  • 1. Data: 2009-03-31 20:09:17
    Temat: Jaka lampa do C450D?
    Od: z/svc <z/svc@>

    Hej,

    Jaką lampę polecilibyście do Canona 450D?

    Byłaby to moja pierwsza lampa i pierwsze próby uzywania lampy
    błyskowej. Chciałbym, aby lampa miała wspomaganie autofocusa, oraz
    regulowaną głowicę (tak to się pisze?) w pionie i poziomie.

    Model 430EX kosztuje dla mnie trochę za dużo jak na sprzęt do
    'zobaczenia co to w ogóle jest ta lampa błyskowa', więc może coś
    innego? A czy taki 380EX nie nadawałby się? Na allegro znalazłem
    uzywany za 300 zł...

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2009-04-01 08:10:22
    Temat: Re: Jaka lampa do C450D?
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
> [...]
    > 'zobaczenia co to w ogóle jest ta lampa błyskowa', więc może coś
    > innego? A czy taki 380EX nie nadawałby się? Na allegro znalazłem

    380EX ma palnik odchylany tylko w pionie. To już lepiej dozbieraj
    do tej 420EX, używana jest niewiele droższa niż 380EX (<500 zł).

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 3. Data: 2009-04-01 20:01:58
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 1 Apr 2009 10:10:22 +0200, "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
    >
    >380EX ma palnik odchylany tylko w pionie. To już lepiej dozbieraj
    >do tej 420EX, używana jest niewiele droższa niż 380EX (<500 zł).

    420EX, to nie pomyłka? Nie widzę takiej na allegro.

    430EX najtaniej jest po 700 zł.

    A co to jest 430EZ? Jakiś uboższy/starszy model? To chodzi po 350 zł.

    --
    z/svc

  • 4. Data: 2009-04-02 06:57:44
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > 420EX, to nie pomyłka? Nie widzę takiej na allegro.
    420EX to poprzednik 430EX. Bardziej funkcjonalna od 380-tki.

    > 430EX najtaniej jest po 700 zł.
    Zgadza się, bo to prawie aktualny model.

    > A co to jest 430EZ? Jakiś uboższy/starszy model? To chodzi po 350 zł.
    To lampka pochodząca z przełomu lat 80- i 90-tych, wypuszczona o ile
    pamiętam z EOS 5. Tak jak pozostałe lampy "EZ", została zaprojektowana do
    pomiaru błysku w trybie A-TTL stosowanego w starszych analogowych EOS-ach, z
    cyfrówką zadziała tylko w trybie M (manulanego ustawienia siły błysku). .

    Jeśli chcesz tanią lampę to raczej nie Canon, a jeśli chcesz poróbować
    dobrej lampki to może pożycz od kogoś.
    Niektóre akcesoria systemowe mogą być droższe od samego aparatu. Lampa to
    dość trwały sprzęt i z powodzeniem może służyć przez długi lata. Kupując
    słabszy model godzisz się na mniejszą funkcjonalność i słabszą moc lampy,
    ale to Twój wybór.
    Ja do mojego 350D właśnie dokupiłem najnowszą lampkę 430 EX II i jestem
    bardzo zadowolony bo mnie zbytnio nie ogranicza. W użytkowaniu jest chyba
    bardziej wygodna od mocniejszej 550EX i jej poprzedniczki 540EX (tą 15 lat
    używałem).

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2009-04-02 08:08:23
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 2 Apr 2009 08:57:44 +0200, "Druid29"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    >420EX to poprzednik 430EX. Bardziej funkcjonalna od 380-tki.

    >Zgadza się, bo to prawie aktualny model.
    >
    >Jeśli chcesz tanią lampę to raczej nie Canon, a jeśli chcesz poróbować
    >dobrej lampki to może pożycz od kogoś.

    Próbowałem właśnie 430EX i podobało mi się. Na tyle, aby jakąś lampę
    kupić.

    Wiesz, stać mnie i na model 580EX II, ale to nie o to chodzi. Szukam
    jakiegoś kompromisu.

> [...]
    >słabszy model godzisz się na mniejszą funkcjonalność i słabszą moc lampy,

    True, true... Chyba kupię tą 430EX z allegro za 700 zł.

    --
    z/svc

  • 6. Data: 2009-04-02 10:41:42
    Od: wojtek <w...@p...fm>

    Druid29 pisze:
> [...]
    > słabszy model godzisz się na mniejszą funkcjonalność i słabszą moc lampy,

    Podepnę się z pytaniem, ponieważ też jestem na kupnie lampy (tak jestem
    z Małopolski ;) )

    Co mi "grozi" przy zakupie np. czegoś takiego:
    http://www.allegro.pl/item600630513_tumax_dsl880af_d
    o_canon_s5_g7_g9_350d_400d_30d_40d.html

    Czy lepiej atakować:
    http://www.allegro.pl/item599129919_lampa_blyskowa_c
    anon_speedlite_380ex_okazja.html

    To pierwsze ma tą zaletę że jest nowe...

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 7. Data: 2009-04-02 22:24:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Apr 2009, wojtek wrote:

    > Co mi "grozi" przy zakupie np. czegoś takiego:

    Jak będziesz używał lampy?
    Jeśli *również* na wprost, to polecam archiwa grupy z narzekaniami
    na nierównomierność krycia "wynalazków" typu Tumax czy Soligor :)
    Jak chodzi o moje doświadczenia, to mam Soligora, chwaliłem sobie
    choć 1. sztuka poszła w reklamacji tydzień od zakupu (i używałem
    praktycznie wyłącznie "od sufitu"), ale niedawno przestał się
    wyzwalać :[ (po długim czasie używania, na razie nie wiem co jest
    bo nie oglądałem).

    pzdr, Gotfryd