  • 11. Data: 2008-07-14 12:01:26
    Temat: Re: Problem nie problem .. ale Ciekawostka napewno ..
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    wer pisze:

    > To w takim razie to ma być darmowy dostęp dla wszystkich firm i
    > gospodarstw domowych czy nie?

    NIE!

    Klada (w teorii) swiatelko (w pierwszym planie byla miedz :( ) po
    wioskach. Wlascicielem swiatelka jest gmina. Ona wynajmuje firme do
    zarzadzania tym czyms i sprzedaje dostep do sieci innym firmom (czytaj
    f'tp).
    Projekt ma na celu, "obrazowo mowiac" przedluzyc macki tpsa i innych
    dzialajacych po BSA w tych miejcach gdzie im sie nie oplaca inwestowac.

    Ale na spotkanku na szczescie sie dowiedzielismy (prawie cyt):
    - jeszcze wszystko w planach;
    - jeszcze nic nie wiemy;
    - my zajmujemy sie tylko rozeznaniem, za kilka lat kto inny bedzie
    projektowal;
    - odczepcie sie od nas i siedzcie cicho;
    - kradnijce sobie sami, a nie nam sie wpiepszacie w biznes;

    :)

  • 12. Data: 2008-07-14 12:26:26
    Od: "RP" <a...@...pl>

> [...]
    > projektowal;
    > - odczepcie sie od nas i siedzcie cicho;
    > - kradnijce sobie sami, a nie nam sie wpiepszacie w biznes;

    Jest dokladnie tak jak Andrzej pisze. To samo jest z Malopolska siecia
    szerokopasmowa. Tez 6 Mb/s i tez chodzi o przedluzenie "macek".
    Tez byly spotkania i tez byly dyskusje, nikt nie umial sie wytlumaczyc
    ze jest inaczej pomimo podpisania porozumien pomiedzy urzedem
    marszalkowskim a &tp i netia. Porozumienia oczywiscie nikt nie
    ujawmil.
    R.

  • 13. Data: 2008-07-14 12:27:16
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

> [...]
    > projektowal;
    > - odczepcie sie od nas i siedzcie cicho;
    > - kradnijce sobie sami, a nie nam sie wpiepszacie w biznes;

    o właśnie - dobra oględna odpowiedź.

    D.

  • 14. Data: 2008-07-14 12:36:37
    Od: Andrzej Karpinski <k...@f...xdata.lublin.pl>

    > http://mrg.in.lub.pl/inet/DSC05771.JPG

    Jesli bedzie za darmo, to bedzie mialo taka jakosc i dostepnosc jak
    darmowa sluzba zdrowia. Niby wszystko w porzadku, a bedzie jak w
    Polsce. Populizm i socjalizm.

    Za 250mln EUR mozna zbudowac operatora komercyjnego ktory z sensem tanio
    bedzie obslugiwal ludzi na takim obszarze. Przy okazji jakosc bedzie
    przewidywalna, ludzie beda mieli prace, a siec beda kupowali Ci, ktorym
    jest jakkolwiek potrzebna. Przy okazji polowa tej kwoty nie pojdzie dla
    sciemnionych firm na lewy konsulting i dla znajomych krolika.

    Slogan "Darmowy Internet" to chyba najgorszy hichot poprzedniej epoki jaki
    dotychczas slyszalem :P

    k.

  • 15. Data: 2008-07-14 12:41:37
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <t...@c...edu.pl>

    > Ale w umowie raczej stała prawdziwa wartość, a nie bełkot tej laski.

    Dokladnie wlasnie o tym mowie - laska mowi jedno a na umowie co innego....
    Ty sie cieszysz ze masz super lacze a tu Ci daja neostrade 6Mbit - dlatego
    powiedzialem ciekawe ile osob dalo sie zrobic na slodkie gadanie :-)

    Pozdr

  • 16. Data: 2008-07-14 14:38:10
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Sied@r napisał(a):
    [ ... ]
> [...]
    > Tam gdzie jest duże nasycenie operatorami lokalnymi kablowymi, gdzie nie
    > ma problemu z dostępem do internetu nikt nie będzie go zakładał.

    Żartujesz? Takie to są tylko założenia na wniosku o dopłaty. A potem się
    wchodzi tam gdzie jest dużo ludzi żeby więcej klientów nałapać i
    oczyścić rynek z malutkich operatorów.

  • 17. Data: 2008-07-14 14:55:13
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 2008-07-14, Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wroted:

    > Żartujesz? Takie to są tylko założenia na wniosku o dopłaty. A potem się
    > wchodzi tam gdzie jest dużo ludzi żeby więcej klientów nałapać i
    > oczyścić rynek z malutkich operatorów.

    Jeśli są to celowe pieniądze, to ktoś to skontroluje i będziesz zwracał
    - przynajmniej teoretycznie. Ten program, sądząc po opisie, jest reakcją
    na działania samorządów w USA, gdzie w wielu miejscach zaniedbanych przez
    operatorów lokalne władze biorą się za budowę własnych sieci jako projektów
    publicznych (za co zresztą te same telekomy którym się "nie opłacało" do
    nich wchodzić ciągają ich po sądach za "nieuczciwą konkurencję"). Dlatego
    prawdopodobnie będą to, jeśli w ogóle będą, pieniądze na sieci w konkretnych
    miejscach.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 18. Data: 2008-07-15 07:48:44
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Wemif wrote:

    > W artykule jest mowa o 6MB/s a nie 6Mb/s ;)

    srał pies, wiadomo o so choziiii

    futszaK

  • 19. Data: 2008-07-15 08:18:47
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    kolejne coby bylo gdyby bylo ....

    za 5 lat zmieni sie zapotrzebowanie, technologia, moze i w jakiejs
    czesci sposoby myslenia

    urzedy marszalkowskie, samorzady, starostwa ... urzedasy ktore pojecia
    o biznesie nie maja, przezarte biurokracja i korupcja

  • 20. Data: 2008-07-15 08:34:43
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Asmodeusz pisze:
> [...]
    >
    > Żartujesz? Takie to są tylko założenia na wniosku o dopłaty. A potem się
    > wchodzi tam gdzie jest dużo ludzi żeby więcej klientów nałapać i

    5lat to kupe czasu - przez tyle czasu to nie wiadomo co sie na rynku
    bedzie dzialo.
    Jakie technologie beda w uzyciu.
    Do tego czasu moze sam bedziesz klientom udostepnial internet za free.

    D.