  • 11. Data: 2009-11-29 21:35:40
    Temat: Re: Prosba o ocene zestawu z marketu
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Animka pisze:

    > A potem zaproponujesz koledze, że mu to wszystko złożysz w całość i
    > zainkasujesz gotówkę....
    > A może masz już w domu naszykowany ten komputerek?

    Tak, mam taki komputer w domu. Jestem w calym usenecie znanym
    "opychaczem komputerow" z odzysku natomiast z Ciebie lekko mowiac
    wszyscy sie smieja, bo Twoje posty wnosza tyle do dyskusji co kupa
    kolejnego delikwenta w Toi Toiu.

    ps. Dlaczego jak chce sie komus bezinteresownie pomoc to zaraz odzywaja
    sie glosy zdesperowanych jakobym czerpal korzysci majatkowe z tej pomocy?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 12. Data: 2009-11-29 21:47:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Maciej Browarczyk pisze:

> [...]
    > "opychaczem komputerow" z odzysku natomiast z Ciebie lekko mowiac
    > wszyscy sie smieja, bo Twoje posty wnosza tyle do dyskusji co kupa

    A nie zauważyłeś bałwochwale, że już z ciebie się śmieją?
    Powodzenia!

    > ps. Dlaczego jak chce sie komus bezinteresownie pomoc to zaraz odzywaja
    > sie glosy zdesperowanych jakobym czerpal korzysci majatkowe z tej pomocy?

    Czy ktoś tu pisał o korzyściach majątkowych, tj. jakichś przekrętach? Nie.
    Tylko skojarzenie szybkim zarobkiem.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-11-29 21:50:31
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Browarczyk" napisał:

    > A czy autor watku napisal gdzies, ze chce 32bitowy system a nie 64?

    A czy autor wątku napisał gdzieś, ze chce 64-bitowy system a nie 32-bitowy?
    I czy komputer z marketu za 1999 PLN będzie z 64-bitową "siódemką" na
    pokładzie? Nie dorabiaj ideologii.

    JoteR

  • 14. Data: 2009-11-29 22:33:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Browarczyk" napisał:

    > procek - Dual Core E6300 - 255zl
    > plyta - Gigabyte P31-ES3G - 185zl
    > ram - 2x2GB Goodram - 269zl
    > dysk - Samsung 500GB - 205zl
    > grafa - Palit 9600GT 512 DDR3 - 269zl
    > nagrywarka DVD - Samsung - 110zl
    > obudowa - Antec Three Hundred - 269zl
    > zasilacz - Corsair 400W - 190zl

    Najtańszy Gigabyte, Goodram czy Palit - to jest ta przewaga jakościowa nad
    sprzętem z marketu? ;->

    > OS - Vista Premium 32/64bit w zaleznosci od potrzeb - 315zl

    Dlaczego Vista, a nie Windows 7 HP (taki jest w zestawie)? Bo droższy i cała
    kalkulacja by się posypała? ;->

    > daje to razem 1798zl,

    Ciekawy masz kalkulator, bo mnie wyszło 2067 zł. Sprawdź tę kalkulację
    jeszcze raz. Bo powyższa konfiguracja, z zupełnie zbędnym dodatkowym 1 GiB,
    spadowym systemem operacyjnym, przewymiarowaną kartą graficzną i obudową
    (wysadzaną chyba diamentami?) za to bez monitora, klawiatury i myszy nijak
    nie wytrzymuje konkurencji cenowej z owym "zestawem z marketu", za to budzi
    poważne wątpliwości co do jakości podzespołów (wyjąwszy zasilacz).

    JoteR

    JoteR

  • 15. Data: 2009-11-29 22:54:24
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Piotrek pisze:

    > lepiej sobie dac z tym spokoj.
    > podzespoly beda jakis najtanszych firm byle by parametry ladnie wygladaly.
    > po co kupowac dziadostwo skoro piszesz ze bedziesz chcial dokupic zasilacz
    > itd itp.

    W zasadzie to komponenty poza zasilaczem juz mam. Enlight 300W byl
    wystarczajacy 7-8 lat temu; obecnie moge co najwyzej wymontowac z nigo i
    zamontowac w nowym (kosztem utraty gwarancji niestety) wentylator
    niemieckiej Papst, praktycznie bezglosny, no chyba ze ten nowy zasilacz
    nie bedzie jakos specjalnie glosny.

