  • 1. Data: 2009-09-16 08:40:44
    Temat: Platforma Cyfrowa TVP i TV naziemna
    Od: Adax <a...@g...com>

    Witam wszystkich, proszę o rozjaśnienie, bo już mi się wszystko myli:
    - Platforma cyfrowa TVP to tylko satelita i MPEG4
    - TV naziemna to jakie programy? jaki MPEG 4?

    Kiedyś była wielka dyskusja na temat zamieszania z dekoderami i mam
    pytańkop, czy wszsytko już pewne, że będzie to MPEG4 lub czy może się
    to jednak zmienić???
    Pozdrowionka!

  • 2. Data: 2009-09-16 09:15:25
    Temat: Re: Platforma Cyfrowa TVP i TV naziemna
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Adax pisze:
> [...]
    >
    > Kiedyś była wielka dyskusja na temat zamieszania z dekoderami i mam
    > pytańkop, czy wszsytko już pewne, że będzie to MPEG4 lub czy może się

    na naziemnej jest mpeg4, więc ci co mają odbiorniki
    mpeg2 nie odbiorą.
    dostępne są tvp1, tvp2, tvp info, puls, tvp4, polsat, tvn.

    na sat astra nie ustawiałem się jeszcze, ale w dzisiejszych postach
    koledzy już podawali co idzie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-09-16 11:32:45
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 16 Sep 2009 01:40:44 -0700 (PDT), Adax
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    >Kiedyś była wielka dyskusja na temat zamieszania z dekoderami i mam
    >pytańkop, czy wszsytko już pewne, że będzie to MPEG4 lub czy może się

    jest dvb-t z mpeg-4 ale przy naszym tempie to sie okaze, ze bedzie
    jeszcze dvb-t2 z mpeg-4. W pazdzierniku zaczynaja sprzedaz tunerow
    dvb-t2 w Wielkiej Brytanii.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-09-16 13:01:43
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    <a...@p...pl> wrote in message

    > jest dvb-t z mpeg-4 ale przy naszym tempie to sie okaze, ze bedzie
    > jeszcze dvb-t2 z mpeg-4. W pazdzierniku zaczynaja sprzedaz tunerow
    > dvb-t2 w Wielkiej Brytanii.

    Nie ma sie czym podniecac. DVB-T2 wchodzi na czestotliwosci dotychczas
    uzywane do przesylu analogowego i bedzie uzywane tylko do kanalow HD.
    Zareczam Ci ze DVB-T jeszcze bedzie dlugo dzialalo na terenie UK, choc
    nadaja w MPEG2.

    c.

  • 5. Data: 2009-09-16 13:51:23
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 16 Sep 2009 14:01:43 +0100, "Cezar" <c...@B...pl>
    wrote:

> [...]
    >uzywane do przesylu analogowego i bedzie uzywane tylko do kanalow HD.
    >Zareczam Ci ze DVB-T jeszcze bedzie dlugo dzialalo na terenie UK, choc

    ale nie zrozumiales tego co chcialem przekazac. Ze w Polsce jeszcze
    nie wystartowala dvb-t mpeg-4 a jest juz (chyba) docelowy system na
    naziemna pod HD. Co nam da teraz dvb-t mpeg-4 nic, bo za chwile
    wszyscy beda mieli dvb-t2 i bedzie kupa sprzetu. A po co robic
    zamieszanie na rynku.

    Albo ustalamy juz na zawsze, ze nawet HD w Polsce bedzie na
    dvb-t/mpeg-4, a nie teraz dvb-t mpeg-4 a moze nastepny juz dvb-t2.
    Najgorsze jest czekanie.

    Ja napewno nie kupie boksa pod naziemna jak nie bede mial pewnosci co
    co standardu.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2009-09-16 14:29:08
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    > Najgorsze jest czekanie.
    >
    > Ja napewno nie kupie boksa pod naziemna jak nie bede mial pewnosci co

    Producenci łatwo dostosowują sie do potrzeb rynku ... nawet takiego
    lokalnego jak polska.
    Nie ma co zakładać, co będziemy używac za kilka lat. Postęp jest
    nieprzewidywalny. Za kilka lat może powstanie DVB-T3, który będzie o kolejne
    30% wydajniejszy, może powstaną jeszcze lepsze metody kompresji... a moze
    głowną rolę odegra IPTV, może nawet przes sieć energetyczną. Juz do drzwi
    pukają nowe standardy HD (1440p), który za kilka lat będzie standardem i
    ludzie chcąc czy nie chcąc będą sobie wymieniac telewizory. Wszystko "może"
    Na tą chwilę i tak będziemy kilka lat do przodu przed UK bo mamy MPEG4 i
    nie ma sie co przejmować zbyt odleglą przyszłością.

    c.

  • 7. Data: 2009-09-16 16:24:38
    Od: a...@p...pl

    >Na tą chwilę i tak będziemy kilka lat do przodu przed UK bo mamy MPEG4 i
    >nie ma sie co przejmować zbyt odleglą przyszłością.

    ale dvb-t2 stalo sie juz faktem.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2009-09-16 16:37:46
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > ale dvb-t2 stalo sie juz faktem.

    stanie sie faktem jak bedzie regularna emisja i odbiorniki w sklepach. To
    tak jakbys powiedzial ze LTE stało się faktem tylko komorki z LTE nie
    kupisz...