  • 61. Data: 2019-10-21 20:05:09
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: Kviat

    W dniu 21.10.2019 o 19:21, J.F. pisze:

    > Jest to prawda ... ale zaraz ... czy to aby na pewno przyczyna ?

    Można to łatwo sprawdzić. Np. zmuszając kierowców do nieprzekraczania
    prędkości przed przejściem dla pieszych. I potem porównać statystyki
    przed i po.
    Każdemu jednemu przekraczającemu prędkość wysoki mandat, taki żeby
    poczuł i błędu nie powtórzył, a jak powtórzy to poprzedni mandat razy
    dwa - to możliwe, ale są łatwiejsze sposoby. Np. progi zwalniające przed
    każdym przejściem. Albo takie przebudowanie przejść, które zmusiłoby
    kierowców do zwolnienia. (Co na jedno wychodzi, tak czy inaczej zwolnią,
    ale progi tańsze i szybsze do wykonania).
    Sygnalizacja świetlna przed każdy przejściem, to nawet jak dla mnie zbyt
    radykalne rozwiązanie - przecież chodzi o zwolnienie jazdy, ale żeby od
    razu do zera... to chyba nie. Progi lepsze.

    A najłatwiej sprawdzić statystyki potrąceń pieszych na pasach w krajach,
    w których kierowcy zdecydowanie rzadziej przekraczają dozwoloną
    prędkość. Porównać je z polskimi i wyciągnąć wnioski.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 62. Data: 2019-10-21 20:17:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlaczego Cię omijał na pasach?

    Dlatego że zatrzymałem się wpuścić pieszego wchodzącego na pasy.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2019-10-21 20:28:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 19:59, WS pisze:

    > Szczerze? Tak...

    Naprawdę przewidziałbyś, że ktoś wyjedzie zza zatrzymującego się
    samochodu _zmieniając_ pas (to znaczy wcześniej znajdował się na tym
    samym pasie, co zatrzymujący się) i pokonywjujący 100 metrów w trzy
    sekundy. To kiedy przechodzisz, jak widzisz, że nikogo nie ma w zasięgu
    300 metrów?

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2019-10-21 20:31:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 18:13, Irek.N. pisze:

    > Ja mam problem z wszelkimi takimi, nie odpalam sieci w telefonie, a bez
    > niej nic nie pika :(

    Jak to nie odpalasz sieci? Znaczy transmisji danych? Czemu?

    > Jest opcja odczytywania znaków, ale moja bryka tego nie ma.

    Zawsze można kupić tableta za 300PLN od chińczyka, dorzucić kartę sim na
    kartę i za grosze będzie działać w automacie.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2019-10-21 21:02:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 21, 2019 at 8:28:51 PM UTC+2, Shrek wrote:

> [...]
    > samym pasie, co zatrzymujący się) i pokonywjujący 100 metrów w trzy
    > sekundy. To kiedy przechodzisz, jak widzisz, że nikogo nie ma w zasięgu

    no bez jaj, troche jezdze szybkim motocyklem (GSXR 1000) i pi razy oko wiem ile trwa
    hamowanie...
    100km/h to ~27m/s, 300m to ponad 10 sekund, w tym czasie spokojnie mozna przejsc 2-3
    pasy

  • 66. Data: 2019-10-21 21:53:47
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-21 20:17, Shrek wrote:

    > Dlatego że zatrzymałem się wpuścić pieszego wchodzącego na pasy.

    No właśnie - zwykły szkodnik. Po kij się zatrzymywałeś? Niszczysz
    środowisko, podnosisz zapylenia i stwarzasz zagrożenie. Po co?

    Pieszego puszczamy wtedy jak we wstecznym lusterku jest sporo pojazdów i
    nie ma luki żeby przejść. W innym wypadku jest to po prostu zupełnie
    niepotrzebne lub wręcz szkodliwe.

    --
    mk4

  • 67. Data: 2019-10-21 22:04:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 19:21, J.F. pisze:

    > Jest to prawda ... ale zaraz ... czy to aby na pewno przyczyna ?

    Ano, debile taką właśnie, HGW skąd wyimaginowaną, przyczynę wypadków
    zwykli podawać. A że żaden nie potrafi takiej wskazać, to już insza
    inszość. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 68. Data: 2019-10-21 22:19:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 21:02, WS pisze:

> [...]
    trwa hamowanie...
    > 100km/h to ~27m/s, 300m to ponad 10 sekund, w tym czasie spokojnie mozna przejsc

    No własnie o tym piszę - zgodnie z twoim opisem względne bezpieczeństwo
    daje brak jakichkoliwek pojazdów w okolicy trzystu metrów. Plus rezerwa
    na błędną ocenę odległości. Wynika z tego, że przechodzisz po prostu w
    nocy albo mieszkasz na wsi. Albo trochę koloryzujesz.

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2019-10-21 22:21:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2019 o 21:53, mk4 pisze:

    > No właśnie - zwykły szkodnik. Po kij się zatrzymywałeś? Niszczysz
    > środowisko, podnosisz zapylenia i stwarzasz zagrożenie. Po co?

    Następny kretyn - a co miałem go rozjechać jak wchodził? Jeszcze raz -
    pieszy ma jak najbardziej prawo wejść jeśli jesteś w stanie w miarę
    normalnie zahamować i ma wtedy pierwszeństwo.

    > Pieszego puszczamy wtedy jak we wstecznym lusterku jest sporo pojazdów i
    > nie ma luki żeby przejść. W innym wypadku jest to po prostu zupełnie
    > niepotrzebne lub wręcz szkodliwe.

    Sam jesteś szkodliwy.

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2019-10-21 23:59:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Miales trąbić zeby go ostrzec. Po to fabryka sygnał zakłada zeby trąbić w celu
    ostrzeżenia. Pieszy stal przed przejsciem a Ty sie zatrzymales zeby sobie wszedl. I
    miał farta ze ten co z tyłu jechal nie przerobił go na rąbankę. A może ten pierwszy
    wtargnął na jezdnię i wymusił pierwszenstwo?