  • 51. Data: 2011-06-24 13:14:20
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 24, 1:44 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Na podstawie dosycduzejprobki

    A to ja przepraszam. Zresztą skoro wyjechałem, to nic na ten temat nie
    wiem.

    Można natomiast zwrócić uwagę na dwa fakty:

    Ci, którzy nie wyjeżdżają podejmują taką decyzję na podstawie wiedzy
    takiej, jaką mają - trudno, żeby było inaczej.

    Ci, którzy wyjeżdżają (pomijając sytuację, kiedy ktoś wielokrotnie
    wyjeżdża i wraca) w momencie podjęcia decyzji o wyjechaniu też są
    tymi, co nie wyjechali i mają odpowiednią do tego wiedzę, czy się
    opłaca.

    I to wcale nie jest tak, że spośród tych, którzy nigdy do tej pory nie
    wyjechali, wyjeżdżają ci, którzy wiedzą o tym najwięcej. Ja na
    przykład wyjechałem głównie dlatego, że nie wiedziałem.

  • 52. Data: 2011-06-24 13:19:41
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 24, 2:05 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > On Fri, 24 Jun 2011 07:51:00 +0100, Andrzej Jarzabek

    > To tzreba bylo napisac: DLA MNIE nie warto

    Oj, wiadomo, że dla jednych warto, dla innych nie warto. Na podstawie
    swoich obserwacji, nie tylko własnej osoby, stwierdzam, że ogólnie
    raczej nie warto.

  • 53. Data: 2011-06-24 19:40:43
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Mon, 20 Jun 2011 20:42:25 -0500 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Nie, to nei ja tak twierdze. To gazeta Rzeczpospolita i inni:
    >
    > http://www.rp.pl/artykul/676906_Jak_wykorzystac_sile
    _polskich_programistow.html

    > "- W dziedzinie informatyki jestesmy swiatowym potentatem - podkresla
    > prof. Andrzej Kisielewicz z Wydzialu Matematyki i Informatyki na
    > Uniwersytecie Wroclawskim. I podaje przyklady z prestizowego
    > zestawienia najlepszych programistów swiata Top Coder"

    To jest lepsze:

    "Gdyby przeliczyć liczbę czołowych programistów per capita,
    okazałoby się, że w tej dziedzinie nie mamy sobie równych
    na świecie."

    Ciekawe, co wyjdzie, jak się przeliczy liczbę publikacji
    np. na SIGGRAPH. :)

    w.

  • 54. Data: 2011-06-25 00:35:59
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 24 Jun 2011 21:40:43 +0200, Wojciech Mu?a
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >na świecie."
    >
    >Ciekawe, co wyjdzie, jak się przeliczy liczbę publikacji

    No... Magistrow politologii mamy ponoc wiecej niz USA. Nie per capita.
    Na sztuki

    A.L.

  • 55. Data: 2011-06-25 10:07:19
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Fri, 24 Jun 2011 19:35:59 -0500 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > No... Magistrow politologii mamy ponoc wiecej niz USA. Nie per capita.
    > Na sztuki

    "Każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem
    narodu." :)

  • 56. Data: 2011-06-25 13:26:54
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > Oj, wiadomo, że dla jednych warto, dla innych nie warto. Na podstawie
    > swoich obserwacji, nie tylko własnej osoby, stwierdzam, że ogólnie
    > raczej nie warto.

    Kiedy wyjechales? Jaka kase ciagniesz? Jakos na przelomie 2005-2006 do
    Londynu mozna bylo wyjechac robic w .NET aplikacje dla hedge fund.
    Placili 60-90k rocznie. Biorac pod uwage jak stal funt, to bardzo ladna
    kasa. 3-4 lata pracy i wracasz do PL, kupujesz ladne duze mieszkanie za
    gotowke. Nawet biorac pod uwage dolna liczbe z widelek - dostaniesz
    gdzies tyle w PL? Watpie...

    Skoro pracujesz w branzy finansowej to wydaje mi sie, ze tez masz
    perspektywy ciagniecia niezlej kasy...

  • 57. Data: 2011-06-25 13:32:12
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > gdzies tyle w PL? Watpie...
    >
    > Skoro pracujesz w branzy finansowej to wydaje mi sie, ze tez masz

    No ale po roku 2008 troche sie pozmienialo. Mielismy maly kryzys, wiesz...
    Teraz juz banki nie sa takie hojne. W 2008-09 roku zwalniali, w 2010
    zatrudniali, w 2011-12 moga znowu zwalniac - wszystko zalezy od tego jak
    Europa przejdzie swoj kryzys deficytow.

    Z mojej strony (londynski quant programujacy w Java/C++) uwazam podobnie jak
    arbuz, ze DLA MNIE warto bylo wyjechac. Nie tylko ze wzgledu na zarobki.

    Aha, zawsze lepiej miec PhD, w tej branzy maja fetysz na doktoraty.

    KK

  • 58. Data: 2011-06-25 13:46:12
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > Teraz juz banki nie sa takie hojne. W 2008-09 roku zwalniali, w 2010
    > zatrudniali, w 2011-12 moga znowu zwalniac - wszystko zalezy od tego jak

    Wiem, ale az tak kryzys dotknal centrum, jakim jest Londyn, ze nie
    sposob wyciagnal te 60-70k rocznie? Az trudno mi w to uwierzyc...

    > Z mojej strony (londynski quant programujacy w Java/C++) uwazam podobnie jak
    > arbuz, ze DLA MNIE warto bylo wyjechac. Nie tylko ze wzgledu na zarobki.
    >
    > Aha, zawsze lepiej miec PhD, w tej branzy maja fetysz na doktoraty.

    Pod warunkiem, ze sie robi ciekawe projekty i realizuje wlasne pomysly,
    a nie przepisuje prace starszych kolegow...

  • 59. Data: 2011-06-25 13:53:08
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/06/2011 14:26, R. P. wrote:

    > Kiedy wyjechales?

    2006

    > Jaka kase ciagniesz? Jakos na przelomie 2005-2006 do
    > Londynu mozna bylo wyjechac robic w .NET aplikacje dla hedge fund.
    > Placili 60-90k rocznie.

    Nie znam .NET i nie miałem perspektywy na takie zarobki wtedy.

    > Biorac pod uwage jak stal funt, to bardzo ladna
    > kasa. 3-4 lata pracy i wracasz do PL, kupujesz ladne duze mieszkanie za
    > gotowke.

    No ale już nie jest 2005 ani 2006. A przy kasie, jaką wtedy udało mi się
    dostać, koszta życia pochłonęły dokładnie wszystko.

    > Nawet biorac pod uwage dolna liczbe z widelek - dostaniesz
    > gdzies tyle w PL? Watpie...

    Nie mam pojęcia, ile się dostaje w PL. Oczywiście wtedy, co wyjechałem,
    to dostałem pensję dużo wyższą niż w PL, ale standard życia mi się
    raczej obniżył.

    > Skoro pracujesz w branzy finansowej to wydaje mi sie, ze tez masz
    > perspektywy ciagniecia niezlej kasy...

    Pewnie tak, ale póki co nie zdecydowałem się aż na takie poświęcenia.

  • 60. Data: 2011-06-25 13:55:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 25/06/2011 14:32, k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > Z mojej strony (londynski quant programujacy w Java/C++) uwazam podobnie jak
    > arbuz, ze DLA MNIE warto bylo wyjechac. Nie tylko ze wzgledu na zarobki.
    >
    > Aha, zawsze lepiej miec PhD, w tej branzy maja fetysz na doktoraty.

    No ja dokroratu już raczej nie zrobię.