  • 1. Data: 2007-04-11 10:55:32
    Temat: [OT] Monopol TKT w budynkach DOKP
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Moze to nie do konca na polip, ale tu chyba jest najwiecej zorientowanych.

    Jest budynek DOKP (Dyrekcja Okregowej Kolei Panstwowej), dokladniej
    we Wroclawiu, ul. Joannitow 13. W tym budynku sa praktycznie wszyscy
    znaczacy operatorzy, jest tez siec strukturalna TKT.

    Chcac podlaczyc sie do ktoregos operatora, pomiedzy pomieszczeniami
    w tym budynku, nalezy skorzystac z TKT, gdzie polaczenie skretka dwoch
    punktow w budynku kosztuje okolo 900zl netto miesiecznie(sic!).

    Ponoc DOKP nie zgadza sie na kladzenie innych kabli, nie probowalem,
    ale duzi operatorzy mowia, ze nie ma takiej mozliwosci bo grozi to
    wyrzuceniem ich z budynku. Czy probowal ktos z Was wymusic na DOKP
    zgode na wlasne kable lub wynegocjowal znacznie lepsze warunki?

    pozdrawiam
    a.

  • 2. Data: 2007-04-11 11:29:07
    Temat: Re: [OT] Monopol TKT w budynkach DOKP
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Wemif napisał(a):
    > Moze to nie do konca na polip, ale tu chyba jest najwiecej zorientowanych.
    [..]
> [...]
    > wyrzuceniem ich z budynku. Czy probowal ktos z Was wymusic na DOKP
    > zgode na wlasne kable lub wynegocjowal znacznie lepsze warunki?

    Nawet jak tacy są to nie sądzę aby się ujawnili ;-)

  • 3. Data: 2007-04-11 11:43:29
    Od: "3fx" <admin###@3fx.pl>

    > Nawet jak tacy są to nie sądzę aby się ujawnili ;-)

    Dokładnie tak... wiem jak tam jest, wiem jak to działa, ale powiedzieć nie
    mogę.
    Wyślij zapytanie do operatora z którym chcesz się połączyć, a on dogada się
    z TK Telekom i będziesz wiedział co jest możliwe, a co nie i ile to
    kosztuje.

  • 4. Data: 2007-04-11 14:52:46
    Od: "Teodor" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyrzuceniem ich z budynku. Czy probowal ktos z Was wymusic na DOKP
    > zgode na wlasne kable lub wynegocjowal znacznie lepsze warunki?

    A cóż w tym dziwnego że właściciel budynku (PKP SA) nie chce nowych
    instalacji po ścianach.
    Raz zapłacił TKTelekom za instalację i tyle. Jeżeli są tam inni operatorzy
    widocznie im to pasuje a ceny nie były zaporowe.
    --
    Teodor

  • 5. Data: 2007-04-11 16:15:41
    Od: Marcin Kulas <0...@j...org>

    Teodor wrote:
    > A cóż w tym dziwnego że właściciel budynku (PKP SA) nie chce nowych
    > instalacji po ścianach.

    Nie po ścianach, bo są podwieszone prowadnice łączące pomieszczenia
    pełne różnych kabli i z technicznego punktu widzenia położenie
    dodatkowego peszla z garścią nowych skrętek/świateł nie stanowi problemu.
    Problem jest za to w warstwie ósmej i dziewiątej modelu OSI.

    > Raz zapłacił TKTelekom za instalację i tyle. Jeżeli są tam inni operatorzy
    > widocznie im to pasuje a ceny nie były zaporowe.

    TKT m.in. sam kładzie instalacje. Kwestia chcenia i motywacji "z góry".
    Ceny są na tyle zaporowe, żeby klientom bardziej się opłacało brać
    pasmo od TKT niż od operów kilka metrów obok. To logiczne... z ich
    perspektywy.

    --
    Marcin Kulas
    jid: h...@j...org

  • 6. Data: 2007-04-11 16:52:39
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Marcin Kulas napisał(a):

> [...]
    > Ceny są na tyle zaporowe, żeby klientom bardziej się opłacało brać
    > pasmo od TKT niż od operów kilka metrów obok. To logiczne... z ich

    chyba calkiem logiczne
    ala wynajem powierzchni

    nie fair byloby jakby ci pozwolili polozyc a pozniej powiedzieli ze zaplac

    jesli mowia przed, to nie widze problemu - chronia swoje interesy a czy
    ta oplata to duzo czy malo hum - pewnie rzecz drugoplanowa - inne
    znaczenie bedzie maila przy laczu 400Mb/s a inne przy 2Mb/s

  • 7. Data: 2007-04-11 16:52:41
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 11 Apr 2007 16:15:41 +0000, Marcin Kulas wrote:

> [...]
    > dodatkowego peszla z garścią nowych skrętek/świateł nie stanowi problemu.
    > Problem jest za to w warstwie ósmej i dziewiątej modelu OSI.

    na czym polega dziewiąta warstwa siedmiowarstwowego modelu OSI ?

> [...]
    > Ceny są na tyle zaporowe, żeby klientom bardziej się opłacało brać
    > pasmo od TKT niż od operów kilka metrów obok. To logiczne... z ich

    a w trybie ktoregos artykułu PT sie nie da ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 8. Data: 2007-04-11 16:53:35
    Od: "zbino" <z...@u...pl>

> [...]
    > wyrzuceniem ich z budynku. Czy probowal ktos z Was wymusic na DOKP
    > zgode na wlasne kable lub wynegocjowal znacznie lepsze warunki?

    Może wydawać się to dziwne ale wyobraź sobie, gdybyś w budynku TPSA chciał
    położyć za friko swoje kable przez ich korytarze czy pokoje tylko po to żeby
    wziąć Internet od jakiegoś lokalnego providera, a nie od nich. Czy dostałbyś
    zgodę na taką robotę? Czy w ogóle pozwoliliby ci samemu ciągnąć swoje kable
    nawet za opłatą. Tutaj i tak dali niską cenę. Myślę że cena mogłaby być w
    przypadku TPSA zupełnie zaporowa. Po prostu trzeba kupić część łacza u nich
    i masz problem z głowy. Gdyby każdy kładł swoje kable gdzie chce w budynkach
    publicznych to byłby niezły b....
    Ja swego czasu miałem podobną sytuację we wrocławskim Poltegorze. Chciałem
    połączyć 2 pokoje biurowe leżące kilkanaście metrów od siebie. Sprawę udało
    się rozwiązać poprzez podwyżkę czynszu za pokoje o 200zł/m-c, co obciążyło
    mojego klienta.

    Zbyszek

  • 9. Data: 2007-04-11 17:28:01
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Teodor <l...@g...pl> wrote:

    > Raz zap?aci? TKTelekom za instalacj? i tyle.

    To jest oplata abonamentowa a nie jednorazowa.

    a.

  • 10. Data: 2007-04-11 17:56:03
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    zbino napisał(a):

> [...]
    > zgodę na taką robotę? Czy w ogóle pozwoliliby ci samemu ciągnąć swoje kable

    Ja bym bardziej banalne pytanie zadał

    A czy jakby twój klient lub potencjalny klient chciał przejść kablem
    przez twoją serwerownię do pomieszczenia gdzie jest twoja konkurencja a
    wiesz że to jedyna droga to byś tak z lekkim sercem puścił ?