  • 51. Data: 2010-08-05 22:43:59
    Temat: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 05/08/2010 21:01, Czornyj wrote:

    > Wygląda to na skopany profil. Zdjęcie testowe jest w sRGB i otagowane,
    > w FF i PS powinno wyświetlić się znacznie mniej żarówiaście niż w IE.
    > Podeślij toto na @ jeśli można rzucić oczkiem.

    Dzieki Czornyj za wskazowki. Poszukalem w sieci i znalazlem na rapidzie
    pliki icm i icc dla mojego monitora. Po zaladowaniu ich mam normalne
    kolory w Photoshopie :]
    Niestety Faststone nadal wyswietla zarowiaste kolory pomimo wlaczonej
    funkcji CMS. Podobnie jest z Firefoxem. Zaistalowalem Add-on zajmujacy
    sie obsluga kolorow (Color Management) ale niezaleznie od ustawien nadal
    sa zarowki.
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 52. Data: 2010-08-05 22:57:39
    Od: raviz <r...@v...pl>

> [...]
    > funkcji CMS. Podobnie jest z Firefoxem. Zaistalowalem Add-on zajmujacy
    > sie obsluga kolorow (Color Management) ale niezaleznie od ustawien nadal

    Nawet "glupi" Windows Photo Gallery radzi sobie z poprawnym
    wyswietlaniem kolorow. Szkoda, ze nie Faststone sobie z tym nie radzi.

  • 53. Data: 2010-08-05 23:22:29
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > funkcji CMS. Podobnie jest z Firefoxem. Zaistalowalem Add-on zajmujacy
    > sie obsluga kolorow (Color Management) ale niezaleznie od ustawien nadal

    Niestety, w Faststonie CMS napisał chyba jakiś debil - moduł nie
    bierze wogóle pod uwagę przestrzeni barwnej naszego monitora i
    zakłada, że jego gamut odpowiada przestrzeni sRGB. Olej go i zacznij w
    zamian używać Bridge'a.

    FireFox (3.6) ma wbudowany moduł zarządzania barwą, który powinien
    działać "od kopa". Jeśli masz starszą wersję, musisz aktywować go
    wpisując w pasku adresu komendę about:config, a następnie zmienić
    zawartość tagu gfx.color_management.enabled z "false" na "true". W
    nowszej wersji - jeżeli chcemy, by nieotagowane treści wyświetlały się
    poprawnie, należy wpisać about:config i zmienić zawartość tagu
    gfx.color_management.mode z "2" na "1". Jeżeli mimo tych zabiegów masz
    żarówę, to niestety profil, który ściągnąłeś jest w standardzie ICC v4
    - nowszy FF przestał nagle dogadywać się z profilami v4 i uznaje tylko
    starsze profile standardu v2.

  • 54. Data: 2010-08-06 10:56:42
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> zwrócił błąd:

    > Ale to jest dziwne.
    > Różnica powinna być hm... dramatyczna (po to jest owo menu
    > w monitorze). Nie, nie mam LP2475w :)
    >
    > Może ktoś objaśnić zjawisko braku różnicy?

    Ja się nie wyznaję, ale widziałem sRGB na tym monitorze i na zbliżonym
    Dellu U2410 i w tym drugim było znacznie ładniej - no i owszem, różnica
    między jednym z "pełnogamutowych" trybów a tym jest widoczna od razu.
    Czyli to może być wynik oprogramowania/fabrycznych ustawień tylko.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 55. Data: 2010-08-06 11:40:32
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > między jednym z "pełnogamutowych" trybów a tym jest widoczna od razu.
    > Czyli to może być wynik oprogramowania/fabrycznych ustawień tylko.

    U2410 ma bodaj 12 bitowy LUT, więc powinno być ładniej. Acz naprawdę
    dobrze będzie dopiero w monitorach z 12-14(16)bitowym 3D LUT - NEC PA,
    Eizo CG.

  • 56. Data: 2010-08-06 12:16:58
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    raviz pisze:
> [...]
    > funkcji CMS. Podobnie jest z Firefoxem. Zaistalowalem Add-on zajmujacy
    > sie obsluga kolorow (Color Management) ale niezaleznie od ustawien nadal

    FastStone mimo istnienia opcji CMM nie działa jak należy. Tzn czasem
    działa, ale z nieznaną mi logiką. Polecam np VievNX i oczywiście Adobe
    Bridge.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 57. Data: 2010-08-06 12:17:57
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    raviz pisze:
    > Nawet "glupi" Windows Photo Gallery radzi sobie z poprawnym
    > wyswietlaniem kolorow. Szkoda, ze nie Faststone sobie z tym nie radzi.

    Gucio tam. Jeśli kolor wygląda bardziej jak powinien to jest to zasługą
    mniej lub bardziej złozonych zbiegów okoloczności.

  • 58. Data: 2010-08-06 12:32:50
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > FastStone mimo istnienia opcji CMM nie działa jak należy. Tzn czasem
    > działa, ale z nieznaną mi logiką. Polecam np VievNX i oczywiście Adobe
    > Bridge.
    Tak jak napisałem - działa, ale apriorycznie zakłada, że przestrzenią
    barwną monitora jest sRGB - czyli w przypadku monitorów
    szerokogamutowych możemy go sobie w buty wsadzić.

    > Gucio tam. Jeśli kolor wygląda bardziej jak powinien to jest to zasługą
    > mniej lub bardziej złozonych zbiegów okoloczności.

    Akurat o dziwo w Viście podgląd systemowy jest wyposażony w CMM, a w
    W7 nawet GUI jest zarządzany barwnie (podobnie jak w Snow Leo).

  • 59. Data: 2010-08-06 13:59:51
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 06/08/2010 14:16, Tom01 wrote:

    > FastStone mimo istnienia opcji CMM nie działa jak należy. Tzn czasem
    > działa, ale z nieznaną mi logiką. Polecam np VievNX i oczywiście Adobe
    > Bridge.

    Czy Bridge ma w nowszej wersji tryb pelnoekranowy? Obecnie mam
    zainstalowanego CS2 i Bridge'a traktowalem jako dziwny wynalazek o
    zadziwiajaco dlugim czasie ladowania. Teraz przejrzalem jego opcje,
    wydaje sie byc uzywalny, jednak w wersji CS2 nie moge znalezc mozliwosci
    wyswietlania zdjec na pelnym ekranie. Od razu zdjecie laduje w PS.

  • 60. Data: 2010-08-06 14:12:01
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > wydaje sie byc uzywalny, jednak w wersji CS2 nie moge znalezc mozliwosci
    > wyswietlania zdjec na pelnym ekranie. Od razu zdjecie laduje w PS.

    Nie pamiętam jak w CS2, natomiast w CS5 wystarczy po prostu zaznaczyć
    zdjęcia i pacnąć w spację.