    > lepiej juz od poczatku skladac porzadnie a nie pchac sie w jakis marketowy
    > shit gdzie polowa podzespolow bedzie do wymiany odrazu

    Jeszcze pare lat temu zakup komputera w markecie byl dla mnie profanacja
    i ogromnym lamerstwem :) Czytalem fachowa literature, fora i swoj
    komputer zlozylem samodzielnie, ze starannie dobranych podzespolow, z
    dobrym skutkiem jak widac, bo po niewielkich modernizacjach (dolozenie
    pamieci, wiekszego dysku twardego, wymiana procesora na najszybszy
    mozliwy) dziala od 2003 po dzis dzien. Troche sie jednak w moim zyciu
    zmienilo, informatyka okazala sie przejsciowa pasja. Teraz najwazniejsze
    kwestie: poza wspomnianymi wczesniej mozliwymi lichymi np. plyta glowna,
    pamieciami, to czy do marketow nie trafiaja jakies odrzuty? Bo jesli
    jest to "pelnowartosciowy" sprzet, taki sam jak mozna kupic w sklepie
    komputerowym, to jedyna bolaczka sa tanie podzespoly, co niekoniecznie
    musi przeszkadzac.

    Pozdrawiam,

    --
    Mariusz

  • 16. Data: 2009-11-29 22:58:04
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    JoteR pisze:

    > Najtańszy Gigabyte, Goodram czy Palit - to jest ta przewaga jakościowa
    > nad sprzętem z marketu? ;->

    Najtanszy nie znaczy zly, uzywales kiedys podzespolow Palita, Goodram
    czy Gigabyte? W zestawie marketowym pewnie bedzie ECS badz cos jeszcze
    gorszego. Ja mialem kart Palita kilka i gdybys choc troche znal sie na
    sprzecie bys wiedzial, ze najczesciej karty Palita sa tanie, dobrze sie
    kreca i maja sensowne (ciche chlodzenie). Kupujac komputer 2000zl nie ma
    co oczekiwac, ze plyta, grafa itp. bedzie hi-endem, to sa sensowne,
    przetestowane komponenty przez wielu ludzi, ktorzy sie ZNAJA.

    > Dlaczego Vista, a nie Windows 7 HP (taki jest w zestawie)? Bo droższy i
    > cała kalkulacja by się posypała? ;->

    Co kto lubi, Windows 7 32/64 HP kosztuje 40zl wiecej, 355zl. Na system
    nie zwrocilem uwagi.

> [...]
    > myszy nijak nie wytrzymuje konkurencji cenowej z owym "zestawem z
    > marketu", za to budzi poważne wątpliwości co do jakości podzespołów

    Racja, wyszlo 2067zl, mea culpa, widocznie nie doliczylem w kalkulatorze
    SO. Obudowa tyle kosztuje, bo jest duza, dobrze wykonana (gruba blacha,
    nie wpada w wibracje). Przewymiarowana karta? Czlowiek napisal, ze chce
    pograc, IMHO 9600GT to sensowne minimum, gdyby w sklepie z ktorego
    bralem ceny bylby 8800GS 384 to bym ta karte wrzucil (tansza i szybsza)
    ale jej nie bylo, takze to taki szybki wybor. Tak jak pisalem, mozna
    zestaw zrownowazyc, mozna na obudowie zjechac, mniej ramu, slabszy proc.
    Zakladam, ze oczekujesz myszy i klawiatury w marketowym zestawie co
    najmniej klasy Razera ale sie chyba przeliczysz, wiec ja zalozylem, ze
    koszt myszy+klawy jest pomijalny, bo mozna kupic OEMowego Logitecha czy
    Microsoftu (-/+ 60zl, klawa+mysz).

    ps. Dalsza dyskusja na ten temat chyba nie ma sensu, bo:
    a) jestes pesyistycznie nastawiony
    b) nie znasz sie na sprzecie (wnioskuje po tekscie, ze Palit i Goodram
    to tanie firmy, ktore sa na poziomie sprzetu marketowego, napisz to na
    forum.purepc.pl, bardzo chetnie poczytam odpowiedzi :) )

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 17. Data: 2009-11-29 23:17:31
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Maciej Browarczyk pisze:
> [...]

