  • 11. Data: 2014-04-29 14:10:17
    Temat: Re: Program do odczytu aktualnej temperatury CPU
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    powiedz wprost bez ściemniania, że tylko idioci czyszczą komputer
    odkurzaczem i jeszcze... pędzelkiem... ja tak muszę robić w pracy... ta
    europa to jest całkowicie powalona...

  • 12. Data: 2014-04-29 14:43:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Ta Toshiba 13-calowa pochodziła ciut dłużej z tym filmem z netu
    > i max temperatura została zarejestrowana przez HWMonitor 77C
    > ale przeważnie utrzymuje się ciut poniżej 60C (57-58C). Niedobrze.

    Laptop zostawiony na noc włączony z zasilaczem ładującym baterię
    wyłożył się i rano zastałem go zresetowanego w połowie pracy CHKDSK
    które zleciłem wczoraj do wykonania przy następnym restarcie...
    CHKDSK zawisł na 79% i siedzi tak teraz, rano, i nie idzie dalej.
    Jednak trzeba go rozebrać :-(

  • 13. Data: 2014-04-29 14:45:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Spróbuj najpierw wyciągać odkurzaczem. Serio. Pomaga.
    > Ja tak robię od kilku lat bo żeby dostać się do "kaloryferka trzeba
    > rozebrać laptopa na części pierwsze.

    Wentylator laptopa zasysa powietrze od dołu i w stylu "turbinki"
    wypuszcza powietrze przez kaloryfer bokiem. Kurz zbiera się
    między wiatrakiem a kaloryferkiem i zatyka szpary kaloryferka.
    Gdzie przytykasz ten odkurzacz? Od dołu? Nie odetka szczelin.
    Może warto dać odkurzacz od dołu a z boku popchać kurz
    spowrotem w stronę z której przyszedł sprężonym powierzem
    przez rurkę.

  • 14. Data: 2014-04-29 15:05:52
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

> [...]
    > Może warto dać odkurzacz od dołu a z boku popchać kurz
    > spowrotem w stronę z której przyszedł sprężonym powierzem

    Kiedys uskutecznialem tandem z odkurzaczem i "air dusterem" z rurka.
    Troche pomaga zalepienie pozostalych szczelin, np. tasma klejaca, tak
    aby zostal tylko wlot i wylot. Chyba warto sprobowac bo po rozkrecaniu
    laptopa zwykle zostaje garsc srubek ;-)

    --
    Pozdr

  • 15. Data: 2014-04-29 15:19:49
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

> [...]
    > Może warto dać odkurzacz od dołu a z boku popchać kurz
    > spowrotem w stronę z której przyszedł sprężonym powierzem

    Ja stosuję, z całkiem niezłym temperaturowo skutkiem, następującą metodę:
    wycinam z kawałka sprężystego plastiku pasek stosownej długości i przez ten
    boczny wywietrznik gmeram nim po kolei między listkami radiatora, odsysając
    to, co spomiędzy nich wygmeram odkurzaczem z małą płaską końcówką.
    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że syf między listkami radiatora po drugiej
    stronie wiatraczka zostaje, ale jak pisałem - temperaturowo sprawdza się to
    od 3 lat i prawdopodobnie wystarczy ta metoda do czasu moralnego zużycia
    laptopa.

    JoteR

  • 16. Data: 2014-04-29 16:15:57
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    G Nowak <g...@c...ac.uk> wrote:

> [...]
    > Troche pomaga zalepienie pozostalych szczelin, np. tasma klejaca, tak aby
    > zostal tylko wlot i wylot. Chyba warto sprobowac bo po rozkrecaniu

    Wiem o czym mówisz i sobie czy siostrze parę razy laptop rozbierałem na
    generalne czyszczenie, łącznie z wymianą pasty termoprzewodzącej na cpu i
    gpu - starałem się aby srubki nie zostały zapasowe :-) Problem jest nie ze
    srubkami, bo te zwykle udaje mi się zabezpieczyc tasma klejąca w tych
    samych dziurkach z ktorych je wykręciłem, tylko w wielu plastikach jakie
    trzeba delikatnie porozłączac z zatrzeskow a te lubia sie czasem zlamac jak
    sie danego laptopa nie zna...
    W przypadku laptopa "obcego", powierzonego przez koleżankę chyba nie warto
    ryzykowac i obluzowanie a potem popchanie kurzu "spowrotem" przez szpary
    kaloryfera do komory wiatraka i odessanie go stamtąd odkurzaczem powinno
    wystarczyc.

  • 17. Data: 2014-04-29 16:15:58
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "JoteR" <u...@i...eu> wrote:

> [...]
    > po drugiej stronie wiatraczka zostaje, ale jak pisałem - temperaturowo
    > sprawdza się to od 3 lat i prawdopodobnie wystarczy ta metoda do czasu

    Tak też spróbuje dzis zrobić.
    Bo desktop ze starutkim E4500 w tych samych okolicznościach zgłasza
    zaledwie 40C.

  • 18. Data: 2014-04-29 16:48:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-29 15:05, G Nowak pisze:
    > Kiedys uskutecznialem tandem z odkurzaczem i "air dusterem" z rurka.
    > Troche pomaga zalepienie pozostalych szczelin, np. tasma klejaca,

    Może nie aż taśmą ale ten kierunek.
    Od 4 lat tak serwisuję swojego della
    "odetkać szpary kaloryferka" :-)

  • 19. Data: 2014-04-29 16:55:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-29 16:15, Pszemol pisze:

> [...]
    > trzeba delikatnie porozłączac z zatrzeskow a te lubia sie czasem zlamac jak

    Bo producenci specjalnie teraz tak kombinują że po 3-krotnym rozebraniu
    do czyszczenia już się nie dało złożyć. ;-)
    Zablokował mi się napęd szczelinowy DVD. Musiałem rozebrać całego co do
    jednej śrubki. Na prawdę uważałem ;-) a i tak zatrzask od ... (teraz już
    nie pamiętam od czego) połamałem.
    Wyobraźcie sobie w samochodzie np. wyjmowanie silnika w celu
    wyczyszczenia klimy. :-)
    Klienci by darli szaty a UE wydałaby specjalną dyrektywę :-)

  • 20. Data: 2014-04-29 17:26:19
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:

> [...]
    > nie pamiętam od czego) połamałem.
    > Wyobraźcie sobie w samochodzie np. wyjmowanie silnika w celu wyczyszczenia klimy.
    :-)
    > Klienci by darli szaty a UE wydałaby specjalną dyrektywę :-)

    To jest w ogóle wstyd, że laptopy nie mają wyjmowanych filtrow kurzu, ktore
    bylyby umieszczone w obiegu powietrza przed turbiną, tam gdzie zasysa
    powietrze z zewnątrz. Albo choć za turbiną a przed kaloryferkiem gdzie się
    kurz i sierść psa czy kota zwykle osadza i blokuje przepływ powietrza.
    Takie filtry montuje się w samochodach (filtr kabinowy klimy) a też w
    odkurzaczach, aby właśnie dać szansę przywrócenia sprawnego działania bez
    konieczności rozbiórki laptopa.