eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPredkoscPredkosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01
    .newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Predkosc
    Date: Wed, 4 Feb 2015 10:21:57 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 86
    Message-ID: <54d1e4bf$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.18.125
    X-Trace: 1423041727 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2208 83.4.18.125:49695
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4434
    X-Received-Body-CRC: 482099530
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555193
    [ ukryj nagłówki ]

    A jednak jest pozytek z KRBRD :-)

    Raport predkosci z 2013
    http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_r
    aport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf

    "w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :

    na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
    na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
    - krajowych - 94 km/h,
    - wojewódzkich - 84 km/h,
    - powiatowych 80 km/h,

    na drogach w strefach zabudowy:
    - dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
    - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
    km/h w nocy.

    Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
    roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
    przekraczają dopuszczalne limity prędkości
    -na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość
    przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h
    powyżej dopuszczalnego limitu),

    [P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia
    wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe
    zapewne]

    -na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
    - krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
    - wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
    - powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),

    na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
    - ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż
    20 km/h),
    w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
    w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),

    - przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83%
    (26% o więcej niż 20 km/h),
    w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
    w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).

    Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
    stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
    prędkości dopuszczalnej. "

    "Ocena zachowan

    W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
    prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
    ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
    przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
    teren zabudowany (wzrost o 1%).

    Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
    strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
    było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
    niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
    z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
    zrealizowany.

    Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w
    obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny
    impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki
    badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania
    różnorodnych środków zarządzania prędkością. "


    Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i
    podniesienia mandatow.
    Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)

    P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie,
    przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze
    te FR nic nie daja :-)

    PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
    Faktycznie, stoi na poboczu.
    Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
    pojazdu na drodze i sam zglasza ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: