  • 11. Data: 2011-03-18 13:53:56
    Temat: Re: Pproszę o radę - co kupić?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 14:31:33 +0100, E.K. wrote:
    >Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    >Kluczowa jest oczywiście cena.
    >I tutaj chcę na chwilę wrócić do koncepcji franka drebina
    >sprowadzającej się kupienia modemu do laptopa i komórki.

    Ty rozwaz najpierw ile tego internetu potrzebujesz, a ile telefonu.

    Modem i komorka to takze dwie karty sim lub bardzo uciazliwe
    przekladanie. A oferty operatorow - z jednej strony rozdzielone
    (w "internetowej" drogie rozmowy, w "glosowej" drogi internet) a z
    drugiej bywaja i polaczone.

    >W takiej sytuacji komórka powinna być prosta i w związku z tym
    >tania. Wystarczyłoby gdyby można z niej rozmawiać, odbierać
    >i wysyłać SMSy (koniecznie z funkcją T9) i żeby miała kalendarz
    >do wpisywania terminów, bo to jest wygodne.

    Czasy takie ze i komorka za zlotowke ma dzis calkiem spore mozliwosci.
    Ale drobne wady potrafia uzywanie obrzydzic.

    >W Orange za niewielką dopłatą są MB do wykorzystania na e-maile.

    Ale ogolne czy tylko do skrzynki w orange ?

    tak jak chcesz uzywac, zeby komorka sprawdzala skrzynke czesto, to
    trzeba uwazac na sposob rozliczania. 100kB w jedna strone, 100kB w
    druga, i wychodzi 600MB miesiecznie tylko na sprawdzenie poczty, z
    rzeczywistym transferem wielokrotnie mniejszym.

    J.

  • 12. Data: 2011-03-18 14:09:55
    Od: Seba101 <j...@a...gdzies>

    W dniu 2011-03-18 10:45, .sp pisze:

    > Użytkownik "E.K." <EK@#.pl> napisał w wiadomości
    ajtaniej-i1514781093.html

    > Czytaj uważnie, a nie miedzy wierszami
    > To jest E71
    > Nie ma tam nazwy Nokia
    >
    > To chińska zabawka przypominająca wyglądem telefon Nokia

    a właśnie, mam pytanie, jak ta "zabawka" działa, spełnia się jako
    telefon czy rozpadnie po miesiącu, miał ktoś okazje zapoznać się z tym
    ustrojstwem?

    --
    Seba101

    Ożesz ku#@$wa jego w dupę zapier#$@%ona mać - powiedział stary marynarz,
    po czym zaklął szpetnie.

  • 13. Data: 2011-03-18 14:12:07
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

    > Modem i komorka to takze dwie karty sim lub bardzo uciazliwe
    > przekladanie.

    Koncepcja franka polega na używaniu modemu do laptopa
    w celu korzystania z Internetu i komórki do rozmów i SMSów.
    Żadnego przekładania. Dwie niezależne rzeczy.

> [...]
    > druga, i wychodzi 600MB miesiecznie tylko na sprawdzenie poczty, z
    > rzeczywistym transferem wielokrotnie mniejszym.

    Po co wprowadzasz ludzi w błąd?

    Wystarczy 10 MB na miesiąc i to przy ustawieniu na sprawdzanie skrzynki
    najczęściej jak można ustawić czyli co 30 min. Wystarczy mi sprawdzanie
    przez pół dnia, gdy nie mam dostępu do komputera stacjonarnego.
    Jedno sprawdzenie to w sumie 10 kB - informacja z billingu.

    Pozdrawiam
    E.K.

  • 14. Data: 2011-03-18 14:52:09
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-03-18 15:09, Seba101 wrote:

    > a właśnie, mam pytanie, jak ta "zabawka" działa, spełnia się jako
    > telefon czy rozpadnie po miesiącu, miał ktoś okazje zapoznać się z tym
    > ustrojstwem?

    Rodzice wiedzą o planowanym zakupie?
    Bo jak nie, może zechcesz ich spytać, kup telefon i SAM nam powiedz. A
    łosi, którzy kupili to coś szukaj na Onecie...

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 15. Data: 2011-03-18 15:21:48
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    E.K. wrote:

    > Koncepcja franka polega na używaniu modemu do laptopa
    > w celu korzystania z Internetu i komórki do rozmów i SMSów.
    > Żadnego przekładania. Dwie niezależne rzeczy.

    i o to mi chodziło.
    Dwa niezależne urządzenia, możliwość dwóch różnych operatorów dla dzwonienia
    i dla netu, zero ewentualnych przekładek kart sim.

  • 16. Data: 2011-03-18 15:51:55
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

    > Dwa niezależne urządzenia, możliwość dwóch różnych operatorów dla dzwonienia i dla
    netu, zero ewentualnych przekładek kart sim.
    I w tej sytuacji ważne jest pytanie, które pozwolę sobie powtórzyć:
    Wygodna jest jeszcze możliwość otrzymywania na komórkę
    powiadomień o pojawiających się w skrzynce pocztowej e-mailach.
    Wystarczy informacja od kogo przyszła poczta i na jaki temat.
    Nie wiem jednak o jakie funkcje musiałby taka prosta komórka
    być uzupełniona i jakby to wpływało na jej cenę. Bardzo proszę
    o podanie takich niezbędnych funkcji.

    Pozdrawiam
    E.K.

  • 17. Data: 2011-03-18 16:50:16
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    E.K. wrote:
> [...]
    > Nie wiem jednak o jakie funkcje musiałby taka prosta komórka
    > być uzupełniona i jakby to wpływało na jej cenę. Bardzo proszę

    pewnie cię to nie zainteresuje z powodów finansowych ale wypada wspomnieć o
    usłudze "powiadomienia sms", którą mogę sobie włączyć na mojej poczcie WP.
    Niestety ale najtaniej wychodzący (nie mylić z najtańszym) pakiet to 270
    smsów za 36 zł. Pieruńsko drogo.
    Ale zawsze to jakiś substytut.

    Co do fonów to nie mam pojęcia.
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-03-18 17:09:32
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

> [...]
    > na mojej poczcie WP.
    > Niestety ale najtaniej wychodzący (nie mylić z najtańszym) pakiet to 270 smsów za

    Tak jak przypuszczałeś nie interesuje mnie powiadamianie SMSem.

    Interesuje mnie tylko jakie minimalnie funkcje z całej gamy istniejących
    funkcji internetowych musi mieć komórka, żeby można było otrzymywać
    powiadomienia o przychodzącej poczcie.
    Z pewnością musi być możliwość podanie nazwy użytkownika poczty,
    hasła, serwera poczty przychodzącej, używanego punktu dostępowego (GPRS)
    i typu skrzynki pocztowej (POP3).
    Co jest niezbędne. Muszę to wiedzieć żeby wybrać komórkę w wariancie
    gdy do laptopa dokupię modem.

    Pozdrawiam
    E.K.

  • 19. Data: 2011-03-19 10:40:06
    Od: Seba101 <j...@a...gdzies>

    W dniu 2011-03-18 15:52, TGor pisze:

    > Rodzice wiedzą o planowanym zakupie?
    > Bo jak nie, może zechcesz ich spytać, kup telefon i SAM nam powiedz. A
    > łosi, którzy kupili to coś szukaj na Onecie...

    gratuluje podejścia
    rodzicom nic do tego co kupuje, swoje lata mam
    a do zakupu tego nikogo nie namawiam, tylko grzecznie zapytałem, a Ty od
    razu "szczekasz"

  • 20. Data: 2011-03-19 10:56:34
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

    Może się mylę, jeśli tak, to proszę mnie poprawić, ale wygląda na to,
    że by można było otrzymywać powiadomienia o przychodzących e-mailach
    wystarczy by na komórce był klient e-maili.
    Problem w tym, że w ofertach komórek taka informacja nie jest podawana.
    Być może wynika to z wersji systemu operacyjnego i wtedy taki klient
    jest dostępny automatycznie.
    Mam zatem pytanie jaki system operacyjny byłby niezbędny, oczywiście
    w kontekście poszukiwań możliwie najtańszej komórki.

    Pozdrawiam
    E.K.