  • 11. Data: 2009-04-17 11:15:13
    Temat: Re: Poszukuję silnika DC 0.5-0.75 kW wolnoobrotowego.
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Sqeeb pisze:

    > Przeglądałem różne sklepy z narzędziami, w biedronce też się
    > przyglądałem na różne 'wkrętarki akumulatorowe' i nigdzie nie znalazłem
    > jaką to to może mieć moc.
    >
    > A tu http://www.conrad.pl nie znalazłem zbyt wiele silników.
    >
    > Zastanawia mnie jak będzie działał silnik wysokoobrotowy zamontowany
    > jako bezpośredni napęd dla jednego koła jezdnego wózka, zwłaszcza
    > gdy koło nie będzie stało na asfalcie a wózek będzie dobrze załadowany...

    Trzeba szukać w niemieckim Conradzie, polski jest ubogi.
    Silnik wysokoobrotowy musi mieć przekładnię.

    Ale silniki modelarskie niekoniecznie się nadają do takiej pracy.
    Silniki takich firm jak Maxon lub Faulhaber tak, ale kosztują spore
    pieniądze.

    Silniki takie na pewno występują w zastosowaniach przemysłowych, w
    napędach maszyn, robotów, jako serwomechanizmy, ewentualnie można też
    pomyśleć o silnikach krokowych, bo są wolnoobrotowe i mają duży moment.
    Konieczne jednak będzie solidne sterowanie.

    Jeśli nie uda się znaleźć idealnie dopasowanego rozwiązania to
    polecałbym silnik Maxona z przekładnią. Używamy takie silniki o
    mniejszej mocy, mają olbrzymi moment obrotowy i działają latami.

    W. Bicz

  • 12. Data: 2009-04-17 11:36:50
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Sqeeb pisze:
    > Witam.
    > Spotkał się ktoś z silnikami o mocy rzędu 500-750W i napięciu
    > 12VDC? Szukam i szukam, ale znalazłem tylko to ->
    > http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html
    >
    > Jest w ogóle szansa że znajdę coś pasujące do w/w wymagań?
    >
    > Z góry dziękuję.

    Kiedyś Silma robiła silniki z reduktorem do wózków inwalidzkich.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2009-04-17 13:19:15
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >Spotkał się ktoś z silnikami o mocy rzędu 500-750W i napięciu
    >12VDC? Szukam i szukam, ale znalazłem tylko to ->
    >http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html

    (nie moja aukcja):
    http://www.allegro.pl/item597249757_silnik_do_skuter
    a_elektrycznego_250_w.html
    24v i 250W.

    albo może coś z oferty:
    http://www.ekonapedy.com/
    wolnoobrotowe, 500W. Nie wiem jakie napięcie.
    Ale pewnie te silniki sa za duże (gabarytowo) jak na Twoje potrzeby.

    pozdrawiam
    Jacek

  • 14. Data: 2009-04-17 13:23:16
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >albo może coś z oferty:
    >http://www.ekonapedy.com/
    >wolnoobrotowe, 500W. Nie wiem jakie napięcie.
    >Ale pewnie te silniki sa za duże (gabarytowo) jak na Twoje potrzeby.

    Sam sobie odpowiem - mają w ofercie: 'Silnik 550W wolnobieżny, jako gotowe koło
    napędowe do wózków
    golfowych, maszyn myjących, wspomaganych wózków transportowych do hal fabrycznych i
    supermarketów'

    http://www.ekonapedy.com/images/wolnobieg1.jpg

    więc może Cię to zainteresuje.
    Pozdrawiam