    > (glosniejszy za 150zl Fortron 400W, mozna obudowe duzo tansza ale akurat
    > ta moim zdaniem jest wyjatkowo dobra i fajna z wygladu, mozna mniej ramu
    > np. 2GB, mozna proc tanszy, bo po co zaraz 2,8GHz jak mozna z 2,0GHz
    > podkrecic). Ogolnie jest troche manewrow jakie mozna zrobic, kazdemu
    > wedle potrzeb. Do tego mozna dorwac za 450zl monitor Benq 22", cudo to
    > nie bedzie, odwzorowanie kolorow pewnie denne ale zestaw o wiele lepszy
    > i pewniejszy niz marketowy chociazby ze wzgledu na zasilacz i dobry
    > przewiew w obudowie (sa 2 wiatraki 12cm).

    Dziekuje za szczegolowa konfiguracje. Od siebie dodam: te wspolczesne
    oznaczenia komponentow wiele mi nie mowia i bez lektury testow,
    benchmarkow, opinii uzytkownikow pozostana tajemniczymi symbolami. Moge
    wyslac e-mail z pytaniem o bardziej szczegolowa konfiguracje do dzialu
    sprzedazy tej sieci sklepow, ale cos watpie ze dostane odpowiedz.
    Najwazniejsza to solidna plyta glowna, w koncu to podstawa, a czasem
    potrafi trafic sie kniot, ktoremu nawet zmiana BIOSu nie pomoze. Co do
    zasilacza - najlepiej gdybym nie musial modyfikowac go Papstem, bo to
    ingerencja w sprzet oznaczajaca utrwate gwarancji, wiec gotow jestem
    zaplacic wiecej za cichy i z zapasem mocy. Co do wygladu obudowy nie
    przywiazuje totalnie wagi - moze byc to klasyczna biala skrzynia, chocby
    taka jak obecnie posiadana Enlight. Ilosc pamieci warunkuje system. 32
    bitowy Windows 7 niech ma do dyspozycji 3 GB. Wiecej Ghz procesora
    wystarczy na dluzej, a podkrecania raczej nie zamierzam, zwlaszcza ze
    planuje miec wentylator na 5V, o ile temperatura pozwoli. Co do monitora
    - Samsung przynajmniej kiedys slynal z dobrej jakosci produktow
    elektronicznych, gorzej z urzadzeniami zawierajacymi mechanike, jak
    napedy optyczne, wiec moglbym przy nim pozostac..

    Pozdrawiam,

    --
    Mariusz

  • 18. Data: 2009-11-29 23:33:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Browarczyk" napisał:

    > Najtanszy nie znaczy zly, uzywales kiedys podzespolow Palita, Goodram czy
    > Gigabyte?

    Owszem, Gigabyte to moja ulobiona marka płyt. Ale Ty proponujesz płytę z
    przedpotopowym chipsetem, a miał być skok jakościowy w stosunku do zestwu z
    merketu. Z pamięciami Goodram czy OCZ nie mam i nie chcę mieć nic do
    czynienienia, natomiast Palit (którego notabene używam) nieodmiennie plasuje
    się w czołówce kategorii najtańszych kart (co, jak zauważyłeś, wcale nie
    oznacza najgorszych). Więc jest spora szansa, że będzie również w tym
    "marketoputerze".

    > Racja, wyszlo 2067zl, mea culpa, widocznie nie doliczylem w kalkulatorze
    > SO. Obudowa tyle kosztuje, bo jest duza, dobrze wykonana (gruba blacha,
    > nie wpada w wibracje).

    Ale za 269 zł bez zasilacza? To mimo wszystko drogo.

    > Przewymiarowana karta? Czlowiek napisal, ze chce pograc,

    ...w - cytuję - "niezaawansowanej graficznie gierki".

    > ja zalozylem, ze koszt myszy+klawy jest pomijalny,

    Tak, tylko że tak sobie pomijając a to klawiaturę i mysz, a to system, a to
    monitor można udowodnić, że złoży się dwa razy taniej dwa razy lepszy
    komputer. Co właśnie bez powodzenia usiłujesz czynić.

    > ps. Dalsza dyskusja na ten temat chyba nie ma sensu, bo:
    > a) jestes pesyistycznie nastawiony

    Nie. Czekam na uczciwe porównanie. Ale jak widzę, podobnie jak w przypadku
    wątku o komputerze z Biedronki, się nie doczekam. Za to napuszonych
    stwierdzeń, które okazują się bez pokrycia - i owszem.

