    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Program do upychania zdjęć na CD/DVD
    Date: Tue, 15 Sep 2009 14:52:04 +0200
    <h8ejbo$jcr$1@inews.gazeta.pl> <h8grmb$pb9$1@news.onet.pl>
    <h8igs9$mr2$2@inews.gazeta.pl> <h8j39f$5s5$1@news.onet.pl>
    <h8j5jd$nek$3@inews.gazeta.pl> <h8j6nq$drb$1@news.onet.pl>
    <h8js3o$9h8$1@inews.gazeta.pl> <h8jvvh$pth$1@inews.gazeta.pl>
    <h8kl19$9uc$1@news.onet.pl> <h8mh1t$sg5$2@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <h8nlvm$kji$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <h8np9b$57g$1@inews.gazeta.pl> <h8ntak$uoa$1@news.onet.pl>
    <h8nv8b$em$1@inews.gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Tak. Przecież nie wyrzucę do śmietnika zdrowego aparaatu. Musi się
    > najpierw popsuć. ;)
    > A C 450 D już mnie dusi. :) Chcę C 50 D lub Nikona o podobnych
    > możliwościach.
    > Niestety mam dwie lampy do Canona. :) 550 EX i 580 EX II. :) Te akurat
    > nie mają
    > swojej żywotności. ;) Kupiłbym jeszcze jedną, ale nie wiem, po co. ;)
    > (bo nie
    > mam ani statywów, ani pomocniczek/asystentek)

    jest masa firm oferujących statywy za grosze do tego jakieś parasolki i
    już masz mini studio i to dość mobilne :).

    > Tzn.?

    tzn. masz trzy razy więcej materiału z którego musisz wybrać najlepiej
    naświetlony. Nie mówię że histogram na żywo jest panaceum na wszystko
    ale powinieneś się do niego przekonać szczególnie przy wszelkich mnie
    ruchliwych tematach. Wtedy być może będziesz mieć mniej materiału do
    selekcji :).

    > Zwłaszcza w HaDRowaniu. :)

    no dla mnie HDR bez statywu traci sens ale to już bardzo indywidualne :).

    > BTW trafiania z ekspozycją -- nie rozsuwam o 2 EV, ale o 1/3
    > lub 2/3 i przesuwam wszystko w niedoświetlenie. :) Ten aparat
    > (C 450 D) ma tendencję do przepalania. :) Zazwyczaj trafione
    > jest pierwsze (czasami aparat nie zrobi kolejnych dwóch, bo
    > nie ma na nie miejsca w buforze, a karta jednak jest zawsze
    > zbyt wolna, nawet jeśli to najszybsza karta świata) a dwa
    > pozostałe są albo dla asekuracji, albo do HaDRowania.

    Skoro do HDR to na pewno nie tańczący ludzie czy rower. Moim zdaniem
    spróbuj z tym histogramem na granicy przepaleń i później ciągnij cienie.
    Już Ci pokazywałem mój cukierkowy przykład z kompaktu
    http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram#
    pomyśl jak wiele więcej może Ci zaoferować 450D

    > Co do histogramu na żywo -- nie mam chyba tego w C 450 D.

    http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/page10.
    asp
    chyba jednak ma ;)

    > I nie na wiele się zda przy fotkach ludzi w ruchu, na przykład
    > w tańcu czy rowerzystów jadących prosto na mnie -- wówczas trzeba
    > się przyczaić, strzelić 3 fotki i wiać co sił przed huraganem
    > podnoszącym kurz i piasek uliczny... :)

    krucjaty histogramowej prowadzić nie zamierzam, ale spróbuj :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.