  • 41. Data: 2015-01-02 09:57:16
    Temat: Re: Predkosc SSD - problem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krystek s...@k...art.pl ...

    > A jak producenci samochodów reklamują, że auto spala 5,5 litra paliwa na
    > 100, Ty kupisz taki samochód i u Ciebie spala notorycznie 7 to do kogo
    > masz wtedy pretensje?

    Równiez do producentów.
    Ale w przypadku samochodów wiem skad te 5,5 wynika - jest podana
    laboratoryjna procedura, ktora w jakims sensie ma byc porównywalna do jazdy
    "na zywo" ale jednak jest to procedura laboratoryjna.
    Ale wiadomo, skąd się wynik wziął.

    Czy wiemy to w przypadku tego dysku?

  • 42. Data: 2015-01-02 17:52:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-01 o 17:59, Budzik pisze:

    > Ale jak tych 200 nie bede w stanie osiagnac na wypasionej autostradzie to
    > juz zauwazysz problem?

    Tak.
    I każę sprawdzić jakość paliwa.
    Po prostu będę szukał przyczyny.
    Dopiero kiedy uznam że ie ma innej przyczyny zacznę zawracać
    głowę producentowi.

    > Poza tym sa pewne ogólnie wiadome sprawy - miedzy innymi np. to, ze
    > predkosc samochodu wynika tez z ruchu dorgowego i nie mozna oczekiwac
    > predkosci maksymalnej w korku.
    > Ale dysk jest testowany w warunkach "sterylnych" - podlaczony jako drugi,
    > bez systemu - zadne korki mu nie przeszkadzają.
    > Ma przed sobą szeroką, czystą autostrade wiec moze pokazać na co go stać.

    Nie wiemy czy ma autostradę czy wyboistą drogę bo gryzie się
    z chipsetem.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2015-01-02 17:58:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > No to zastanów się, czy producent moze oferowac towar, opisujac jego
    > własciwosci, ale nie robiąc zastrzezen kiedy te własciwosci moga sie
    > zmeinic, lub tez przynajmniej nie podając warunków w ktorych te własciwosci
    > sa prawidłowe.

    Może.
    Kup woreczek cementu czy mąki i sprawdź czy piszą ostrzeżenie
    że nie może leżeć na deszczu.
    Albo że nie może służyć do jedzenia (cement) czy do robienia
    zaprawy (mąka).

    > No i tu i tu wyniki są znacząco niższe niz opisane przez producenta.
    > P.S. A10 to tez dośc wypasiony sprzet :)

    Dla mnie A10 nie jest wypasionym sprzętem, ten drugi to laptop
    więc nawet o nim nie dyskutujemy.

    Daj znać co odpiszą jak już zgłosisz.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2015-01-02 17:58:22
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2015-01-01 o 16:58, RadoslawF pisze:

    > Szczęśliwie nie żyjemy jeszcze w kraju dla idiotów gdzie
    > na kubku z kawą piszą że ta jest gorąca. Bo trafi się pacjent
    > który się poparzy i będzie miał pretensję że mu nie napisali
    > a on nie przecież jest informatykiem ani kucharzem.

    Porównujesz wiedzę ogólną do wiedzy mocno specjalistycznej i do tego
    uważasz, że oszukiwanie klientów jest ok?
    Są dwa wyjścia, albo zawodowo zajmujesz się ruchaniem ludzi w dupę i to
    twoje źródło zarobku, więc jasne, że go bronisz. Albo po prostu lubisz
    być ruchany w dupę :)

    pozdr
    marcin

  • 45. Data: 2015-01-02 18:01:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > predkosc kątową inne odczyty były na poczatku talerza a inne na koncu.
    >
    > To jest łasnie ta ogolna wiedza, ze kawa jest gorąca i pisać jej nie
    > trzeba.
    > Ale juz to, ze dysk ma z jednym chipsetem działac ok a z innym nie, bo
    > standard SATA3 nie jest standardem to juz jest informacja, ktora powinna
    > zostac wyraźnie zaznaczona.
    > No i pytanie podstawowe - ktore chipsety to sa te referencyjne - bo ten
    > dysk predkosci ponizej zakładanych osiagaja zarówno w moich domowych
    > testach jak i w testach oficjalnych na, jak to napisałes, wypasionych

    Ty mnie się pytasz które to chipsety są referencyjne z testów na
    które się sam powołujesz ? W tekście tego nie napisali ?

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2015-01-02 21:58:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ty mnie się pytasz które to chipsety są referencyjne z testów na
    > które się sam powołujesz ? W tekście tego nie napisali ?

    Te z testów ktore czytałem referencyjne nie sa, bo wszedzie predkosci duzo
    ponizej obiecanych przez producenta...

  • 47. Data: 2015-01-02 21:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tak.

    Uff..

    > I każę sprawdzić jakość paliwa.

    Sprawdzałem na dwóch róznych prądach, znaczy w dówch różnych lokalizacjach.
    :)

    > Po prostu będę szukał przyczyny.
    > Dopiero kiedy uznam że ie ma innej przyczyny zacznę zawracać
    > głowę producentowi.

    Co proponujesz?

    > Nie wiemy czy ma autostradę czy wyboistą drogę bo gryzie się
    > z chipsetem.

    To auto chyba marszczy drogę przed sobą, bo wszystkie testy w sieci
    pokazuja taka niską predkosci...

  • 48. Data: 2015-01-02 21:59:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Może.
    > Kup woreczek cementu czy mąki i sprawdź czy piszą ostrzeżenie
    > że nie może leżeć na deszczu.

    Na dysku tez nie pisza, ze nie moze lezec na deszczu i tego sie czepiam.
    Pewne sprawy sa oczywiste.

    > Albo że nie może służyć do jedzenia (cement) czy do robienia
    > zaprawy (mąka).

    Chyba czas konczyc dyskusje, bo coraz głupsze porównania wypisujesz.

    > Dla mnie A10 nie jest wypasionym sprzętem, ten drugi to laptop
    > więc nawet o nim nie dyskutujemy.

    Mógłbys chociaz jakis jeden argument podac...

  • 49. Data: 2015-01-03 08:47:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Przekładasz wiadomosci o dyskach talerzowych na dyski ssd.
    > W talerzowych predkosci były rzeczywiscie maksymalne bo ze wzgledu na inna
    > predkosc kątową inne odczyty były na poczatku talerza a inne na koncu.

    tak samo podawane jest to w ssd, tylko nie zalezy to od predkosci katowej a
    od stopnia kompresowalnosci danych i ilosci wykonywanych operacji

    --
    http://db.org.pl/

  • 50. Data: 2015-01-03 10:58:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > tak samo podawane jest to w ssd, tylko nie zalezy to od predkosci
    > katowej a od stopnia kompresowalnosci danych i ilosci wykonywanych
    > operacji

    Czyli ta predkosc to jest jakas mityczna predkosc ktorej ten dysk nigdy nie
    osiągnie?

    Co masz na mysli piszac: ilosc operacji? Kompresowalnosc danych? A gdzie
    sie to kompresowanie odbywa?

    No i ciekawe ze inne dyski osiagaja predkosci zgodne z referencyjnymi...
    A moze tez nie?