-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.high
winds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01
.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Predkosc
Date: Wed, 4 Feb 2015 10:21:57 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 86
Message-ID: <54d1e4bf$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.4.18.125
X-Trace: 1423041727 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2208 83.4.18.125:49695
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4434
X-Received-Body-CRC: 482099530
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2555193
[ ukryj nagłówki ]A jednak jest pozytek z KRBRD :-)
Raport predkosci z 2013
http://www.krbrd.gov.pl/files/file_add/download/60_r
aport-z-badan-predkosci-2013-z-zalacznikami.pdf
"w 2013 roku średnia prędkość pojazdów wynosiła :
na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - 111 km/h,
na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 94 km/h,
- wojewódzkich - 84 km/h,
- powiatowych 80 km/h,
na drogach w strefach zabudowy:
- dwujezdniowe ulice w miastach: 59 km/h w dzień i 64 km/h w nocy,
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: 60 km/h w dzień i 67
km/h w nocy.
Na podstawie przeprowadzonych badań pilotażowych można oszacować, że w
roku 2013 kierowcy jadący samochodami w Polsce w 64% przypadków
przekraczają dopuszczalne limity prędkości
-na drogach ekspresowych z limitem 120 km/h - dopuszczalną prędkość
przekraczało 55% kierujących (17% jechało z prędkością o 20 km/h
powyżej dopuszczalnego limitu),
[P.S. Ciekawe ... polowa przekracza dozwolona przedkosc, a srednia
wychodzi ponizej dopuszczalnej ... wymieszali ciezarowe i osobowe
zapewne]
-na drogach zamiejskich z limitem 90 km/h:
- krajowych - 72% (23% o więcej niż 20 km/h),
- wojewódzkich - 48% (12% o więcej niż 20 km/h),
- powiatowych 39% (8% o więcej niż 20 km/h),
na drogach miejskich z limitem 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy:
- ulice dwujezdniowe w miastach: w ciągu doby - 80% (16% o więcej niż
20 km/h),
w dzień - 78% (14% o więcej niż 20 km/h),
w nocy - 84% (22% o więcej niż 20 km/h),
- przejścia dróg krajowych przez miasta i wsie: w ciągu doby - 83%
(26% o więcej niż 20 km/h),
w dzień - 80% (23% o więcej niż 20 km/h),
w nocy - 87% (33% o więcej niż 20 km/h).
Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
prędkości dopuszczalnej. "
"Ocena zachowan
W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
teren zabudowany (wzrost o 1%).
Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
zrealizowany.
Stąd, wniosek, że w Polsce konieczne jest wzmocnienie działań w
obszarze edukacji i nadzoru nad ruchem drogowym, co dałoby mocny
impuls do kształtowania bezpiecznej jazdy wśród kierowców, a wyniki
badań pilotażowych potwierdzają potrzebę szerszego wdrażania
różnorodnych środków zarządzania prędkością. "
Taa, ja tam widze istotna potrzebe zrealizowania potrzeb spolecznych i
podniesienia mandatow.
Oraz powolania Wiodacej KRBRD_dwa :-)
P.S. Kogutku - a wiesciles przykrecenie sruby. Nie mowie nie,
przykrecaja, ale wiesciles to w trybie blyskawicznym, a tu widac, ze
te FR nic nie daja :-)
PPS. Jade sobie ... Janosik ostrzega - zatrzymany pojazd za 500m.
Faktycznie, stoi na poboczu.
Tylu ludzi tego aktywnie uzywa, czy program sam rozpoznaje zatrzymanie
pojazdu na drodze i sam zglasza ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.15 10:44 Jimiasty
- 04.02.15 10:49 J.F.
- 04.02.15 13:30 masti
- 04.02.15 13:43 k...@g...com
- 04.02.15 13:58 Jimiasty
- 04.02.15 13:58 J.F.
- 04.02.15 14:05 J.F.
- 04.02.15 14:27 masti
- 04.02.15 14:39 J.F.
- 04.02.15 14:59 Pawel O'Pajak
- 04.02.15 15:16 masti
- 04.02.15 17:52 J.F.
- 04.02.15 18:22 masti
- 04.02.15 20:26 giecik
- 04.02.15 21:33 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A