  • 1. Data: 2014-04-26 10:47:39
    Temat: Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Niedługo postawię obok biurka komputer stacjonarny. Oprócz tego na
    biurku pozostanie aktualnie używana stacja dokująca.
    Czy macie doświadczenia ze switchami USB które umożliwiłyby korzystanie
    z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywiście nie
    jednocześnie.

    Priorytety:
    stabilność
    mała ilość kabli (np. brak konieczności dodatkowego zasilania)
    cisza (mam nadzieję że nie mają wentylatorów)
    mały rozmiar

    Nie potrzebuję wejść grafiki (mam monitory z wieloma wejściami,
    stacjonarny podłączę po 2xDVI, stację dokującą po 1xD-SUB)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-04-26 12:39:43
    Temat: Re: Jaki auto switch USB dla klawiatury i myszy
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Czy macie doświadczenia ze switchami USB które umożliwiłyby korzystanie
    > z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywiście nie
    > jednocześnie.

    Zrobiłem przegląd oferty rynkowej i najlepiej prezentuje się:
    Level one KVM-0260
    (http://global.level1.com/pl/KVM-Switches-Extenders/
    KVM-0260/p-3363.htm). Zasilanie
    przez USB, nieduży, w razie czego można przepuścić jedno DVI ze
    stacjonarnego. Obsługiwana rozdzielczość to 1920x1200

    Jest też niepokojąco bliźniaczo podobny:
    Digitus DS-11802-1
    (http://www.digitus.info/pl/produkty/datacom/mini-kv
    m-z-zespolonymi-kablami/mini-przelacznik-usb-kvm-dla
    -dvi-2-porty-ds-11802-1/#!prettyPhoto[set]/0/).
    To co mnie niepokoi to fakt że tutaj w specyfikacji podana jest obsługa
    1920x1080. Albo gdzieś jest błąd w specyfikacji albo w tej samej
    obudowie są różne bebechy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-04-26 12:58:09
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > Czy macie doświadczenia ze switchami USB które umożliwiłyby korzystanie
    > z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywiście nie

    Znalazłem jeszcze coś od pewniejszej firmy:

    Aten CS-682
    http://www.aten.com/products/KVM/Cable-KVM-Switches/
    2-Port-USB-2.0-DVI-KVM-Switch~CS682.html#.U1uQ7_l_uQ

    Tańsze od wcześniej podanych modeli i dostępne (inaczej niż tamte modele).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2014-04-26 14:13:23
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Piotr Rezmer* wdusil[a] knefle:

    >Aten CS-682
    >http://www.aten.com/products/KVM/Cable-KVM-Switches
    /2-Port-USB-2.0-DVI-KVM-Switch~CS682.html#.U1uQ7_l_u
    Qh

    Mam tego w wersji 2 i 4, oba daja ostry obraz w 1920:1200.
    http://pl.aten.eu/products/Przełączniki-KVM/Przełącz
    niki-KVM-Cable/4-portowy-przełącznik-KVM-USB~CS64US.
    html

  • 5. Data: 2014-04-26 15:09:28
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    zil0g pisze:

    > Mam tego w wersji 2 i 4, oba daja ostry obraz w 1920:1200.
    > http://pl.aten.eu/products/Przełączniki-KVM/Przełącz
    niki-KVM-Cable/4-portowy-przełącznik-KVM-USB~CS64US.
    html

    A korzystasz z OSD? Da się bez tego żyć w tym modelu? Pytam w kontekście
    "nie podłączania" wyjścia VGA z tego switcha do monitora.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2014-04-26 16:20:45
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Piotr Rezmer* wdusil[a] knefle:

    >A korzystasz z OSD? Da się bez tego żyć w tym modelu? Pytam w kontekście
    >"nie podłączania" wyjścia VGA z tego switcha do monitora.

    Musialbym zbadac (ale dopiero w pon), bo uzywam tylko jako przelacznika pomiedzy
    kompami, czyli przelaczanie na inny monitor z klawiatury. Sterowanie jest poprzez
    USB,
    wiec powinno dzialac.

  • 7. Data: 2014-05-23 12:56:26
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:
    > Czy macie doświadczenia ze switchami USB które umożliwiłyby korzystanie
    > z jednego zestawu klawiatura mysz przez dwie maszyny? Oczywiście nie
    > jednocześnie.

    Ostatecznie zakupiłem Aten CS682. Wrażenia:
    -sensowne, zintegrowane kable do PC (1 kabel, kbd, usb, audio).
    -fajna sprawa: oddzielny przycisk do przełączania kanałów. Sam KVM można
    ukryć gdzieś w organizatorach kabli przez co zmniejsza się ilość kabli
    na biurku. Wcześniej planowałem zignorować video i przełączać obraz z
    menu monitora. Jednak przycisk jest dużo wygodniejszy i sprawdza się.
    -bezproblemowa obsługa bezprzewodowwej myszy Trust Easyclick,
    wystarczyło wpiąć dongle'a do urządzenia. Dokładniej zrobiłem to
    pośrednio przez huba usb który jest podłączony do KVMa. Zadziałało bez
    jakichkolwiek konfiguracji KVM (np. deaktywacji mouse support emulation).
    -brak menu OSD, jednak w przypadku urządzenia dwukanałowego w niczym to
    nie przeszkadza
    -czasami mam problemy z wybudzeniem monitora podłączonego przez switch
    KVM, drugi monitor podłączony bezpośrednio do PC (przez przejściówkę
    HDMI-DVI-D) nie jest uśpiony.

    Jak na razie jestem zadowolony, z urządzenia korzystam od około 24 godzin.

    --
    pozdrawiam
    Piotr