  • 31. Data: 2009-12-01 10:54:48
    Temat: Re: Prosba o ocene zestawu z marketu
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    Wiesław wrote:
    > Nic nie wiemy. Jeżeli nawet jest to oddzielna karta, to może
    > być wersja 64bit. Wtedy będzie miała i tak masakryczną wydajność.
    > Może być gorsza niż ta zintegrowana - trudno powiedzieć.

    można nawet obstawiać, że to będzie 64 bitowy kastrat
    - niezżerający za to chociaż pamięci...

    pozdrowienia,
    shadow

  • 32. Data: 2009-12-04 12:42:56
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomasz Potega" napisał:

    > można nawet obstawiać, że to będzie 64 bitowy kastrat
    > - niezżerający za to chociaż pamięci...

    Hmm, 9400GT with CUDA 1 GiB na 64-bitach? To jakiś ryliz specjalnie dla
    "Biedronki"? ;->
    Trochęście się zagalopowaliście...

    JoteR

  • 33. Data: 2009-12-04 23:25:29
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 04-12-2009 o 13:42 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

    > Hmm, 9400GT with CUDA 1 GiB na 64-bitach? To jakiś ryliz specjalnie dla
    > "Biedronki"? ;->
    > Trochęście się zagalopowaliście...

    Rzeczywiście jest jedynka! No to teraz wiemy, że ten potwór potrafi
    wyciągnąć jednak koło 3000 pkt w 3dMark06 :). No i jeszcze chciałbym
    się gdzieś dowiedzieć po kiego mu tyle pamięci?.
    Ale temat jednak drążysz z iście umiłowaniem do Biedronki, bo dla mnie
    to w dalszym ciągu marketowy twór.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 34. Data: 2009-12-04 23:57:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Wiesław" napisał:

    > Rzeczywiście jest jedynka! No to teraz wiemy, że ten potwór potrafi
    > wyciągnąć jednak koło 3000 pkt w 3dMark06 :). No i jeszcze chciałbym
    > się gdzieś dowiedzieć po kiego mu tyle pamięci?.

    Bo dobrze wygląda na ulotce? ;-)
    Na której nie ma oczywiście informacji, że to DDR2 a nie 3 oraz że szyna
    tylko 128-bit. Ale całym gigabajtem można się pochwalić ;-)

    > Ale temat jednak drążysz z iście umiłowaniem do Biedronki,

    Bo inaczej dyskusja byłaby nudna ;-> A akurat tam dzisiaj wpadłem i się
    przyjrzałem, niestety tylko dużej ulotce - samej maszyny nie było, a nawet
    jakby stała to i tak nie dałoby się pomacać.

    > bo dla mnie to w dalszym ciągu marketowy twór.

    Bo to jest marketoputer, ale jak już pisałem w poprzednim wątku - istnieje
    całkiem spory "target", dla którego to nie jest wcale taka zła maszyna.
    Wbrew pozorom nasza grupa dyskusyjna to bardzo wąski wycinek społeczeństwa,
    ogromna większość nie potrafiłaby nie tylko dobrać podzespołów, ale nawet
    skręcić tego do kupy, uruchomić i postawić system. Często też nie ma komu
    tego zlecić, a nawet jeśli - to wychodzi albo porównywalny badziew, albo o
    wiele drożej, czego przykłady mieliśmy w tym wątku. Twój zestaw był tu
    chlubnym wyjątkiem, chociaż na AMD, błeee... ;->

    JoteR

  • 35. Data: 2009-12-05 15:20:56
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-12-2009 o 00:57 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

    Dzisiaj mam odrobinę czasu, więc trochę przynudzę :)

    > Bo inaczej dyskusja byłaby nudna ;-> A akurat tam dzisiaj wpadłem i się
    > przyjrzałem, niestety tylko dużej ulotce - samej maszyny nie było, a
    > nawet jakby stała to i tak nie dałoby się pomacać.

    Widziałem dzisiaj w pudełeczku :). Monitor tak jak przypuszczałem
    2233SN czyli bez DVI, no i ciekawostka .. chipset na płycie G31.
    To jest śmietnik z części, których nikt już nie kupuje!

    > Bo to jest marketoputer, ale jak już pisałem w poprzednim wątku -
    > istnieje całkiem spory "target", dla którego to nie jest wcale taka zła
    > maszyna.

