  • 1. Data: 2009-11-29 10:27:00
    Temat: Prosba o ocene zestawu z marketu
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Witam,
    Wstydliwie musze przyznac, ze moja wiedza na temat podzespolow
    zatrzymala sie na etapie GF4Ti i Athlonow XP :) Zamierzam kupic nowy
    komputer, ktory bedzie mi sluzyl glownie do przegladania internetu,
    pracy (aplikacje biurowe), rzadziej jakiejs rozrywki w postaci filmu,
    czy niezaawansowanej graficznie gierki. Jeden z marketow bedzie mial
    wkrotce w sprzedazy zestaw komputerowy o nastepujacej konf.:

    - procesor Intel Dual Core E6300 2,8 GHz
    - pamiec 3 GB
    - dysk twardy 500 GB
    - k. graf. GB GF9400 GT //GB oznacza chyba GigaByte?
    - naped DVD +/- RW
    - czytnik kart pamieci 9-1
    - monitor 21,5" //chyba Samsung
    - bezprzewodowa mysz i klawiatura
    - Windows 7 Home Premium

    Cena za calosc to 1999. Waszym zdaniem oplaca sie, czy lepiej poszukac
    komputera gdzies indziej? Poza monitorem i karta graficzna nie podaja
    zadnych szczegolowych danych odnosnie podzespolow, wiec plyta glowna to
    moze byc jakis ECS, zasilacz Megabajt i tak dalej.. Na pewno co bym z
    czasem zrobil po zakupie tego komputera, to wymienil zasilacz na jakis
    markowy, do ktorego trafilby wentylator Papst, do tego radiator z
    heat-pipe na karte graficzna, o ile ten GF dostarczany jest bez niego,
    no i regulator obrotow na wentylator procesora, mam nadzieje ze przy 5V
    nie bedzie sie przegrzewal..

    Za odp. dziekuje i pozdrawiam

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-11-29 14:36:48
    Temat: Re: Prosba o ocene zestawu z marketu
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > i regulator obrotow na wentylator procesora, mam nadzieje ze przy 5V nie

    Taaa... a przy otwarciu obudowy tracisz gwarancję, żeby jej nie stracić
    musiałbyś modyfikację przeprowadzać w ich serwisie - po 50 złotych (chyba)
    za czynność.
    Lepiej daj spokój i idź do jakiegoś dobrego i sprawdzonego sklepu w Twojej
    okolicy.
    Pozdr
    $M$

  • 3. Data: 2009-11-29 16:29:47
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Cena za calosc to 1999. Waszym zdaniem oplaca sie, czy lepiej poszukac
    > komputera gdzies indziej?

    lepiej sobie dac z tym spokoj.
    podzespoly beda jakis najtanszych firm byle by parametry ladnie wygladaly.
    po co kupowac dziadostwo skoro piszesz ze bedziesz chcial dokupic zasilacz
    itd itp.
    lepiej juz od poczatku skladac porzadnie a nie pchac sie w jakis marketowy
    shit gdzie polowa podzespolow bedzie do wymiany odrazu

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-11-29 17:10:10
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotrek" napisał:

    > lepiej juz od poczatku skladac porzadnie a nie pchac sie w jakis
    > marketowy shit gdzie polowa podzespolow bedzie do wymiany odrazu

    Dlaczego połowa podzespołów będzie do wymiany *od razu* i kóra to będzie
    połowa?

    JoteR

  • 5. Data: 2009-11-29 18:15:53
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Dlaczego połowa podzespołów będzie do wymiany *od razu* i kóra to będzie
    > połowa?

    widzialem nie jeden desktop z hipermarketow i to generalnie jest straszny
    syf.
    albo cos zaraz padnie, albo podzespoly sa na tyle badziewne ze o jakims
    sensowym dzialaniu calosci niema co mowic.
    sam pytajacy juz zaznaczyl kilka elementow ktore chce niebawem wymienic,
    wiec po co sie pchac w cos co od poczatku bedzie dzialac srednio i na
    dodatek nie bedzie spelniac wymagan wlasciciela(ktory juz przed zakupem
    planuje modernizacje)

    lepiej odrazu dolozyc kase i zlozyc cos lepszego

    --
    pzdr
    piotrek

  • 6. Data: 2009-11-29 19:32:30
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Mariusz pisze:

