  • 11. Data: 2012-01-10 11:04:00
    Temat: Re: Popularnosc jezykow programowania
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 11:32:26 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Nie wiem czemu mnie pytasz, nie uzywam VB (wole Delphi), ale imho potrafi
    > kompilowac do natywnego kodu win32, wiec chyba nie jest bardzo wolny. Jest
    > tez VB for .NET
    > Aplikacji w VB kiedys widywalem troche, ale od lat rzeczywiscie nie widze,
    > chyba, ze ich GUI jest juz nieodroznialne od pisanych w innych srodowiskach
    > (kiedys sie nieco odroznialo).

    Jeżeli pisze się w Visual Studio, to bez różnicy na język (C, C#, VB, itd),
    czy to Windows Forms, czy Windows Presentation Fundation, jest nie do
    odróżnienia

  • 12. Data: 2012-01-10 11:20:46
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 12:04:00 +0100, Jacek napisał(a):

    > Jeżeli pisze się w Visual Studio, to bez różnicy na język (C, C#, VB, itd),
    > czy to Windows Forms, czy Windows Presentation Fundation, jest nie do
    > odróżnienia

    Ale mowisz o .NET a nie o natywnych aplikacjach Win32? Imho VB.NET to co
    innego niz VB.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 13. Data: 2012-01-10 11:35:21
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-01-10 11:32, R.e.m.e.K pisze:
    > Aplikacji w VB kiedys widywalem troche, ale od lat rzeczywiscie nie widze,
    > chyba, ze ich GUI jest juz nieodroznialne od pisanych w innych srodowiskach
    > (kiedys sie nieco odroznialo).

    Być może do koszyka VB wrzucono również VBA, w którym pisze się makra i
    takie tam do AutoCADa (ZwCada, itp), Microsoft Office...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2012-01-10 11:58:30
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 10, 6:08 am, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

    >         ... taa, ilosc wyszukan o danym jezyku, czyli jezyki,
    > ktore nie sa intuicyjne i wymagaja najwiecej poszukiwania materialow,
    > czyli ... najbardziej popularne w niefajnosci;-))) Z powazaniem

    Potencjalnie też może być coś takiego, że jeśli jakiś język ma
    wsparcie od producenta, to ludzie zanim będą guglać spróbują najpierw
    wyszukiwania na forach, zapytania na forach i zgłoszenia do supportu.

  • 15. Data: 2012-01-10 12:22:39
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman W <b...@g...pl> wrote:
    > Ciekawe, ze popularnosc C spada znacznie wolniej niz C++. Uroda prostoty?
    ... KISS ruleZ;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 16. Data: 2012-01-10 12:36:54
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-01-10 10:17, Roman W pisze:
    > Ciekawe, ze popularnosc C spada znacznie wolniej niz C++. Uroda prostoty?

    Raczej "najmniejszy wspólny mianownik". Jeśli jest jakaś biblioteka
    w miarę dobrze napisana w C, to da się ją bindować pod 7-8 języków
    z pierwszej dziesiątki (i jeszcze kilka z następnej).

    Do tego metodologia zbierania danych mocno faworyzuje ten język: "The
    ratings are based on the number of skilled engineers world-wide [...]".
    "Skilled engineer" prędzej czy później musi się z C zetknąć, choćby
    z powodu, o którym wyżej. A jak się zetknął, to pewnie w CV dopisał 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 17. Data: 2012-01-10 15:44:28
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2012-01-10 12:58, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Potencjalnie też może być coś takiego, że jeśli jakiś język ma
    > wsparcie od producenta, to ludzie zanim będą guglać spróbują najpierw
    > wyszukiwania na forach, zapytania na forach i zgłoszenia do supportu.

    Piszesz tak jakbyś nigdy nie programował. Do dokumentacji na dysku i
    łażenie po forach realizuję jak już całkiem Google mnie zawiedzie...

  • 18. Data: 2012-01-10 21:56:18
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 10/01/2012 15:44, Szyk wrote:

    > Piszesz tak jakbyś nigdy nie programował. Do dokumentacji na dysku i
    > łażenie po forach realizuję jak już całkiem Google mnie zawiedzie...

    Też tak robię, ale np. jak szukam czegokolwiek o groovym to i tak
    wartościowe informacje są prawie zawsze pod codehaus, wię gdyby mi się
    chciało opanować głupi odruch, to pewnie najpierw bym wrzucał zapytania
    do ich wyszukiwarki, a potem do google. Tym bardziej dotyczy to javy,
    gdzie i tak dostaję linka do dokumentacji oracla, a tylko muszę się
    chrzanić z wybieraniem odpowiedniej wersji - tyle że pod względem
    nawigacji webowa dokumentacja javy to jakiś potworek, do którego ubiegłe
    stulecie dawno powinno było zadzwonić i zażądać zwrotu ramek. Więc
    jestem sobie w stanie wyobrazić, że jakby dany vendor miał to sensownie
    zorganizowane, a ja bym należał od jakiegoś "community", to bym może
    nawet rozpoczynał szukanie nie od googla tylko od odpowiedniego site. A
    jak nie, to chociażby od stackoverflow.

  • 19. Data: 2012-01-14 06:03:31
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):
    > jedno ciekawe pytanie - gdzie jest asembler?
    A no wlasnie, czemu nie ma asemblera? Jest taki
    specjalistyczny jezyk jak JavaScript czy R, a nie ma
    jezyka ogolnego przeznaczenia jakim jest assembler.
    A czemu nie ma Octave?
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-01-14 06:06:40
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > A no wlasnie, czemu nie ma asemblera?
    Oj przeciez jest, tylko w drugiej tabelce :)