  • Data: 2010-10-28 23:59:46
    Temat: Nie, nie, nie - to nie jest uszczelka pod głowicą
    Od: "Robert Botycki" <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uszczelkę "przerabiałem" kilka razy w różnych samochodach i to nie to.
    Osad jest ziarnisty, ale ziarno jest tak drobne że jest praktycznie jak
    "masło" (dlatego napisałem tłustawa maź). Coś jak ił, zdecydowanie nie jak
    kamień kotłowy. Po wzięciu do ręki i rozsmarowaniu nie ma mowy o tłuszczu -
    dłoń jest sucha, nie lepi się (tylko tyle co od glikolu). Z plastikowego
    zbiorniczka osad bardzo łatwo schodzi - wystarczy lekko dotknąć (nie
    rozsmarowuje się jak osad z oleju).
    Auto to stary Saab 9000 (jeszcze sprzed czasów GM). Większość czasu
    serwisowany w serwisie firmowym, więc możliwe że był zalany niemieszalnym
    płynem GM.
    Chłodnica (i kilka rurek) jest aluminiowa, blok stalowy a nagrzewnica jest
    mosiężna.
    Czy na zmieszanie niemieszalnego płynu jest jakieś lekarstwo?
    Pozdrawiam,
    Robert