-
1. Data: 2018-11-02 07:58:15
Temat: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: j...@g...com
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/
news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydan
iu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1
Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od
wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że
spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów
z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
poziomym odcinku ok 210 km/h.
-
2. Data: 2018-11-02 08:14:37
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: WS <L...@c...pl>
On Friday, November 2, 2018 at 7:58:17 AM UTC+1, j...@g...com wrote:
> https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/
news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydan
iu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1
>
> Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej
od wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że
spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów
z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
poziomym odcinku ok 210 km/h.
Moze powodem jest brak skrzyni biegow? Czyli zaprojektowali tak, zeby w sensownym
zakresie predkosci wykorzystac moc silnika i powyzej 150 wychodza zbyt wysokie
obroty? Gdyby max maila przy ~200 to 95% procent czasu (miasto, do ktorego jest toto
raczej przrznaczone) jezdzilby na b. malym obciazeniu silnika
-
3. Data: 2018-11-02 08:47:17
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: p...@g...com
to jest auto miejskie, 250km zasiegu jak nie dotykasz klimy czy ogrzewania wyklucza
jakies dluzsze podroze, Szczecin <-> Swinoujscie niby ujdzie ale jak spadnie deszcz i
bedziesz musial wlaczyc klime i wycieraczki to juz mozesz polec, gowniana bateryjka
nie pociagnie za dlugo 140 km/h na autostradzie a w Niemczech to jest srodkowy pas na
3-pasmowce, nawet Tesle jezdza ekonomicznie 130-140 km/h a tam jest duzo wiecej mocy
do dyspozycji, to jest kaleczne rozwiazanie wiec Musk moze spac spokojnie, Niemcy
nadal sa w czarnej dupie :-)
-
4. Data: 2018-11-02 09:23:02
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@go
oglegroups.com...
>https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy
/news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wyda
niu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1
>Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli
>z 300 więcej od wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o
>mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h.
>Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów z identycznym oporem
>powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
>poziomym odcinku ok 210 km/h.
Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest
nieprawdziwy.
Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)
Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
J.
-
5. Data: 2018-11-02 09:43:45
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: j...@g...com
W dniu piątek, 2 listopada 2018 09:23:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest
> nieprawdziwy.
>
> Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)
>
>
> Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
> I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
>
> J.
Fakt. Chyba rzeczywiście idzie tyko o zasięg. Jakby nie liczyć: przy 200 km/h
potrzebna moc to pi razy oko 100 kW czyli 20 minut jazdy, a przy 150 km/h to będzie z
40-45 kW, co daje ok 45 minut, więc teoretycznie 100 km się przejedzie.
-
6. Data: 2018-11-02 09:47:59
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: p...@g...com
--Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
i tak prawdopodobnie jest
--I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ? czy ten Musk
jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?
-
7. Data: 2018-11-02 10:13:38
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6ec2224b-3dc2-48ff-b590-41b0f8c6f4e4@go
oglegroups.com...
>--Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
>i tak prawdopodobnie jest
>--I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
>vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy
>?
Np wtedy nie pojedzie szybciej. spalinowy tez pewnej predkosci nie
przeskoczy.
>czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?
Musk ma z 10 lat doswiadczenia wiecej, ale czy ta tesla szybka jest ?
W USA szybko nie wolno, w Norwegii szybko nie wolno ...
J.
-
8. Data: 2018-11-02 10:51:00
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj
napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym
napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by
zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by
obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać
większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości
obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym
napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach
miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.
Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.
Miłego.
Irek.N.
-
9. Data: 2018-11-02 11:15:29
Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
>Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
>zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są
>wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić
>napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale
>za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej
>jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano
>napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie,
>ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest
>droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność,
>więc też nie rozwiązuje problemu.
Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie
wyrabiaja :-)
W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w
gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
zeby pod maska nie bylo 1000V ...
>Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.
I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.
Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej
wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...
J.
-
10. Data: 2018-11-02 14:06:07
Temat: Re
Od: "abn140" <a...@g...com>
> Ale juz od nich odeszli ...
to jakie teraz tam daja? lepsze czy tylko tansze?