  • 1. Data: 2014-12-25 21:40:08
    Temat: Problem z wyborem dysku SSD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Potrzebuję kupić (na Allegro) dysk SSD który by współpracował z płytą
    GA-K8VT800 która ma SATA1 i nie ma PCI-E. Dysk powinien być SATA2 z
    możliwością zworkowego (lepiej) bądź programowego przełączenia do SATA1
    i wielkości ok. 64GB. Nie mam rozeznania w tej materi i dlatego proszę
    by ktoś zasugerował jakieś typy czy serie jakichś producentów, żebym
    miał jak odsiewać oferty na Allegro. Pomoże ktoś?

    PS: przeczytałem np. w FAQ OCZ że dyski SSD Vertex3 są kompatybilne z
    SATA 1 i 2. Ale diabeł tkwi w szczegółach - zworka, trzeba coś
    przeprogramować czy sam wykrywa do czego jest podłączony?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-12-27 16:28:34
    Temat: Re: Problem z wyborem dysku SSD
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > Potrzebuję kupić (na Allegro) dysk SSD który by współpracował z płytą
    > GA-K8VT800 która ma SATA1 i nie ma PCI-E. Dysk powinien być SATA2 z
    > możliwością zworkowego (lepiej)

    nie spotkalem sie

    > bądź programowego

    to "robi sie samo"

> [...]
    > SATA 1 i 2. Ale diabeł tkwi w szczegółach - zworka, trzeba coś
    > przeprogramować czy sam wykrywa do czego jest podłączony?

    sata jest wstecznie kompatybilne i w 99.9% przypadkach mozesz podlaczyc
    cokolwiek i bedzie dzialac (plyta 3 z dyskiem 1 i na odwrot)

    vertexow nie kupuj, generalnie wszystko od ocz jest superawaryjne, jezeli
    cenisz dane i czas bierz cos od samsunga, intela, cruciala

    ocz petrol oidp mial awaryjnosc w okresie gwarancyjnym rzedu 25%, vertexy
    byly nieco lepsze, samsung\intel 0.3%

    koniecznie zaktualizuj firmware przed wrzuceniem danych

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2014-12-28 11:02:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > ocz petrol oidp mial awaryjnosc w okresie gwarancyjnym rzedu 25%, vertexy
    > byly nieco lepsze, samsung\intel 0.3%

    poprawka, nie 25% a 40%

    http://www.behardware.com/articles/881-7/components-
    returns-rates-7.html