-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Date: Wed, 17 Feb 2010 13:58:21 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 97
Message-ID: <hlgp5r$n71$2@news.task.gda.pl>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl3ga1$vho$23@news.task.gda.pl>
<hlc9m9$so1$1@news.onet.pl> <hlcjp8$akl$2@news.task.gda.pl>
<hlgi2u$uh6$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello087206096146.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1266411515 23777 87.206.96.146 (17 Feb 2010 12:58:35 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 12:58:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
In-Reply-To: <hlgi2u$uh6$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256369
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-02-17 11:57, michail pisze:
> Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w
> (no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).
Jak ja parkuję w bardzo trudnych warunkach (dużo mazi śniegowej ca.
20-25 cm), to sobie wycofam po wjechaniu i wjadę jeszcze raz, żeby
wyprostować auto. Czemu wczoraj (ok. 15:00) koło Black Red White w
osowej na tym małym parkingu stały 4 auta zaparkowane po skosie?
(wszystkie były przednionapędowe zaparkowane przodem). Nie łatwiej
byłoby, gdyby chociaż raz wycofali i ponownie wjechali na miejsce
parkingowe prosto? Przez nich nie mogłem znaleźć miejsca parkingowego..
A gdy już znalazłem, obok mnie dwie kobietki w jakimś audi zaparkowały
dosłownie na samym przejeździe, najbliżej wejścia (żeby szpileczki się
nie utopiły w śniegu;) )
> A teraz pomyśl...
> 1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?
Ja zawsze parkuję przodem, tyłem się łatwiej wyjeżdża z miejsca
parkingowego.
> 2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na
> parkingach (99% przypadków)?
Przodem.
> 3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do
> krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?
99% przypadków w trójmieście parkuje się prostopadle do chodnika. Bo
brakuje miejsc parkingowych. A jak nie ma miejsca na zaparkowanie (czyli
np. obok manhattanu), to wbijam się zawsze przodem, bo gdybym spróbował
tyłem, to bym musiał przejechać to miejsce (co w takim ruchu, jaki jest
w Gdańsku, skutkuje podjechaniem innego auta pod tył naszego samochodu).
I już nie wycofa, bo za chwile ktoś jemu pod tył podjedzie. I parkowanie
tyłem niestety nie zdaje egzaminu.
> A teraz odpowiedzi:
> Ad.1 Tyłem
> Ad.2 Tyłem
> Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)
>
Tyłem każdy powinien umieć parkować. Bo wjeżdżając tylną ośką
(nieskrętną) można się wpasować w "bardzo małą przestrzeń".
> Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje się samochodem
> najgorszym z możliwych. Nie dość że przez moment stajesz się wyśmiewanym
> prze Ciebie FWD, to jeszcze rozkład mas działa na Twoją niekorzyść. Otóż
> parkując tyłem wbijasz się kołami i mielisz, a że ciężki masz i tył i
> przód to nie tylko mielisz ale i ciągniesz kawał masy. Nie daj Boże jest
> lekko pod górkę...
I właśnie odpowiedziałeś sam sobie dlaczego FWD jest gorszy, że podczas
parkowania tyłem RWD->staje się->FWD i bardzo ładnie opisałeś dlaczego
rozkład mas działa na niekorzyść, bo kołami się mieli.
> A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje się chwilowo RWD z
> lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w
> najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka
> napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.
>
Brawo, wreszcie ktoś dojrzał że RWD się jeździ łatwo i przyjemnie,
korzystając z lepszej przyczepności. Nie wspominając o łatwym wyjeździe.
> Na parkingu na moim osiedlu przez kilka dni z rzędu koleś Bardzo Małym
> Wackiem (rozmiar "5") chciał sobie zaparkować równolegle do krawężnika
> (zatoczka tyłem) w niezbyt głębokim śniegu. Pechowo było lekko po górkę.
> Panu udało się to dopiero przy 50m rozbiegu. Opony miał zimowe. Na
> pocieszenie dodam że w to samo miejsce próbowała wjechać Omega ale
> kierowca poddał się po 4 nieudanej próbie i zaparkował gdzieś indziej.
> Jakiż szok musiał przeżyć kierowca BMW gdy innego dnia widział jak w te
> miejsce wjechała tyłem pani z Forda Fusiona (fakt, lekki) z oponami typu
> Fulda.
> Nie mówię kategorycznie że RWD jest be a FWD cacy, oba typy mają swoje +
> i -, daję tylko przykłady, że RWD nie jest takie super jak piszesz.
>
Ten przykład nie jest miarodajny. Skąd wiesz ile mm bieżnika miał w tym
BMW? Czy miał odpowiednio dobraną szerokość opony? Czy miał dobre opony,
czy "dobre opony" ? Czy nowe, czy stare? Ma to ogromne znaczenie. Każda
opona ma swoją mieszankę. Jedna po 2 latach jest do wyrzucenia, bo się
robi z niej kamień, a inna po 10 latach. Więc zimówka, a zimówka, to
jest duża różnica. Fusion to w miarę nowy samochód i nie wierzę, żeby
kobieta w nim miała opony-kamienie 10 letnie. Jak już wczxeśniej tu
wielokrotnie wspomniałem, ja mam nowe opony i nie mam problemów z
żadnymi górkami, czy śniegami. Więc przypadek jaki podałeś nie jest
miarodajny. Jeśli chcesz, możemy zrobić jakiś test śniegowy, bo nikt nie
chce.. Zapodałem już dwa razy taką możliwość i nikt się nie zgodził na
test. Ale wszyscy bardzo chętnie odpowiadają, że ich FWD wygrywa w
każdym przypadku z RWD. W takim razie czemu nie zrobimy testu?! Ja wolę
jednak praktykę i umiejętności, a nie suchą teorię za monitorem komputera.
> PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować
> ale teraz już droga jest czarna.
>
Jest dużo innych górek zaśnieżonych w Gdańsku.. :)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 15:09 MadMan
- 17.02.10 16:07 Filip KK
- 17.02.10 17:38 MadMan
- 17.02.10 18:38 J_K_K
- 17.02.10 19:33 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=