    From: "Robert Botycki" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Problem z płynem chłodniczym - zrobił się syf :/
    Date: Thu, 28 Oct 2010 10:15:18 +0000 (UTC)

    Witam,

    W lipcu wymieniłem płyn chłodniczy, ponieważ silnik się przegrzewał a płyn był
    ultra stary. Mechanik polecił mi "Borygo ALU" (aluminiowa chłodnica i kilka
    innych elementów), co kupiłem i co wlaliśmy do układu chłodzenia. Nie
    rozwiązało to problemu (winny okazał się termostat), za to pojawił sie problem
    z płynem.

    Po 2-3 miesiącach, płyn zmienił się w brunatną, zupełnie nieprzejrzystą ciecz
    (żeby nie napisać "maź"). Po spuszczeniu płynu i zalania wodą, kolor płynu w
    układzie niewiele się zmienił. Po miesiącu jeżdżenia znów spuściłem płyn i
    uzupełniłem wodą z dodatkiem środka do płukania Valvoline. Tym razem ciecz
    była już jaśniejsza, ale nadal zdecydowanie był to syf. Po spuszczeniu płynu
    ze środniem do płukania ścianki zbiorniczka wyrównawczego są oblepione
    (wcześniej też były) brunatną mazią (może lekko tłustawą w dotyku).
    W tej chwili znów zalałem układ czystą wodą i zastanawiam się co można z tym
    jeszcze zrobić. Uszczelka pod głowicą jest szczelna.

    Podejrzewam zaszła jakaś reakcja chemiczna między Borygo a starym płynem.

    Pytanie: czy jest jakaś chemia, która jest w stanie to przepłukać (tzn.
    rozpuścić maź oblepiającą ścianki - mechanicznie maź bardzo łatwo schodzi - po
    prostu odpada, nie lepi się itp.)?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,

    Robert