    [cut]

    Nie oplaca sie, bo nie wiadomo co tam siedzi a cena nie jest atrakcyjna.
    Jak jestes zainteresowany i nie siedzisz w sprzecie to moge Ci wyslac
    przykladowa konfiguracje za 200/300zl wiecej ale z 4GB RAMu, z dobrym,
    cichym zasilaczem (Corsair 400W), porzadna obudowa (Antec Three
    Hundred), tym samym procem i karta graficzna wedle potrzeb (9600GT/9800GT).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2009-11-29 20:04:13
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Browarczyk" napisał:

    > moge Ci wyslac przykladowa konfiguracje za 200/300zl wiecej
    > ale z 4GB RAMu,

    Co mu to da w stosunku do 3 GiB, skoro będzie używał systemu 32-bitowego?

    > z dobrym, cichym zasilaczem (Corsair 400W), porzadna obudowa
    > (Antec Three Hundred), tym samym procem i karta graficzna wedle
    > potrzeb (9600GT/9800GT).

    A czemu nie możesz tego opublikować na grupie? Przecież nikt przytomny nie
    potraktuje tego jako spam, ja na ten przykład chętnie bym się z taką
    konkretną ofertą zapoznał. Bo bajek o żelaznym wilku naczytaliśmy się w
    wątku sprzed kilku miesięcy o sprzęcie z Biedronki, a jak przyszło do
    konkretów to się okazało, że owa mityczna "równoważna cena" jest o kilkaset
    złotych wyższa. Czas może na konkrety?

    JoteR

  • 8. Data: 2009-11-29 20:08:32
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Maciej Browarczyk pisze:
> [...]
    > cichym zasilaczem (Corsair 400W), porzadna obudowa (Antec Three
    > Hundred), tym samym procem i karta graficzna wedle potrzeb (9600GT/9800GT).

    A potem zaproponujesz koledze, że mu to wszystko złożysz w całość i
    zainkasujesz gotówkę....
    A może masz już w domu naszykowany ten komputerek?

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-11-29 21:29:03
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    JoteR pisze:

> [...]
    > konkretów to się okazało, że owa mityczna "równoważna cena" jest o
    > kilkaset złotych wyższa. Czas może na konkrety?

    procek - Dual Core E6300 - 255zl
    plyta - Gigabyte P31-ES3G - 185zl
    ram - 2x2GB Goodram - 269zl
    dysk - Samsung 500GB - 205zl
    grafa - Palit 9600GT 512 DDR3 - 269zl
    nagrywarka DVD - Samsung - 110zl
    obudowa - Antec Three Hundred - 269zl
    zasilacz - Corsair 400W - 190zl
    OS - Vista Premium 32/64bit w zaleznosci od potrzeb - 315zl

    daje to razem 1798zl, mozna oczywiscie kupic tanszy zasilacz
    (glosniejszy za 150zl Fortron 400W, mozna obudowe duzo tansza ale akurat
    ta moim zdaniem jest wyjatkowo dobra i fajna z wygladu, mozna mniej ramu
    np. 2GB, mozna proc tanszy, bo po co zaraz 2,8GHz jak mozna z 2,0GHz
    podkrecic). Ogolnie jest troche manewrow jakie mozna zrobic, kazdemu
    wedle potrzeb. Do tego mozna dorwac za 450zl monitor Benq 22", cudo to
    nie bedzie, odwzorowanie kolorow pewnie denne ale zestaw o wiele lepszy
    i pewniejszy niz marketowy chociazby ze wzgledu na zasilacz i dobry
    przewiew w obudowie (sa 2 wiatraki 12cm).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 10. Data: 2009-11-29 21:30:52
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    JoteR pisze:

    > Co mu to da w stosunku do 3 GiB, skoro będzie używał systemu 32-bitowego?

    A czy autor watku napisal gdzies, ze chce 32bitowy system a nie 64?

> [...]
    > konkretów to się okazało, że owa mityczna "równoważna cena" jest o
    > kilkaset złotych wyższa. Czas może na konkrety?

    Juz wyslalem post z konkretna konfiguracja, czesci oczywiscie nowe,
    monitor tez nowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek