, jak pisze Greenman - pewnie myliłem się
    > i docelowaym targetem dla tej lustzranki jest użytkownik o równie małej jak
    > początkujacy wiedzy, ale grubszym portfelu.
    Dokładnie.
    Rynek pro jest znacznie trudniejszy i najczęściej deficytowy.
    Przyzwyczajenia i te sprawy. Przekonał się o tym Canon po przejściu z
    mocowania FD na EF. Wtedy stracili bardzo wielu pofi. Podobno Nikon
    nigdy nie zarabiał na jednocyfrowych eFach.

    > A ytej opowiastki nie znałem - bardzo fajna. Ale... nie tylko do Sony ta
    > filozofia pasuje.
    ja to wyczytałem wiele lat temu i ponoć tak właśnie było.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 179. Data: 2009-07-19 18:31:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 17:47:20 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Mogę ja? Mogę ja? :)
    >
    > http://vaio.sony.pl/view/ShowProductCategory.action?
    site=voe_pl_PL_cons&category=VN+Z+Series
    http://42.pl/u/1I6s

    niby co?
    Powiesz mi, że to nie konsumencki produkt? On jest tylko droższy od średniej.
    <http://www.apple.com/pl/macbookpro/>
    Podobnie jak powyższe.

  • 180. Data: 2009-07-19 18:32:56
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 13:21, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Pochwal się jeszcze dużym telewizorem żebyśmy bardziej zazdrościli...

    akurat pozazdroscic mozesz mi braku telewizora - gdyz nie mam ani
    duzego ani malego.
    a nie miec telewizor jest trudniej niz miec - zadrosci sie na ogol
    trudnych rzeczy wiec mozesz zazdroscic.