  • 1. Data: 2014-04-25 16:33:25
    Temat: Problem z formaterem drukarki HP P2015dn
    Od: Tom <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Są dwie drukarki HP P2015dn kupione w różnych odstępach czasowych, w
    różnych miejscach. W obu po jakimś czasie wystąpił ten sam problem
    polegający na zapalaniu się diod wskazujących na zacięcie się papieru,
    brak papieru, awarię. W obu problem ten można było obejść poprzez
    otwarcie - zamknięcie pokrywy od toneru a później to samo z kasetą od
    podajnika papieru. Z tym, że niedawno w jednej z nich nawet to przestało
    działać.
    Wyczytałem, że jest to bardzo częsta przypadłość tego modelu drukarki i
    że lekarstwem na to jest wygrzanie formatera np. w piekarniku.

    Płytki z obu drukarek poddałem wygrzaniu w temperaturze około 200C przez
    8 minut. Efekt jest taki, że w obu drukarkach znowu trzeba
    otworzyć-zamknąć klapę, podajnik papieru i działa. Czyli jeden formater
    naprawił się połowicznie, a drugi jest bez zmian.

    Teraz pytanie czy poprzez zwiększenie czasu nagrzewania lub też
    temperatury może wpłynąć na lepszą regenerację formatera? A jeśli tak to
    jakie przyjąć bezpieczne granice jeśli chodzi o czas i temperaturę?

    pozdrawiam
    T.