eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrecz z elektrykamiRe: Precz z elektrykami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!178.20.174.19
    8.MISMATCH!feeder4.usenet.farm!feed.usenet.farm!eternal-september.org!feeder.et
    ernal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Precz z elektrykami
    Date: Wed, 24 Oct 2018 19:08:56 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 33
    Message-ID: <pqq8v9$mbn$1@dont-email.me>
    References: <pqproh$h2k$1@news.icm.edu.pl>
    <0...@g...com>
    <w...@4...net>
    <5bd08eae$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <vzj6p0bn7w1c$.1rgc1u2wc3x3o.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 24 Oct 2018 17:08:57 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="823eac0717040cd426c150a24788145b";
    logging-data="22903";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18UbqbnNb4LPYBuqCuVggzZ"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    Cancel-Lock: sha1:Q+CrChmmKjzRm46T8pBPchNYgc0=
    In-Reply-To: <vzj6p0bn7w1c$.1rgc1u2wc3x3o.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642123
    [ ukryj nagłówki ]

    > Zastanów się chwilę nad takimi np. sformułowaniami:
    > ""W zależności od tego, gdzie wytwarzane są samochody elektryczne,
    > energia potrzebna do wyprodukowania ich akumulatorów powoduje wysoki
    > ślad węglowy".
    ja to rozumiem tak: główną różnicą z punktu widzienia środowiska
    naturalnego w produkcji spalinowców i elektryków jest akumulator. więc
    autor zauważa że "elektryk" produkowany w europie, ekologicznie, drogo,
    zostawia inny "ślad węglowy" niż podobny pojazd produkowany w usa albo w
    chinach. nie mam pojęcia o różnicach w produkcji samochodów
    elektrycznych, ale mam informacje z pierwszej ręki ( z drugiej,
    autentycznie z drugiej) na temat rowerów elektrycznych. otóż europejskie
    były droższe, między innymi przez wyśrubowane normy ekologiczne. wiec
    unia walnęła na chińskie większe cło.

    > "W przypadku Niemiec "przeciętny samochód elektryczny musiałby
    > pozostawać w eksploatacji przez co najmniej 10 lat, by zrównoważyć
    > emisję konkurencyjnego samochodu z silnikiem spalinowym".
    Ja to rozumiem tak: Produkcja dupnej baterii jest tak szkodliwa jak
    jazda benzyniakiem przez 10 lat. nie wiem czy to prawda, ale tak
    napisali. jak kłamią - napisz.

    >
    > ""zbudowanie akumulatora samochodowego o masie 500 kilogramów lub
    > większego (co w przypadku zyskujących na popularności suvów nie jest
    > wcale abstrakcją) w fabryce zasilanej paliwami kopalnymi spowodowałoby
    > do 74 proc. więcej emisji dwutlenku węgla niż stworzenie wydajnego
    > tradycyjnego pojazdu!"
    Tu zgaduje że duży udział w budowie akumulatora to enegria elektryczna.
    w produkcji aluminium dokładnie tak jest. więc jeśli ta enegria jest z
    paliw kopalnych, to potrzeba jej dużo. bardzo dużo. I znowu - nie wiem
    czy to prawda. ale przekaz jest wmiarę jasny.
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: