  • 1. Data: 2011-03-17 18:52:37
    Temat: Pproszę o radę - co kupić?
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

    Witam i proszę o radę jaką komórkę kupić.

    Komórka ma być tania, bez simlocka albo z Orange.

    Ma służyć do rozmów i SMSów.
    Ponadto ma pełnić rolę modemu przy łączeniu się
    z Internetem na laptopie. Połączenie z laptopem
    przez USB lub BT.
    Metoda sprawdzona z Nokią E51, ale jest za droga.

    Pozdrawiam
    E.K.

  • 2. Data: 2011-03-17 20:58:40
    Temat: Re: Pproszę o radę - co kupić?
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

> [...]
    > z Internetem na laptopie. Połączenie z laptopem
    > przez USB lub BT.
    > Metoda sprawdzona z Nokią E51, ale jest za droga.
    Chodziło mi o to, że Nokia E51 jest za droga, natomiast
    metoda jest również cenowo OK.

    Są takie oferty (od tego samego sprzedającego) na Allegro
    http://allegro.pl/nowa-komorka-e71-tv-na-2-karty-dua
    l-sim-kolory-i1505996223.html
    http://allegro.pl/komorka-e71-tv-na-2-karty-kolory-n
    ajtaniej-i1514781093.html
    na Nokię mini E71, ale za 70 zł i to wydaje mi się
    podejrzanie tanio. Ponadto nie wiem co znaczy "mini".

    Pozdrawiam
    E.K.

  • 3. Data: 2011-03-17 21:18:46
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "E.K." napisał:

    > Są takie oferty (od tego samego sprzedającego) na Allegro
> [...]

    Tam nie ma ani słowa o "Nokia".

    > ale za 70 zł i to wydaje mi się podejrzanie tanio.

    Ale nie na tyle podejrzanie, żeby przeczytać, co naprawdę jest przedmiotem
    tej aukcji?

    > Ponadto nie wiem co znaczy "mini".

    Że "targetem" są osobnicy posiadający mini-móżdżek.
    Bo taki trzeba mieć, żeby:
    a) szukać telefonu na (za przeproszeniem) Allegro
    b) uwierzyć, że za 70 zł kupi się nową Nokię E71 (nawet "mini")
    c) mieć nadzieję, że za wtopione tam pieniądze otrzyma się coś użytecznego.

    JoteR

  • 4. Data: 2011-03-17 22:28:55
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    E.K. wrote:
> [...]
    > z Internetem na laptopie. Połączenie z laptopem
    > przez USB lub BT.
    > Metoda sprawdzona z Nokią E51, ale jest za droga.

    pomijam kwestię telefonu ale polecam zakup modemu usb do lapa.
    Komfort użytkowania niesamowity w porównaniu do łączenia przez telefon.
    Ze dwa lata tak się męczyłem telefonem ale wtedy modemy kosztowały ~400zł a
    ja tylko używam przez 4 m-ce w roku.
    Rok temu kupiłem nowego Huaweii za stówkę z małym hakiem i polecam.

    Tani fon to raczej z Edge (może 3G) będzie a modemy masz HSPA, na orange nad
    morzem to ponad 5 mb/s mi pomykało.

    plusy - bez simlocka, używasz sieci z najlepszymi warunkami, telefon w
    kieszeni, duża szybkość netu.
    jedyny minus to stówka mniej w budżecie.

  • 5. Data: 2011-03-18 06:01:34
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

    > pomijam kwestię telefonu [...]

    A ja nie mogę pominąć i nadal pytam jak wyżej.
    Nokia E51 nie jest moja i muszę ją oddać.
    Idąc tropem Twojego rozumowania czekałby mnie zakup zarówno
    telefonu jak i modemu.
    Komórka (Nokia E51) jako modem do laptopa sprawdziła się w 100%.
    Bardziej "ambitne" potrzeby internetowe załatwia mi komputer stacjonarny.

    Pozdrawiam
    E.K.

  • 6. Data: 2011-03-18 07:22:44
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 17-03-2011 19:52, E.K. rzecze:

    > Komórka ma być tania, bez simlocka albo z Orange.
    >
    > Ma służyć do rozmów i SMSów.
    > Ponadto ma pełnić rolę modemu przy łączeniu się
    > z Internetem na laptopie. Połączenie z laptopem
    > przez USB lub BT.

    Ależ takich jest całe stado...

    Sprawdź, czy obsługuję metodę połączenia
    z Internetem, której chcesz używać (np. HSDPA
    czy (E)GPRS), czy ma Bluetooth z profilem
    DUN (dial-up networking) i to w zasadzie tyle.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-03-18 09:39:40
    Od: ".sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "E.K." <EK@#.pl> napisał w wiadomości
    > Komórka ma być tania, bez simlocka albo z Orange.

    Samsung L170
    Motorola WellFleet VE538

    Samsung J700

  • 8. Data: 2011-03-18 09:45:04
    Od: ".sp" <s...@a...er>

> [...]
    ajtaniej-i1514781093.html
    > na Nokię mini E71, ale za 70 zł i to wydaje mi się
    > podejrzanie tanio. Ponadto nie wiem co znaczy "mini".

    Czytaj uważnie, a nie miedzy wierszami
    To jest E71
    Nie ma tam nazwy Nokia

    To chińska zabawka przypominająca wyglądem telefon Nokia

  • 9. Data: 2011-03-18 12:11:38
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2011 E.K. <EK@#.pl> napisał/a:
> [...]
    Raczej trudno będzie ci znaleźć dobry telefon i modem z HSPA w jednym,
    poniżej 200 PLN. Pytanie podstawowe za ile?
    Używałem kiedyś w tej konfiguracji v3xx, no może bez przesady z tymi
    sms, ale jako modem i telefon do rozmów bardzo ok. Sprzedałem niedawno
    za nieco ponad 100pln. I to był bardzo dobry modem, usb i bt. Zero
    jakichkolwiek problemów, modem AT.
    Inne stare już które miałem: to z630, nie polecam, modem niestabilny,
    problemy ze startem, nie do końca zgodny z AT. 6220c - zgodny z AT,
    zdarza się zrywać, ale rzadko. Pewnie za grosze będzie 6021, ale to już
    zabytek, tylko EDGE ale może wystarczy, modem AT, zdarza mu się zrywać.

    Niby od dosyć dawna używam 2 karty z taryfą "data" i dedykowanym modemem,
    ale ze względu na różnice w zasięgu, czasem ciągle korzystam z modemu
    w telefonie. Ogólnie te nowe są lepsze, tyle że warto (moim zdaniem)
    zwrócić uwagę czy telefon rozumie komendy AT i czy modem jest stabilny
    i czy wystarczy podłączyć modem i skonfigurować PPP. Jeśli telefon wymaga
    sterownika/specjalnego programu do obsługi modemu. To prędzej czy później
    będą z nim problemy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2011-03-18 13:31:33
    Od: "E.K." <EK@#.pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Kluczowa jest oczywiście cena.
    I tutaj chcę na chwilę wrócić do koncepcji franka drebina
    sprowadzającej się kupienia modemu do laptopa i komórki.
    W takiej sytuacji komórka powinna być prosta i w związku z tym
    tania. Wystarczyłoby gdyby można z niej rozmawiać, odbierać
    i wysyłać SMSy (koniecznie z funkcją T9) i żeby miała kalendarz
    do wpisywania terminów, bo to jest wygodne.
    W zasadzie to wszystko. Te warunki spełnia np. Nokia 1616
    i mam prośbę o opinię na jej temat.

    Wygodna jest jeszcze możliwość otrzymywania na komórkę
    powiadomień o pojawiających się w skrzynce pocztowej e-mailach.
    Wystarczy informacja od kogo przyszła poczta i na jaki temat.
    Nie wiem jednak o jakie funkcje musiałby taka prosta komórka
    być uzupełniona i jakby to wpływało na jej cenę. Bardzo proszę
    o podanie takich niezbędnych funkcji.
    W Nokii E51 to działa, bo tam w ogóle są funkcje Internetowe.
    W Orange za niewielką dopłatą są MB do wykorzystania na e-maile.

    Pozdrawiam
    E.K.