  • 1. Data: 2013-07-25 11:00:22
    Temat: w rozterce, co kupić, filmy + zdjęcia
    Od: Arturro <a...@g...com>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Obecnie jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Canona 300d z kitem +
    50mm/1.8 i kamery Panasonic HDC-SD750.

    Z uwagi na to, że mam małe dziecko niezręcznie jest zabierać to całe
    klamociarstwo na spacer. rozglądałem się za poręczną lustrzanką która
    zastąpiła by to combo ale o ile lustrzanki dają radę przy zdjęciach to z
    kręceniem filmów jest już problem.
    Z tego co zauważyłem przeglądając sobie filmiki na youtube to w
    aparatach strasznie kuleje stabilizacja przy kręceniu filmów. W kamerze
    za to stabilizacja jest super ale zdjęcia wychodzą wiadomo jakie.
    W aparatach słychać również pracę AF.

    Moje wymagania
    - zdjęcia porównywalne jakością z lustrzanką + swobodne operowanie GO.
    - stabilizacja działająca dobrze przy filmach
    - filmy minimum 1080 50i, chociaż chciało by się 50p, wiadomo dziecko
    szybko się rusza.
    - przystępna cena w okolicach 2k.
    - wymienne obiektywy + zewn. lampa były by plusem.

    Podpowiecie czy jakiś sprzęt spełnia te wymagania?

  • 2. Data: 2013-07-27 19:00:33
    Temat: Re: w rozterce, co kupić, filmy + zdjęcia
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Arturro <a...@g...com> writes:

> [...]
    > - przystępna cena w okolicach 2k.
    > - wymienne obiektywy + zewn. lampa były by plusem.
    >
    > Podpowiecie czy jakiś sprzęt spełnia te wymagania?

    Ja do podobnych zastosowań używam SLT (A65) i w porównaniu do używania
    jednocześnie aparatu i kamery jest to niewątpliwie korzystniejsze (tzn.
    w ogóle możliwe).
    Zasadniczo nie mam pretensji do stabilizacji ani do głośności silnika
    AF (to zależy raczej od obiektywu). Na pewno jest to jakiś kompromis.
    Filmy w miarę możliwości, zwłaszcza takie nieco bardziej "pro", lepiej
    kręcić ze statywu, dobrze też mieć dodatkowy mikrofon (np. Olympus robi
    takie małe recordery) blisko fotografowanych obiektów (nie dotyczy
    oczywiście zdjęć dziecka w plenerze).
    --
    Krzysztof Hałasa