  • 1. Data: 2007-04-12 12:55:47
    Temat: Promocje problem ?
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Tak sobie oglądam ten cennik neostrady i się zastanawiam, dlaczego ceny
    są tak wysokie ? Wiem, że to głównie chodzi o to aby była duża kara dla
    użytkownika jak zrezygnuje (tzw. ulga), ale nawet z tą ulgą neo 512 z
    umową na 24 miesiące kosztuje 79 zł netto (96,38 brutto). Jak to ma się
    do ceny promocyjnej ?

    Wszystkie media piszą jaka to NEOSTRADA jest teraz tania. Moim zdaniem
    jest to nie do końca prawda. Cena wiele się nie zmieniła (ta z cennika).
    Przy obecnych cenach NEO (z cennika) jestem bardzo konkurencyjny, przy
    tych z promocji już nie. Myślę, że wiele firm ma podobnie.

    Proponuję do walki z monopolami (które mają bardzo dużo pieniędzy na
    wykańczające konkurencję promocje) zająć się prawem dotyczącym promocji.
    W TP od kilku lat dominuje promocja i ma się nijak do cennika usług.

    Jeżeli taki stan będzie trwał jeszcze kilka lat zostanie TP z dużą
    częścią rynku i może NETIA z mniejszą. Wtedy skończą się promocje i
    jestem ciekaw ile będzie kosztować dostęp do internetu dla użytkowników
    końcowych.

  • 2. Data: 2007-04-12 13:08:27
    Temat: Re: Promocje problem ?
    Od: "Adam Modrzejewski" <w...@d...pl>

    > Jeżeli taki stan będzie trwał jeszcze kilka lat zostanie TP z dużą częścią
    > rynku i może NETIA z mniejszą. Wtedy skończą się promocje i jestem ciekaw
    > ile będzie kosztować dostęp do internetu dla użytkowników końcowych.

    Hmmm, cena za mega*pakiet+koszt obsługi+zysk??? czyli? 1mbps za 120zł??? tak
    sobie hipotetyzezuje of corse

    Pozdrawiam

    Adam Modrzejewski

  • 3. Data: 2007-04-12 14:19:09
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 12 Apr 2007 14:55:47 +0200, kulek wrote:

> [...]
    > częścią rynku i może NETIA z mniejszą. Wtedy skończą się promocje i
    > jestem ciekaw ile będzie kosztować dostęp do internetu dla użytkowników

    gadanie, urynanety są i się rozwijają, kumpel ma urynaneta i ciągle
    inwestuje, ostatnio zajął się łączeniem wszystkich baz linkami na 802.11a
    punkt-punkt, ja ostatnio dla łachu rzuciłem w opisie na gadu że sprzedam
    sieć i się telefony rozdzwoniły mimo że nie podawałem do siebie namiaru...

    --
    futszaK
    0601061867

  • 4. Data: 2007-04-12 14:53:43
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > sieć i się telefony rozdzwoniły mimo że nie podawałem do siebie namiaru...

    a nie denerwują Cię oszukańcze promocje, na które może sobie pozwolić
    tylko monopolista? Nie uważasz, że różnica między łączem hurtowym a
    detalicznym jest za wielka ?
    Chciałem zwrócić tylko uwagę na to, że promocje mają się nijak do
    cennika. W dużej mierze są wg mnie używane przez TP do zwalczania
    konkurencji.
    Oczywiście mogę się mylić i TP robi to co robi dla dobra swoich klientów ;)

  • 5. Data: 2007-04-13 09:25:32
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 12 Apr 2007 16:53:43 +0200, kulek wrote:

    > a nie denerwują Cię oszukańcze promocje, na które może sobie pozwolić
    > tylko monopolista?

    dlaczego tylko monopolista ?

    > Nie uważasz, że różnica między łączem hurtowym a
    > detalicznym jest za wielka ?

    kiedyś denerwowało mnie to, że za dostęp do Internetu trzeba płacic per 3
    minutowe taktowanie i że w ogóle wrrrredny monopolista blokuje rozwój
    Internetu w polsze. rynek odpowiedział rozwojem tysiecy mniej lub
    bardziej udanych urynanetów dzięki czemu ludzie uzyskali masowy dostęp do
    taniego, stałego i nielimitowanego dostępu do Internetu

    zbyt duża różnica między łączem hurtowym a detalicznym owocuje
    powstawaniem coraz większej ilości urynanetów-deluxe sprzedających łącza
    symetryczne dla zwykłych urynanetów, a przypominam że niedawno zostało
    uwolnione pasmo 17GHz umozliwiające tworzenie szybkich, niezawodnych
    linków punkt-punkt, rozwój technologii w tym kierunku jest tylko kwestią
    czasu i pojawieniem się na rynku odpowiednich gratów

    > Chciałem zwrócić tylko uwagę na to, że promocje mają się nijak do
    > cennika. W dużej mierze są wg mnie używane przez TP do zwalczania
    > konkurencji.

    raczej oszukiwaniem niezorientowanych klientów, ale przecież każdy coś
    takiego może robić, kwestia pomysłowości co nie zmienia faktu że ludzie
    już nie rzucają się na takie promocje, ładnie ubrany akwizytor podsuwający
    do podpisania kilkustronicową maczkiem pisaną umowe nie wzbudza zaufania

  • 6. Data: 2007-04-13 14:54:18
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > użytkownika jak zrezygnuje (tzw. ulga), ale nawet z tą ulgą neo 512 z
    > umową na 24 miesiące kosztuje 79 zł netto (96,38 brutto). Jak to ma się

    O, naprawdę? Chello za 99 brutto na 18 miesięcy daje 512 Kbps... upload.
    Download 5 (słownie pięć) Mbps.

    p.

  • 7. Data: 2007-04-13 16:01:03
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > O, naprawdę? Chello za 99 brutto na 18 miesięcy daje 512 Kbps... upload.
    > Download 5 (słownie pięć) Mbps.
    >
    > p.

    99 plus ... ?

  • 8. Data: 2007-04-13 17:01:48
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > O, naprawdę? Chello za 99 brutto na 18 miesięcy daje 512 Kbps... upload.
    > Download 5 (słownie pięć) Mbps.
    >
    > p.

    w sumie za tyle to tez moglbym tyle dawac.

    torrenty za bardzo sie nie rozpedza, ze wzgledu na ratio
    w sumie taki abonamet bylby oplacalny

  • 9. Data: 2007-04-13 18:43:11
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    kulek wrote:

> [...]
    > częścią rynku i może NETIA z mniejszą. Wtedy skończą się promocje i
    > jestem ciekaw ile będzie kosztować dostęp do internetu dla użytkowników

    Netia, Chello, Multimo, Multimedia + providerzy lokalni. A za kilka lat to
    mam nadzieję mieć łącze o porównywalnej przepustowości i w podobnej cenie
    jak obecne, tyle że w laptopie (wiem wiem, do grania się raczej nie nada).
    Więc nie panikuj.

  • 10. Data: 2007-04-13 21:39:46
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    kulek <k...@p...onet.pl> wrote: