  • 21. Data: 2014-04-29 17:58:24
    Temat: Re: Program do odczytu aktualnej temperatury CPU
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:

    > Może nie aż taśmą ale ten kierunek.
    > Od 4 lat tak serwisuję swojego della
    > "odetkać szpary kaloryferka" :-)

    I nigdy Ci się odkurzacz nie zapalił? :-)
    Te dustery to w praktyce skroplony gaz, taki jak do ładowania
    zapalniczek...

    Boję się, że mieszanina powietrza i propanu/butanu owiewająca iskrzące
    szczotki odkurzaczowego silnika komutatorowego może być ciekawą kombinacją
    ;-)

  • 22. Data: 2014-04-29 18:12:41
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    > To jest w ogóle wstyd, że laptopy nie mają wyjmowanych filtrow kurzu, ktore
    > bylyby umieszczone w obiegu powietrza przed turbiną, tam gdzie zasysa
    > powietrze z zewnątrz. Albo choć za turbiną a przed kaloryferkiem gdzie się
    > kurz i sierść psa czy kota zwykle osadza i blokuje przepływ powietrza.
    > Takie filtry montuje się w samochodach (filtr kabinowy klimy) a też w
    > odkurzaczach, aby właśnie dać szansę przywrócenia sprawnego działania bez
    > konieczności rozbiórki laptopa.

    Ale wtedy ludzie rzadziej kupowaliby nowe, bo stare by im sie nie psuly
    z przegrzania lub z "warkotu" ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 23. Data: 2014-04-29 18:21:05
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Hejka, co polecacie do odczytu temperatury CPU pod Windows?

    Np. speedfan, ale najlepiej dedykowany program
    od producenta plyty glownej.
    Inne moga byc "zle skalibrowane".

    > Zainstalowałbym CoreTemp ale mój antywirus krzyczy, że to malware...

    Na 99% false positive.

  • 24. Data: 2014-04-29 18:30:47
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > To jest w ogóle wstyd, że laptopy nie mają wyjmowanych filtrow kurzu,
    > ktore

    Laptopy w ogole nie powinny miec wiatrakow i w-pip grzejacych sie kart
    graficznych.
    Oszczedny, chlodny procesor ze zintegrowana grafika
    w obudowie dobrze odprowadzajacej cieplo - to jest przyszlosc.

  • 25. Data: 2014-04-29 18:34:31
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "jakson" <j...@e...org> wrote:

    > Laptopy w ogole nie powinny miec wiatrakow i w-pip grzejacych sie kart graficznych.
    > Oszczedny, chlodny procesor ze zintegrowana grafika
    > w obudowie dobrze odprowadzajacej cieplo - to jest przyszlosc.

    Macbook Air?

  • 26. Data: 2014-04-29 18:52:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-29 17:58, Pszemol pisze:

    > I nigdy Ci się odkurzacz nie zapalił? :-)

    Miałem na myśli ukierunkowany strumień powietrza. Gruba rura do małego
    otworu i wszystko wyssane ;-)

    PS. Trzeba _uważać_ żeby silniczek wentylatora nie za bardzo zaszalał i
    się nie rozpadł z tego pędu. Wszystko z umiarem ;-)

  • 27. Data: 2014-04-29 18:57:44
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > Tak też spróbuje dzis zrobić.
    > Bo desktop ze starutkim E4500 w tych samych okolicznościach zgłasza
    > zaledwie 40C.

    Po takim zabiegu mój Dell z i3 raportuje niecałe 40 st.C. przy pracy z 1,4
    GHz, przy stałym obciążeniu przy 2,5 GHz temperatura wzrasta do ok. 65 st.C.
    Potem z tygodnia na tydzień, w miarę zbierania się syfa, te temperatury
    rosną - jak CoreTemp zgłosi powyżej 80 st.C. w tzw. stresie - znowu pasek,
    odkurzacz i gmeranie. I tak co 3 miesiące. Fajna zabawa i nawet się nie
    kurzy. Z serwisówki Della wynika, że aby dostać się do tej "heatpipy" z
    wiatraczkiem, musiałbym rozłożyć drania na czynniki pierwsze w kilkunastu
    "stepach". Zabawa na długie zimowe wieczory bez gwarancji złożenia tego
    wszystkiego z powrotem do kupy.

    JoteR

  • 28. Data: 2014-04-29 19:18:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-29 12:17, Sławek Maculewicz pisze:

    > Nawet logiczne - ssąc (ssając?) nie wytworzy się większej różnicy
    > ciśnień niż 1 atmosfera.
    > A sprężać można ho, ho... ile materiał wytrzyma.

    Na stolarni czyściłem laptopa kolego sprężonym powietrzem, z pistoletu
    nie wiem ile dawało, ale wentylator pogubił skrzydełka. Być może były
    już sfatygowane, lecz trzeba było wentylator wymienić - i to cały, bo z
    innych laptopów sam wentylator nie dało się przełożyć - albo ośka o złej
    średnicy, albo skrzydełka za grube, albo zła średnica wentylatora.

  • 29. Data: 2014-04-29 19:22:20
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Macbook Air?

    Bardzo fajny, ale w tej cenie wolalbym jakiegos HP z Leap Motion czy Lenovo.
    Oczywiscie mam na mysli ultrabooki wylacznie bezwiatrakowe / chlodzone
    pasywnie.

  • 30. Data: 2014-04-29 19:47:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jakson" <j...@e...org> wrote in message

    > Bardzo fajny, ale w tej cenie wolalbym jakiegos HP z Leap Motion czy
    > Lenovo.
    > Oczywiscie mam na mysli ultrabooki wylacznie bezwiatrakowe / chlodzone
    > pasywnie.

    Czyli zdajesz sobie sprawę, że to nie żadna przyszłość tylko aktualnie
    dostępna, droższa alternatywa.