  • 31. Data: 2014-12-31 19:59:10
    Temat: Re: Predkosc SSD - problem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > a jest zapisane ze chodzi o predkosc zapisu\odczytu w systemie?
    >
    > bo bym sie nie zdziwil gdyby marketoidy wymyslily ze chodzi o
    > np. o max chwilowa predkosc zapisu przez kontroler, a w dodatku
    > w cache ;)

    Znaczy ze jak w danych dotyyczacych samochodu jest zapisane " predkosc
    maksymalna 200km/h to producent samochodu moze mi wytłumaczyc, ze to jest
    predkosc łopatki turibny a nie predkosc samochodu?
    Nie róbmy z siebie idiotów :)

  • 32. Data: 2014-12-31 20:59:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I należy to rozumieć jako maksymalną możliwą do uzyskania prędkość
    > a nie prędkość osiągalną na pierwszym z brzegu sprzęcie.

    Ok, ja rozumiem, ze sprzet moze byc niekompatybilny.
    Ale czy jest?
    Czy rpoducent wskazał liste sprzetów niekompatybilnych lub kompatybilnych?

    Wreszcie dlaczego takie wyniki powtarzaja sie we wszystkich testach?
    Wszyscy maja niekompatybilne sprzety?

    > Niektóre chipsety gryzą się z niektórymi dyskami SSD.

    Ktore z ktorymi?
    Skoro tak jest to moze producent powinien uprzedzic - nie ma tych rodzajów
    az tak duzo...

  • 33. Data: 2015-01-01 00:15:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-31 o 20:59, Budzik pisze:

    > Ok, ja rozumiem, ze sprzet moze byc niekompatybilny.
    > Ale czy jest?
    > Czy rpoducent wskazał liste sprzetów niekompatybilnych lub kompatybilnych?

    Nie wiem czy wskazał.
    Nie wiem też czy ma taki obowiązek.

    > Wreszcie dlaczego takie wyniki powtarzaja sie we wszystkich testach?
    > Wszyscy maja niekompatybilne sprzety?

    Nie wiem jakie testy widziałeś ale zauważ że redakcje gazet
    do testów mają wypasione konfiguracje z i7 a ty testowałeś to
    na jakimś AMD.

    Napisz maile do producentów.
    I daj znać co odpiszą.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-01-01 00:17:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-31 o 19:59, Budzik pisze:

> [...]
    > maksymalna 200km/h to producent samochodu moze mi wytłumaczyc, ze to jest
    > predkosc łopatki turibny a nie predkosc samochodu?

    Jak będziesz te 200km/h wyciągnąć na naszych dziurawych drogach
    i nie wyjdzie to będzie wina kierowcy który źle drogę dobrał
    czy fabryki która nie przewidziała że ktoś będzie tyle chciał
    uzyskać na asfaltowym dziurawcu ?

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2015-01-01 00:37:17
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-12-31 o 19:56, RadoslawF pisze:

    > I należy to rozumieć jako maksymalną możliwą do uzyskania prędkość
    > a nie prędkość osiągalną na pierwszym z brzegu sprzęcie.

    Należałoby tak rozumieć gdyby producent tak napisał. A napisał
    jednoznacznie co innego. Jeśli są jakieś ale to powinien o nich jasno i
    czytelnie dać znać, a nie zakładać, że każdy klient jest informatykiem,
    zna się na temacie i sobie coś między wierszami dopowie.

    marcin

  • 36. Data: 2015-01-01 16:58:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-01 o 00:37, Chocobo pisze:

> [...]
    > czytelnie dać znać, a nie zakładać, że każdy klient jest informatykiem,
    > zna się na temacie i sobie coś między wierszami dopowie.

    Szczęśliwie nie żyjemy jeszcze w kraju dla idiotów gdzie
    na kubku z kawą piszą że ta jest gorąca. Bo trafi się pacjent
    który się poparzy i będzie miał pretensję że mu nie napisali
    a on nie przecież jest informatykiem ani kucharzem.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-01-01 17:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > i nie wyjdzie to będzie wina kierowcy który źle drogę dobrał
    > czy fabryki która nie przewidziała że ktoś będzie tyle chciał

    Ale jak tych 200 nie bede w stanie osiagnac na wypasionej autostradzie to
    juz zauwazysz problem?

    Poza tym sa pewne ogólnie wiadome sprawy - miedzy innymi np. to, ze
    predkosc samochodu wynika tez z ruchu dorgowego i nie mozna oczekiwac
    predkosci maksymalnej w korku.
    Ale dysk jest testowany w warunkach "sterylnych" - podlaczony jako drugi,
    bez systemu - zadne korki mu nie przeszkadzają.
    Ma przed sobą szeroką, czystą autostrade wiec moze pokazać na co go stać.

  • 38. Data: 2015-01-01 17:59:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie wiem czy wskazał.
    > Nie wiem też czy ma taki obowiązek.

    No to zastanów się, czy producent moze oferowac towar, opisujac jego
    własciwosci, ale nie robiąc zastrzezen kiedy te własciwosci moga sie
    zmeinic, lub tez przynajmniej nie podając warunków w ktorych te własciwosci
    sa prawidłowe.

    > Nie wiem jakie testy widziałeś ale zauważ że redakcje gazet
    > do testów mają wypasione konfiguracje z i7 a ty testowałeś to
    > na jakimś AMD.

    No i tu i tu wyniki są znacząco niższe niz opisane przez producenta.
    P.S. A10 to tez dośc wypasiony sprzet :)

    > Napisz maile do producentów.
    > I daj znać co odpiszą.
    >:-)

    E tam, dysk działa ok, na razie sprawe zostawie a zgłosze za rok lub
    półtora z oczekiwaniem wymiany na identyczny sprawny lub wiekszy :)

  • 39. Data: 2015-01-01 17:59:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > który się poparzy i będzie miał pretensję że mu nie napisali
    > a on nie przecież jest informatykiem ani kucharzem.

    Przekładasz wiadomosci o dyskach talerzowych na dyski ssd.
    W talerzowych predkosci były rzeczywiscie maksymalne bo ze wzgledu na inna
    predkosc kątową inne odczyty były na poczatku talerza a inne na koncu.

    To jest łasnie ta ogolna wiedza, ze kawa jest gorąca i pisać jej nie
    trzeba.
    Ale juz to, ze dysk ma z jednym chipsetem działac ok a z innym nie, bo
    standard SATA3 nie jest standardem to juz jest informacja, ktora powinna
    zostac wyraźnie zaznaczona.
    No i pytanie podstawowe - ktore chipsety to sa te referencyjne - bo ten
    dysk predkosci ponizej zakładanych osiagaja zarówno w moich domowych
    testach jak i w testach oficjalnych na, jak to napisałes, wypasionych
    maszynach z i7.

  • 40. Data: 2015-01-02 01:50:34
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-30 09:59, Budzik pisze:

    > To moze producent powinien zrobić zastrzezenie w opisie?

    A jak producenci samochodów reklamują, że auto spala 5,5 litra paliwa na
    100, Ty kupisz taki samochód i u Ciebie spala notorycznie 7 to do kogo
    masz wtedy pretensje?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/