  • 11. Data: 2012-12-28 16:23:47
    Temat: Re: Prowadzenie/dokumentowanie projektu...
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał:

    > a potem zastosuj Wspolczynnik (pi razy drzwi 200% - 1000%)

    Srednio 400%

    AK

  • 12. Data: 2012-12-28 16:39:14
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    http://www.joelonsoftware.com/items/2007/10/26.html ?

    --
    Jordan Szubert

  • 13. Data: 2012-12-28 18:06:37
    Od: jacki <c...@i...pl>

    W dniu 2012-12-27 12:32, boryspower pisze:
    > Witam,
    >
    > Hobbystycznie programuję od dawna, ale na zasadzie "mam pomysł -> koduję" co jest
    raczej mało dojrzałym podejściem... i chciałbym to zmienić. Kilka razy próbowałem
    rozpisywać projekty "po swojemu" opisując funkcjonalność do której dążę itp, ale
    doszedłem do wniosku, że nie ma sensu wymyślać czegoś co już istnieje i przydałoby
    się skorzystać z osiągnięć innych, bardziej doświadczonych osób w tej dziedzinie...
    Pomysłów (moim zdaniem dobrych) mam sporo, ale żaden nie jest udokumentowany, więc
    też ciężko się sensownie zabrać za ich realizację.

    > I tu pytanie do Was - od czego powinienem zacząć chcąc nauczyć się porządnego
    prowadzenia/dokumentowania projektów? W szczególności chodzi mi o sytuację gdzie ja
    sam jestem project managerem i programistą, czasami też klientem. Znacie jakieś
    książki/tutoriale/kursy?

    > Pozdrawiam!

    UML

  • 14. Data: 2012-12-28 20:20:37
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2012 16:23:47 UTC+1 użytkownik AK napisał:
    > Srednio 400%
    Moj max około 300%.

  • 15. Data: 2012-12-28 20:28:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Moj max około 300%.

    * 2

  • 16. Data: 2012-12-28 20:32:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2012 20:28:08 UTC+1 użytkownik AK napisał:
    > * 2

    Dużo zależy od projektu. Im projekt prostszy, tym mniejszym
    nakładem (albo w ogole) można dokładniej ocenić pracochłonność.

    Zastanawiam się jakie mam minimum i chyba wynosi ono 33%. To co
    było oszacowane na 9miesięcy dla dwóch osób wklepaliśmy w 3 miesiące.

  • 17. Data: 2012-12-29 04:08:39
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 28/12/2012 02:30, Wojciech Muła wrote:

    > Agile radzę omijać z daleka.

    A ja wręcz przeciwnie. BTW dobra książka dla OP w temacie to Robert C.
    Martin "Agile Software Development: Principles, Patterns and Practices",
    w tym sensie że koncentruje się właśnie na "engineering pracitices"
    raczej niż na koordynowaniu zespołu czy współpracy z klientem. Dodatkowo
    Steve Freeman i Nat Pryce "rowing Object-Oriented Software Guided By
    Tests" jest całkiem dobrą książką o TDD.

    Nawiasem mówiąc nie od rzeczy jest według mnie spostrzeżenie, że jeśli
    się robi samemu i dla siebie, to stosowanie praktyk czy metod
    przeznaczonych do pracy w zespole i dla klienta jest bez sensu -
    powiedzmy nawet to całe mnożenie szacunków przez 300%, klaryfikacja
    wymagań i tak dalej. Sam siebie będziesz okłamywał i sam sobie będziesz
    tłumaczył co program ma robić?

    Jeśli jednak OP jest zainteresowany też takimi aspektami prowadzenia
    projektu, to mogę dodatkowo polecić (jeśli chodzi o agile):
    James Shore, Shane Warden "The Art od Agile Development"
    Mike Cohn "User Stories Applied"
    Gojko Adzic "Specification by Example"

  • 18. Data: 2012-12-29 10:33:44
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 28.12.2012 firr kenobi <p...@g...com> napisał/a:
    > ja 'dokumentowania' nie uzywam wogole, miałem
    > jedna linijke TODO ale mnie denerwowała wiec ja
    > skasowałem :O

    Kwestia złożoności projektu (i "pojemnosci" głowy) - proste rzeczy da
    się ogarnąć w głowie, ale projekty które powstają przez kilka miesięcy
    solidnej codziennej pracy to raczej bez planowania i dokumentowania
    się nie da (zwłaszcza, jeśli tworzy się w zespole) :D Więc takiej
    metodologii (olewanie dokumentowania i planowania) nie polecam nawet
    na początku drogi z programowaniem (i dla prostych projektów), bo
    wyrobi złe nawyki :D

  • 19. Data: 2012-12-29 16:43:58
    Od: boryspower <b...@g...com>

    W dniu sobota, 29 grudnia 2012 04:08:39 UTC+1 użytkownik Andrzej Jarzabek napisał:

> [...]
    >
    > projektu, to mogę dodatkowo polecić (jeśli chodzi o agile):
    >
    > James Shore, Shane Warden "The Art od Agile Development"

    Dzięki - zerknę na te książki :)

    Przemek

  • 20. Data: 2012-12-29 22:08:27
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 29 grudnia 2012 10:33:44 UTC+1 użytkownik Baranosiu napisał:

> [...]
    > metodologii (olewanie dokumentowania i planowania) nie polecam nawet
    > na początku drogi z programowaniem (i dla prostych projektów), bo

    ja nie uzywam dokumentowania i nie mam z tym zadnego problemu (problem mam z czyms
    innym
    - z czyms w rodzaju tweakowania, dostrajania
    aplikacji (tj staraniach aby tak poustawiac
    wyglad czy efekty by to jakos wygladalo) - jest to masakrycznie czaslochlonne,
    trufnouchwytne, frustrujace itd (to jest
    chyba najgorsze :-/)
    Za to wazne jes myslenie nad kodem i to lubie robic, np ostatnio rozwazam podzielenie
    swojego domowego frameworka na cztery podsystemy: 1) wis, 2) dris, 3) cis i
    4) oglis ;-)