    Pytam więc, gdzie ten "target"?
    Dwie gó...ne karty na komputerze, na kórym i tak nie poszalejesz.
    Naprawdę nie wyobrażam sobie, aby ktoś miał tak "precyzyjnie"
    określone potrzeby.
    Jeżeli nie grasz i chcesz jak najtaniej, kup sobie dobrą płytę
    ze zintegrowaną grafiką, bo te 3 klatki/s nic Ci nie dadzą,
    a koszt karty jest pomijalny. Jeżeli nie chcesz być rozczarowanym
    w przyszłości, potrzebujesz lepszej karty.

    GF 9400GT kosztuje ok 150 zł, a 9600GT ok 260 zł. Za 80% więcej
    otrzymujesz kartę wydajniejszą prawie 400%!
    Ja uważam, że oszczędzanie na siłę prawie nigdy się nie opłaca.

> [...]
    > system. Często też nie ma komu tego zlecić, a nawet jeśli - to wychodzi
    > albo porównywalny badziew, albo o wiele drożej, czego przykłady mieliśmy

    Właśnie dlatego staram się pomóc na tej grupie ludziom, którzy tego chcą
    i dobrać podzespoły, a skręcić i postawić system można w każdym prawie
    sklepie komputerowym bez opłaty, nawet przez internet.

    > chociaż na AMD, błeee... ;->

    Zaręczam, że nie mam żadnych uprzedzeń, ani co do marki, ani producenta.
    Teraz jednak nikomu nie polecam tanich procesorów Intela ze względu na
    umierającą podstawkę 775. Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, że AMD
    można kupić wcale nie drożej i nie mniej wydajnie.
    Dla mnie procesory Intela zaczynają się teraz od core i5, chyba że się
    ktoś uprze :).
    Ale może u mnie coś nie tak z logiką? :)

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 36. Data: 2009-12-06 03:48:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > ktoś uprze :).
    > Ale może u mnie coś nie tak z logiką? :)

    Miałem AMD64 3000+ płyta na nforce4ultra 2GB DDR1 i płyta siadała dosyć
    często, wymieniłem na C2D 6300 + płyta na 965 i udało mi się zamienić te
    2x1GB DDR1 na 2x2GB DDR2 - jak dla mnie wystarczy na dosyć długo.
    Kosztowało mnie to 200 zł. Logika podpowiada, że jednak mimo wszystko
    było to opłacalne.

  • 37. Data: 2009-12-06 10:58:50
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-12-2009 o 04:48 BQB napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > 2x1GB DDR1 na 2x2GB DDR2 - jak dla mnie wystarczy na dosyć długo.
    > Kosztowało mnie to 200 zł. Logika podpowiada, że jednak mimo wszystko

    Logika, a kieszeń to dwie różne rzeczy :). Modernizacja starego, a kupno
    nowego również. Pomijając ile straciłeś na wymienionych częściach
    nadal masz stary komputer ;). Core2Duo E6300 chyba z przeceny,
    bo w dalszym ciągu jego koszt to dużo pow. 200zł.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 38. Data: 2009-12-06 13:45:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > nadal masz stary komputer ;). Core2Duo E6300 chyba z przeceny,
    > bo w dalszym ciągu jego koszt to dużo pow. 200zł.

    Stary ale jary - mi całkowicie wystarcza do tego co na nim robię. A
    logika IMO zawsze wiąże się z kieszenią - na co komuś i7, jak on
    przegląda tylko www, pocztę, obejrzy jakiś film i zagra w jakąś starszą
    (+3 lata) gierkę :P

  • 39. Data: 2009-12-06 15:18:11
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-12-2009 o 14:45 BQB napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > logika IMO zawsze wiąże się z kieszenią - na co komuś i7, jak on
    > przegląda tylko www, pocztę, obejrzy jakiś film i zagra w jakąś starszą

    Ale to nie logika, tylko potrzeby. Mało tego, JoteR napisał, że jest
    niewielu takich, korzy sami sobie potrafią to poskładać z czym się
    zgadzam. Idąc tym tropem niedawno był taki wątek "Komputer za 1000zł"
    Trudno się przyczepić do konfiguracji (no może do zasilacza :)),
    a jest tańszy od tego z Biedronki o jedną trzecią.

    --
    Wiesław
    Opera Mail