  • 1. Data: 2010-05-02 12:44:09
    Temat: PowerShot a95 - czy to usterka matrycy?
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    Witam
    Aparat ma już 6 lat. Co jakiś czas robił takie zdjęcie (jakby warstwa
    poziomych półprzezroczystych pasków):

    http://rodigital.com/a95/a95.jpg

    ale tylko sporadycznie - kolejne zdjęcia były dobre.
    Niestety chyba się coś do reszty zepsuło, ponieważ teraz już wszystkie
    zdjęcia tak wyglądają.

    Czy to problem z wysłużoną matrycą?
    Czy da się to naprawić?
    Czy taka naprawa się opłaca?

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 2. Data: 2010-05-02 13:33:54
    Temat: Re: PowerShot a95 - czy to usterka matrycy?
    Od: "pk" <p...@e...pl>

    Zadzwon do serwisu na Zytnią. Standardowa wada matryc Canona. Wymieniaja za
    darmo, nawet po gwarancji.

  • 3. Data: 2010-05-02 18:22:32
    Od: "Tomek" <T...@g...lecz.nie.wiadomo.gdzie>

    Mój nieodżałowany A95 w ten sam sposób dokończył żywota.
    Na Żytniej ocenili że nie jest to opisywana i uznana wada fabryczna, tylko
    jakaś inna usterka.
    Naprawa, ani wymiana nie były opłacalne. - OIDP kilkaset złotych.

    T.

  • 4. Data: 2010-05-12 20:48:11
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    On 2010-05-02 15:33, pk wrote:
    > Zadzwon do serwisu na Zytnią. Standardowa wada matryc Canona. Wymieniaja
    > za darmo, nawet po gwarancji.

    powierdzam. Już następnego dnia po wysłaniu aparatu kurierem, na Żytniej
    zrobili ekspertyzę i telefonicznie (ja dzwoniłem), poinformowano mnie,
    że naprawa (wymiana matrycy) zostanie zrobiona za darmo, a aparat
    odesłany kurierem w ciągu 2-ch tygodni.
    To się nazywa profesjonalizm!

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 5. Data: 2010-05-13 15:59:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 May 2010, SoloHan wrote:

> [...]

    Na pewno?
    (pytam czy na pewno *matryc Canona*, a nie czy wada jest stadardowa
    w aparatach Canona - i nie tylko!)

    ...dla klienta. Nie za darmo w ogóle, pewnie dlatego się sprężają ;)

    > powierdzam. Już następnego dnia po wysłaniu aparatu kurierem, na Żytniej
    > zrobili ekspertyzę i telefonicznie (ja dzwoniłem), poinformowano mnie, że
    > naprawa (wymiana matrycy) zostanie zrobiona za darmo

    Pewnie Sony płaci :D

    > To się nazywa profesjonalizm!

    Hm... a nie działa tak, jak "projekty unijne" w .pl?
    Dzięki temu, że jest bat w postaci "dostaniecie pieniądze, ale tylko
    jak będzie w terminie", znaczna większość projektów działa :D

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-05-14 09:58:15
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

> [...]
    > w aparatach Canona - i nie tylko!)

    > ....dla klienta. Nie za darmo w ogóle, pewnie dlatego się sprężają ;)

    Tylko uważaj, bo mi przy wymianie zabrudzili matrycę w A95 - na zdjęciach
    widać włosy w prawej części obrazu teraz

    Maciej

  • 7. Data: 2010-05-14 12:47:12
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    On 05/13/2010 05:59 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

    > Dzięki temu, że jest bat w postaci "dostaniecie pieniądze, ale tylko
    > jak będzie w terminie", znaczna większość projektów działa :D

    Być może, ale jeśli canon daje im kasę za terminowość i solidność, co
    się przekłada na zadowolenie klienta, to dlaczego komukolwiek ma to
    przeszkadzać. Ja jestem zadwolony, bo mam za darmo, sprawnie, szybko i
    dobrze (te 3 ostatnie przymiotniki nazywam profesjonalizmem), serwis
    jest zadowolony, bo za swoją solidną pracę ma granty od canona i dobre
    opinie klientów, co się przekłada też na dobre opinie o canonie. Dla
    canona takie granty dawane serwisowi to pewnie zerowe koszty, a
    ostateczny klient jest zadowolony. Dla serwisu, to motywacja i zarobek,
    dla klienta zadowolenie a dla canona reklama solidności. Za dobra pracę
    należy się dobra płaca.
    Nawet jeśli to standardowa wada aparatów canona, to czy to źle że się
    sprężają i wymieniają? Nie sądzę. To tak jak co jakiś czas pojawiające
    się informacje, że jakiś koncern samochodowy zaprasza właścicieli
    roczników od x do y na darmową wymianę pedału gazu... tylko tam chodzi o
    bezpieczeństwo ludzi, natomiast canon poprzez serwis dba o zadowolenie
    swoich klientów.

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 8. Data: 2010-05-15 08:03:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2010, SoloHan wrote:

    > Być może, ale jeśli canon daje im kasę za terminowość i solidność,

    Ale wtrąciłem się dlatego, że *NIE CANON* pokrywa te naprawy.
    I raczej w umowach niczym dziwnym nie jest dawanie kasy za
    wywiązanie się z umowy, lecz znacznie skuteczniej działa groźna
    NIE DANIA kasy (w razie niewywiązania się, i dlatego wspomniałem
    "unijne" projekty, ograniczające istotnie skalę "poślizgów"
    np. w krajowych budowach).

    Wpadkę na wadzie "fabrycznej" przetworników zaliczyło Sony.
    I to matryce Sony są wymieniane - w aparatach różnych producentów.
    Na koszt Sony.
    I wcale bym się nie zdziwił, jak w razie jakiegoś "niewywiązywania
    się" z chęcią by się uchylili.
    To dobrze, jeśli Canon ma sprawny serwis (acz co najmniej w przeszłości
    różnie było z opiniami na ten temat), niemniej bat w postaci potencjalnej
    możliwości nie zapłacenia za nieterminowe naprawy jest w *tym* przypadku
    (matryc) wcale nie w rękach Canona.
    Nie mam najmniejszego pojęcia jak sprawa jest uregulowana między
    poszczególnymi stronami - ale sam fakt że to Sony płaci, powinien dać
    do myślenia.

    > Dla canona takie granty dawane serwisowi

    Mam jeszcze raz napisać, że już kilkaset razy było na grupie,
    że to *SONY* zaliczyło wpadkę i dlatego *SONY* za to płaci?
    I (prawdopodobnie) wymaga? ;)

    > natomiast canon poprzez serwis dba o zadowolenie swoich klientów.

    Sugerujesz, że dają nielimitowaną dożywotnią gwarancję na
    *swoje* wyroby? (zauważ: te matryce są wymieniane - lub całe
    aparaty - również *PO* gwarancji, powinno Cię zdziwić)
    Jeśli tak, to trzeba iść do sklepu (po Canona :D)

    > pozdrawiam

    wzajemnie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-05-17 09:06:02
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    On 05/15/2010 10:03 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Fri, 14 May 2010, SoloHan wrote:

    [...]

    > Wpadkę na wadzie "fabrycznej" przetworników zaliczyło Sony.
    > I to matryce Sony są wymieniane - w aparatach różnych producentów.
    > Na koszt Sony.

    to był mój pierwszy post na tej grupie (aparat się zepsuł, więc chciałem
    się dowdzieć jakie są możliwości naprawy). Nie wiedziałem, matryca w a95
    jest produkcji Sony. Nie wiedziałem, też, że te matryce mają wadę
    fabryczną. W związku z tym wyciągnąłem dość pochopne wnioski
    odn. tego jak firma co schrzaniła i co naprawia. Niemniej jednak jestem
    zadowolony z przebiegu całej sprawy i dziękuję za wskazówki dot. serwisu
    na Żytniej.

    PS. A możesz coś napisać albo dać linka do dyskusji na temat tej
    fabrycznej usterki matryc Sony? Czy te matryce po wymianie są już wolne
    od tej usterki?

    [...]

    > pzdr, Gotfryd

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 10. Data: 2010-05-17 16:48:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2010, SoloHan wrote:

    > produkcji Sony. Nie wiedziałem, też, że te matryce mają wadę fabryczną.
    > W związku z tym wyciągnąłem dość pochopne wnioski

    A ja się czepiałem :)
    No dobra, chodziło tylko o to, że *w tym* przypadku nawet sprawne
    działanie serwisu nie sposób przepisać wyłącznie Canonowi.

    > PS. A możesz coś napisać albo dać linka do dyskusji na temat tej fabrycznej
    > usterki matryc Sony?

    To już chyba ponad 5 lat...
    Polecam archiwa:
    http://groups.google.pl/groups/search?as_q=wada+matr
    yc+sony&num=100&as_ugroup=*pl.rec.foto.cyfrowa&safe=
    off
    ...tak z połowa postów po 2004/2005 roku będzie na ten temat.

    > Czy te matryce po wymianie są już wolne od tej usterki?

    Tak, oni tam "usprawnili" coś w konstrukcji, co okazało się nietrwałe.
    Utleniało się, dyfundowało czy jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd