  • 1. Data: 2013-09-07 21:42:27
    Temat: Prędkość magistrali HT1.0 2000MT/s a HT3.0 5200MT/s - wydajność procesora
    Od: "tolek" <tolek@tolek>

    Jest sobie procesor Athlon II X2 260
    Na starszych płytach typu Gigabyte GA-M56-S3 (powyższy procesor obecnie w
    niej pracuje) magistrala HT jest obsługiwana w wersji 1.0 z szybkością
    2000MT/s
    Wskazany procesor ma HT 4000MT/s
    http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-suppor
    t-popup.aspx?pid=2607

    Jak to się ma do zapisku na dole powyższej strony, że HT jest redukowane z
    5200 do 2000. Nie wiem czemu wyskoczyli z tym 5200MT/s skoro najszybsze
    magistrale procesorów z tabelki dla tej płyty mają 4000MT/s
    Czy to w ogóle jest zauważalne?
    Czy ten sam procesor wstawiony do nowszej płyty z podstawką AM3 w ogóle
    będzie zauważalnie wydajniejszy czy są to kosmetyczne sprawy rzędu kilku % i
    nie warto sobie tym głowę zawracać?
    Czy wpłynie to zauważalnie np. na czas kompresji RAR, x264? Czy raczej
    kosmetyka na poziomie kilu %?
    Na co to w ogóle wpływa?
    Proszę przykład zadania w którym przyspieszenie będzie zauważalne gołym
    okiem (zakładając, że w ogóle będzie). Praca tym samym procesorem na HT1.0,
    a potem przeskok z nim na płytę z HT3.0

  • 2. Data: 2013-09-08 00:39:25
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "tolek" <tolek@tolek> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    > będzie zauważalnie wydajniejszy czy są to kosmetyczne sprawy rzędu kilku %

    Kilka % albo i kilka ?. Zresztą możesz to sam sprawdzić. Przestaw w biosie
    częstotliwości HT i NB z domyślnych 2000 (mnożnik 10) na np. 1000 (mnożnik
    5) i sprawdź spadek wydajności (będzie minimalny).

    > Czy wpłynie to zauważalnie np. na czas kompresji RAR, x264? Czy raczej
    > kosmetyka na poziomie kilu %?

    Akurat kompresja to chyba jedyne zastosowanie gdzie to może mieć jakiś wpływ
    na wydajność, ale i tak będzie to najwyżej kilka % (chodzi oczywiście o
    realną kompresję, a nie wbudowany w Winrara benchmark).

> [...]
    > okiem (zakładając, że w ogóle będzie). Praca tym samym procesorem na
    > HT1.0, a potem przeskok z nim na płytę z HT3.0

    Zamiast wymieniać płytę zdecydowanie lepiej ją zostawić, a wymienić
    procesor. Akurat kompresja RAR i kodowanie filmów to zastosowania
    wykorzystujące niemal w 100% każdy dodatkowy rdzeń. A że twoja płyta wspiera
    nawet 4-rdzeniowe Phenomy.
    Chyba że w grę wchodzi również rozszerzenie pamięci, DDR3 są znacznie tańsze
    niż DDR2, to tu już możnaby się zastanowić nad wymianą płyty i pamięci na
    AM3(+) i DDR3.

  • 3. Data: 2013-09-08 00:44:57
    Od: "maX" <a...@i...pl>