  • 1. Data: 2014-04-26 12:29:14
    Temat: Uzywa ktos ultra wide'a?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Uzywa ktoś z Was monitora ultra-wide do pracy i zabawy?

    Bo tak mi po glowie chodzi, jakis jak ten
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/lg-29ea73-t
    est.html

    IMHO dobry stosunek parametrow do ceny.
    Ale ten blyszczacy czarny kolor obudowy jakos tak mi nie lezy.

    No i nie wiem, czy nie lepiej bez szału po prostu 16:9. Bo jest w czym
    wybierac jak sobie patrze
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/monitory-po
    lecane.html

    Dziwnie podejrzanie tani Dell. A moze NEC? A moze EIZO?
    Tylko przy zadnym nie ma recenzji...
    Wiem, moge zaczac szukac po necie ;)

    Obecnie jako glownego monitora uzywam wiekowego juz EIZO 1600x1200. Ale
    te kilka lat temu to jak ogladalem, to NEC-a najbardziej wypasnego
    powalal na lopatki.

    Tak czy siak, wracam do glownego pytania - uzywa ktos i ma wrazenia z
    ultraWidem?

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 2. Data: 2014-04-26 14:46:24
    Temat: Re: Uzywa ktos ultra wide'a?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik fiery napisał:

    > co duze niekoniecznie musi byc lepsze,

    Ale to tak na prawde wyjdzie w praniu. UltraWide wyglada fajowo, jak
    sobie ogladam na obrazkach. Na biurku bedzie wygladal szpanersko bez 2
    zdan.

    Tylko to za malo, zebym sam siebie przekonal do zakupu.

    > jesli duzy monitor to nie lepiej duzy a proporcjonalny ?

    W sensie 16:9 ? :)

    No bo ultrawide tez jest propocjonalny, tylko ma inne proporcje :D

    > nie wiem co prawda jaka jest
    > oferta w sklepach ale chyba wolalbym sprawdzic
    > duzy ale proporcjonalny

    Pisalem dajac linki tez o 16:9 - fajny, ale podejrzanie tani Dell

    Duzy z dosc dobrymi parametrami LG

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/monitory-po
    lecane.html

    > to czy wogole na takim sie pracuje czy gra
    > lepiej niz na malym trzebaby chyba sprawdzic
    > osobiscie

    A inaczej niz pouzywac przez dluzszy czas to sie nie da :/

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-04-26 15:07:40
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-04-26 14:46, mr misio pisze:
> [...]

    tak wczoraj przyglądałem się w saturnie, stały dwa "szerokie" modele LG
    25" i 29"

    trudno ocenić czy to się przyjmie, może i ciekawie wygląda ale przy tej
    szerokości przydał by się już wygięty ekran

  • 4. Data: 2014-04-27 22:43:51
    Od: Corso <c...@n...pl>

    Dnia Sat, 26 Apr 2014 12:29:14 +0200, mr misio napisał(a):

    > Tak czy siak, wracam do glownego pytania - uzywa ktos i ma wrazenia z
    > ultraWidem?

    Znajomy miał przez chwilę i dla nie go to za duże było.
    Więc pytanie czy mamy na tyle przestrzeni aby gabaryty monitora nas nie
    przytłaczały.
    Drugi problem - proporcje. Ultrawide to 21:9 - i o ile filmy na tym
    wygladają dobrze to już gry nie zawsze - sporo gier nie przewiduje innych
    proporcji niż 4:3, 16:9 i 16:10 (niektóre nawet z tym ostatnim mają
    problemy) - więc jeśli planujemy grać na takim potworze to lepiej się
    zorientować czy nasze gry wykorzystają dodatkową przestrzeń.
    W sumie niedostosowanie programów to byłby ogólny problem - zarówno soft
    jak i strony interenetowe wyswietlają się centralnie, po bokach zostawiając
    masę wolnego miejsca. Więc jedynym sensownym wykorzystaniem takiego
    monitora to praca z podziałem ekranu na kilka, najczęsciej 2 lub 4
    aplikacji - z tego co widziałem to soft dostarczany z monitorem ładnie tym
    nawet zarządza.

    Pozdrawiam,
    Corso

  • 5. Data: 2014-04-28 12:13:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-26 12:29, mr misio pisze:
> [...]
    est.html
    > IMHO dobry stosunek parametrow do ceny.
    > Ale ten blyszczacy czarny kolor obudowy jakos tak mi nie lezy.
    Dopiero co nabyłem LG Electronics 25'' 25UM65 21:9 IPS - ciekawostka -
    ekran jest mega-matowy, bardziej matowy niż stare lcdki- przyjemna
    sprawa, zero odbić.

    Mam porównanie, bo LG pracuje jako konkurencja dla 2x 24" Dell 16:9, i
    mam zmienne wrażenia że jednak:
    - wygodniej jeden duży niż dwa, bo ramka pomiędzy trochę przeszkadza, i
    to latanie oczami "na którym monitorze jest kursor", i regularne
    gubienie (niepamiętanie) przez windowsa "na którym monitorze wyświetlić
    to okienko/ tą aplikację" itp...
    - wygodniej jednak dwa, bo jeden duży = pasek zadań przez cały ekran na
    2560 pixeli to trochę marnotrawstwo, a pasek pionowy z któregoś boku -
    daleko trzeba do niego latać myszką ;) Poza tym 2x 24" (i 2x1920pix) to
    dużo więcej niż 1x 25" (i 2560pix)

    Co do zabawy to się nie wypowiem, ale słyszałem że wiele gier miewa
    problemy z takimi proporcjami ekranu (np skyrim) i trzeba jakieś patche
    i kombinacje, by to sensownie działało.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-04-28 15:56:29
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:

    > Dopiero co nabyłem LG Electronics 25'' 25UM65 21:9 IPS - ciekawostka -
    > ekran jest mega-matowy, bardziej matowy niż stare lcdki- przyjemna
    > sprawa, zero odbić.

    To plus - matowsc :)

> [...]
    >
    > Co do zabawy to się nie wypowiem, ale słyszałem że wiele gier miewa
    > problemy z takimi proporcjami ekranu (np skyrim) i trzeba jakieś patche

    Z drugiej strony zawsze mozna grac na polowie monitora :D A na drugiej
    ogladac filmik :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 7. Data: 2014-04-28 16:57:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 26.04.2014 12:29, mr misio pisze:
> [...]
    >
    > Obecnie jako glownego monitora uzywam wiekowego juz EIZO 1600x1200. Ale
    > te kilka lat temu to jak ogladalem, to NEC-a najbardziej wypasnego

    Pierwsza myśl: jeszcze szerszy? A co z wysokością?

    Mi by było strasznie brak tych 120px w pionie, za to poziom by się
    jeszcze bardziej marnował niż teraz.

    p. m.

  • 8. Data: 2014-04-30 03:27:08
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "mr misio" napisał w wiadomości grup

    >Uzywa ktoś z Was monitora ultra-wide do pracy i zabawy?

    +10 do lansu :P Minimum :P

  • 9. Data: 2014-04-30 11:37:43
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    No cóż, ludzie miewają dziwne potrzeby, ja chciałbym mieć ekran pionowy, przy czym
    obracanie (pivot) o 90° klasyczego ekranu 5:4 lub
    4:3 nie załatwia sprawy z uwagi na paski RGB monitora LCD, po obróceniu klasycznego
    poziomego monitora o 90° źle się czyta tekst
    pisany drobną czcionką - ClearType źle działa.

    -----