  • 41. Data: 2011-02-04 18:05:53
    Temat: Re: Prolog, Lisp, czy ...?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 04 Feb 2011 18:32:09 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >Przeciez mamy teraz cala rzesze programistow (w tym calkiem pokazna
    >liczbe z Polski!), ktorzy wygrywaja top-codera i inne tego typu imprezy.
    >Chyba nie powiesz, ze na takich imprezkach nie trzeba wykazac sie przede
    >wszystkim mysleniem...

    Mamy rowniez podobna ilosc sportowccow zdobywajacych medale
    olimpijskie. Tylko... Co z tego?...

    A.L.

  • 42. Data: 2011-02-04 18:08:09
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 4 Feb 2011 09:30:42 -0800 (PST), Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Mimo wszystko zabawnie się czyta o tym, że "back in the good old days"
    >cośtam cośtam, a teraz są Emacs i Vi, UUCP-net, CP/M, a dzieciaki
    >grają na automatach w Pac-mana i Asteroids.

    Gorzej ze Emacs, vi, Unix, C itede w dalszym ciagu sa traktowane jako
    "rewolucyjna technologia"

    A zupelnie zle ze metodologia budowy oprogramowania zupelnie, ale to
    zupelnie nei zmienila sie od tamtego czasu

    A.L.

  • 43. Data: 2011-02-04 18:12:20
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 4 Feb 2011 09:38:57 -0800 (PST), Paweł Lasek

    >A tak aby uniknąć szerzącego się flejma....
    >
    >Najważniejsze jest spróbować. W przypadku Scheme znajdziesz sporo
    >materiału nawiązującego do teorii, z racji genezy języka jako
    [...]
    >Najważniejsze to spróbować wszystkiego i wyciągnąć z tego wnioski -
    >każdy jest inny, a w praktyce ważniejsza jest umiejętność szybkiego
    >opanowania nowej technologii niż znajomość konkretnego języka.

    Bardzo dobrze powiedziame...

    A co do tego:

    >P.S. comp.lang.lisp nie jest zalecanym forum, Współczynnik "Signal/
    > Noise" jest bardzo niski ^_-

    Moze i wspolczynnik niski, ale grupa bardzo rozrywkowa :)

    A.L.

  • 44. Data: 2011-02-04 18:26:51
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

> [...]
    > imprezy. Chyba nie powiesz, ze na takich imprezkach nie trzeba
    > wykazac sie przede wszystkim mysleniem...

    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9032643,Wro
    clawianin_zaproszony_przez_Google_do_wspolpracy.html

    Świetnie wykształceni polscy informatycy to mit. Byłem
    rekruterem w pewnej firmie, odpytywałem kilkudziesięciu
    informatyków i było tam może z pięć procent sensownych osób.
    Nie byli w stanie uporać się z prostymi problemami.

    http://www.ii.uni.wroc.pl/~jma/o_micie_masowego_wyks
    ztalcenia.html:

    Jednak nawet w tych dziedzinach w których jesteśmy stosunkowo
    mocni, dobra jakość jest ograniczona do marginesu - jakieś 70
    proc. studentów matematyki i 80 proc. studentów informatyki
    studiuje na wydziałach, których ja bym naprawdę nikomu nie
    polecał.

    Autor tego ostatniego jest członkiem Państwowej Komisji Akredytacyjnej,
    więc można domniemywać, że widział wiele cudów w różnych częściach
    naszego kraju.

    w.

  • 45. Data: 2011-02-04 18:43:56
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-04 19:08, A.L. pisze:

    > Gorzej ze Emacs, vi, Unix, C itede w dalszym ciagu sa traktowane jako
    > "rewolucyjna technologia"

    Z tym pelna zgoda.

    > A zupelnie zle ze metodologia budowy oprogramowania zupelnie, ale to
    > zupelnie nei zmienila sie od tamtego czasu

    Jak to? A to z tymi wszystkimi nowymi wynalazkami typu agile, scrum,
    extreme programming etc.?

  • 46. Data: 2011-02-04 18:54:28
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-02-04 19:08, A.L. pisze:
    > A zupelnie zle ze metodologia budowy oprogramowania zupelnie, ale to
    > zupelnie nei zmienila sie od tamtego czasu

    A nawet i hardware się nie zmienia :)

    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,9054695,K
    to_jeszcze_kupuje_dyskietki__Miasto_Katowice.html

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 47. Data: 2011-02-04 19:44:41
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    R. P. wrote:

    > Takie generalizowanie, ze dzis sa tylko klepacze, a tylko kiedys to byli
    > ludzie z rozumem jest z gory skazane na niepowodzenie...

    Interpretację dołożyłeś sam. Ja miałem tylko skomentowałem wypowiedź
    na temat zeszłego stulecia vs nowe czasy.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 48. Data: 2011-02-04 19:50:08
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 04 Feb 2011 19:43:56 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >Z tym pelna zgoda.

    >Jak to? A to z tymi wszystkimi nowymi wynalazkami typu agile, scrum,
    >extreme programming etc.?

    To jest tak jak z przemowieniem Gomulki: "Towarzysze, dwa lata temu
    Polska stala na skraju przepasci. Od tego czasu wykonalismy wielki
    krok naprzod"/

    Agile, extreme programming itede to naukowe uzasdnienie badziewia,
    bezmyslnosci, nieuctwa, bulejakosci i paradygmatu "code first think
    later. If ever"

    A.L.

  • 49. Data: 2011-02-04 20:32:53
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-04 20:50, A.L. pisze:

> [...]
    >
    > Agile, extreme programming itede to naukowe uzasdnienie badziewia,
    > bezmyslnosci, nieuctwa, bulejakosci i paradygmatu "code first think

    To byla ironia z mojej strony. Niestety co do metodologii musze sie
    zgodzic... brak nowych narzedzi, a stare sprawdzone nie sa stosowane z
    nalezyta starannoscia.

  • 50. Data: 2011-02-04 22:57:25
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 04/02/2011 19:50, A.L. wrote:

> [...]
    >
    > Agile, extreme programming itede to naukowe uzasdnienie badziewia,
    > bezmyslnosci, nieuctwa, bulejakosci i paradygmatu "code first think

    No nie wiem, czytałem książkę o Extreme Programming i uważam, że to
    bardzo dobre praktyki są.

    Nie mam akurat - niestety! - możliwości pracować w ten sposób, ale
    uważam, że o ile takie możliwości są, to jest to w odpowiednich
    okolicznościach sposób działania bliski optymalnemu.

    Propagowania badziewia i "code first, think later" tam nie widziałem,
    wręcz przeciwnie, były opisane sensowne sposoby tępienia tego. W
    większości firm, w których pracowałem zastosowanie podanej w tej książce
    metody w dużej mierze wyeliminowałoby większość badziewia.