    > b) nie znasz sie na sprzecie

    Ależ oczywiście. Ty za to się znasz świetnie. Na tyle dobrze, że za cenę o
    700 zł wyższą (uwzględniając brakujące elementy) proponujesz zestaw o
    mizernej (o ile w ogóle) przewadze jakościowej. To ja już wolę "się nie
    znać". I nie pisać czegoś takiego: "dorwac za 450zl monitor Benq 22", cudo
    to nie bedzie, odwzorowanie kolorow pewnie denne ale zestaw o wiele lepszy".
    Żenada.

    JoteR

  • 19. Data: 2009-11-30 00:12:06
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wstydliwie musze przyznac, ze moja wiedza na temat podzespolow zatrzymala
    > sie na etapie GF4Ti i Athlonow XP :) Zamierzam kupic nowy komputer, ktory
    > bedzie mi sluzyl glownie do przegladania internetu, pracy (aplikacje
    > biurowe), rzadziej jakiejs rozrywki w postaci filmu, czy niezaawansowanej
    > graficznie gierki. Jeden z marketow bedzie mial wkrotce w sprzedazy zestaw
    > komputerowy o nastepujacej konf.:
    >
    > - procesor Intel Dual Core E6300 2,8 GHz
    > - pamiec 3 GB
    > - dysk twardy 500 GB
    > - k. graf. GB GF9400 GT //GB oznacza chyba GigaByte?

    Musialbym przeliczyc co moge miec za podobna cene u moich zrodel, natomiast
    konfiguracja do wymienionych zastosowan jest OK. dobrze ze jest juz Windows
    7 nie kupuj Visty chyba ze jakis darmowy up do 7 (cos sie takiegiego
    pojawia). Jak bedzie juz dostepny ten zestaw wez everesta jakiegokolwiek na
    pen`ie i zrob raport abys wiedzial co tam siedzi, jak ktos napisal moze byc
    totalny shit lub niskie modele dobrych producentow.
    Przy czym nawet jak ten zestaw bedzie mial 10% nizsza wydajnosc niz podobny
    na lepszych gratach to w opisanych zastosowaniach nie wylukasz roznicy.

    Buniek

  • 20. Data: 2009-11-30 00:42:52
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    JoteR pisze:

    [cut]

    Co do monitora, zeby bylo jasne, jest to nowy monitor, nie trzeba go
    "dorywac", bo jest w sklepie dostepny to raz. Mam inna propozycje jesli
    rzeczywiscie jest tak jak piszesz, ze autor nie potrzebuje takiej
    grafiki a glowny nacisk sie kladzie na proca/ram/plyte:

    Procesor : AMD Athlon II X2 240 - 200 zł
    Płyta Główna : ASRock M3A785GMH - 259 zł
    RAM : GoodRam 2GB 1333MHZ - 155 zł
    Zasilacz: Fortron FSP400-60GHN - 159 zł
    HDD : Samsung 500GB 16MB Cache F3EG - 169 zł
    Napęd : Samsung SH-223C SATA - 99 zł

    RAZEM : 1041 zł

    Za reszta SO (Windows 7 355zl, klawa+mysz Logi/Microsoft 60zl), na
    monitor i obudowe zostaje 546zl.
    Benq G2220HDA - 490zl (nawet FullHD lol), na obudowe pozostaje 56zl,
    mozna sie pokusic dolozyc okolo 80zl i kupic obudowe ModeComa.
    Sensowniej? Nie chce mi sie drzec szat z nikim ale na prawde jest tak
    duzo sklepow i czesci, ze kazdy moze sobie wybrac cos dla siebie i wedle
    wlasnych potrzeb. A komputer marketowy ma wiele wad:
    a) zasilacz co jest b. powazna wada
    b) problemy z modyfikacja kompa + gw
    c) niskiej jakosci komponenty (pomijajac zasilacz, ktory wymienilem
    wyzej), np. obudowa, ktora bedzie wibrowac, myszka+klawa pewnie straszny
    plastikowy chinski wytwor.

    Osobiscie uwazam, ze zlozenie komputera na wlasna reke ma wiecej plusow
    niz minusow, nie trzeba sie znac, wystarczy wejsc na sensowne forum i
    zapytac ludzi/poczytac watki.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek