eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzejście dla pieszych i BMW › Re: Przejście dla pieszych i BMW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qohu7s$soa$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5dac871c$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dadd6e5$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dade7b0$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dade9b7$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Mon, 21 Oct 2019 20:05:09 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5dade9b7$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <5dadf355$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.37.106
    X-Trace: 1571681109 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17345 89.64.37.106:26288
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664068
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.10.2019 o 19:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    >
    >> Wynika to jasno raport Instytutu Transportu Samochodowego zamówiony
    >> przez Ministerstwo Infrastruktury. Badacze ITS dowiedli, że
    >> zdecydowana większość kierowców przekracza prędkość, gdy zbliża się do
    >> pasów. W terenie zabudowanym to 85 proc., poza nim - aż 90 proc.
    >
    > Jest to prawda ... ale zaraz ... czy to aby na pewno przyczyna ?

    Można to łatwo sprawdzić. Np. zmuszając kierowców do nieprzekraczania
    prędkości przed przejściem dla pieszych. I potem porównać statystyki
    przed i po.
    Każdemu jednemu przekraczającemu prędkość wysoki mandat, taki żeby
    poczuł i błędu nie powtórzył, a jak powtórzy to poprzedni mandat razy
    dwa - to możliwe, ale są łatwiejsze sposoby. Np. progi zwalniające przed
    każdym przejściem. Albo takie przebudowanie przejść, które zmusiłoby
    kierowców do zwolnienia. (Co na jedno wychodzi, tak czy inaczej zwolnią,
    ale progi tańsze i szybsze do wykonania).
    Sygnalizacja świetlna przed każdy przejściem, to nawet jak dla mnie zbyt
    radykalne rozwiązanie - przecież chodzi o zwolnienie jazdy, ale żeby od
    razu do zera... to chyba nie. Progi lepsze.

    A najłatwiej sprawdzić statystyki potrąceń pieszych na pasach w krajach,
    w których kierowcy zdecydowanie rzadziej przekraczają dozwoloną
    prędkość. Porównać je z polskimi i wyciągnąć wnioski.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: