    From: Wiesław Bicz <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poszukuję silnika DC 0.5-0.75 kW wolnoobrotowego.
    Date: Thu, 16 Apr 2009 23:49:04 +0200

    Sqeeb pisze:
    > Witam.
    > Spotkał się ktoś z silnikami o mocy rzędu 500-750W i napięciu
    > 12VDC? Szukam i szukam, ale znalazłem tylko to ->
    > http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html
    >
    > Jest w ogóle szansa że znajdę coś pasujące do w/w wymagań?
    >
    > Z góry dziękuję.

    Silniki modelarskie (lotnicze) są takie, ale niezbyt wolnoobrotowe. Przy
    bardzo małych wymiarach mają jeszcze większe moce, a niektóre
    ekstremalne obroty. Tanie silniki tego typu (na przykład do kupienia w
    Conradzie) mają moce do 2kW, przy średnicy 50mm.
    Faulhaber robi silniki do chyba 250W, Maxon do 400W. Narzędzia
    elektryczne też powinny dysponować takimi silnikami.

    Pozdrawiam
    W. Bicz