  • 31. Data: 2011-06-22 07:19:20
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Pilichowski" <P...@g...com>
    napisał w wiadomości news:hpr2071uoep7j91heljkfdkpg8tmghjn0u@4ax.com...

    > Dodaj do tego pensje za studia na wybranych kierunkach, wg mnie
    > oglupia sie mlodych ludzi coraz bardziej przez zle pojeta egalitarnosc
    > (choc sadze, ze nie czyjac pomylka, tylko celowe dzialanie), bedzie
    > tylko gorzej.
    >
    > Zreszta... taki jest przeciez plan ogolny, ze mamy byc kolonia i
    > dostawca taniej sily roboczej typu "przesun postaw". Taka sila robocza
    > nie moze miec za duzych aspiracji. Wiec rachunek sie zgadza.

    Ja tam uważam, że 'zależy gdzie'. Tak samo, jak drogi bliżej Niemiec
    są lepsze niz te blizej Rosji, tak samo i bywa z uczelniami (np. bardzo
    wysoko cenię Politechnikę Poznańską i całe tamtejsze otoczenie).
    Z zainteresowaniem również obserwuję rozwój Pomorskiego Parku
    Naukowo-Technologicznego w Gdyni. Co prawda jeden znajomy,
    który się przewinął ostatnio przez te okolice
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/IVONA_Software), już siedzi z całą
    rodziną w Stanach, w Intelu, ale jest pocieszające, że Polska już
    przynajmniej daje solidną trampolinę - bo mogłoby jej po prostu nie być.
    O dawniejszych znajomych nie wspomnę.

  • 32. Data: 2011-06-22 08:20:16
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 22 Jun 2011 09:10:03 +0200, "sielim"
    <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

    >W ogóle, fajnie mi się tutaj Gdynia rozwija, z rozmachem. Budowa
    >nowych gmachów Pomorskiego Parku Naukowo-Technologiczny
    >idzie pełn?par?.

    To zart prawda?

    Bo w Toruniu to juz mamy sporo gmachow w tutejszym Inkubatorze
    Innowacyjnosci, Parku Technologicznym Specjalnej Strefie Ekonomicznej,
    whatever.

    Nie mowiac juz o tym, ze mamy tez w Toruniu Moto Arene, ponoc unikat w
    skali Europy, czy czegos innego.

    To tylko udowadnia, ze jestemy usadowieni w strefie _specjalnej_
    troski. Bo trzeba czytac nie cale reklamy, ale teksty napisane drobnym
    drukiem -- a tam jest napisane "splacac to bedziesz do konca zycia
    frajerze; nie dot. dyrektora osrodka, rodziny i kolesi".

    milego dnia, hej

    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 33. Data: 2011-06-22 08:52:41
    Od: Dsue <d...@n...onecie>

    Tomek Banach wrote:

    > Smutna trochę ta strona

    Smutna bo nikt jej nie zaktualizował, tytułów jest mnóstwo.

    A jeśli chodzi o "naszych" developerów i światowy rynek to chyba pierwszym
    "dużym" kontraktem była współpraca XLandu z Electronics Arts w 1996 i
    wydanie gry "Fire Fight" - na tamte czasy z genialną grafiką. Inna sprawa że
    gra została "upitolona" przez growego molocha.

    http://www.galu.info/artykuly-5-maciej-miasik-wywiad
    .html

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2011-06-22 09:14:25
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    napisał w wiadomości news:s69307t824dlm79p1hdnp1d45p11fmdbb7@4ax.com...

> [...]
    > drukiem -- a tam jest napisane "splacac to bedziesz do konca zycia
    > frajerze; nie dot. dyrektora osrodka, rodziny i kolesi".
    To ja powiem tak: zerknij sobie na sytuacjePakistanu, Indii czy Czarnej
    Afryki
    i nie marudź :)
    Nasza 'niepełnosprawność' to mniej wiecej alergia na pyłki przy prawdziwych
    problemach tego świata - tylko człowiekowi w Europie cieżko załapać tę
    perspektywę, szczególnie jak 'nie pamięta', że jeszcze kilkadziesiąt lat
    temu
    cierpieliśmy na poważne zaburzenia metabolizmu, a opiekowała się nami
    siostra Rusłana :)

  • 35. Data: 2011-06-22 09:25:08
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-22 11:14, sielim pisze:

> [...]
    > temu
    > cierpieliśmy na poważne zaburzenia metabolizmu, a opiekowała się nami

    Idź i tłumacz to ludziom, którzy chcą równać do Europy (choć to
    w obecnej sytuacji taki sobie poziom odniesienia) i wyżej, a nie do
    Afryki. Tylko potrenuj czas na setkę zygzakiem.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 36. Data: 2011-06-22 09:33:55
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Idź i tłumacz to ludziom, którzy chcą równać do Europy (choć to
    > w obecnej sytuacji taki sobie poziom odniesienia) i wyżej, a nie do
    > Afryki. Tylko potrenuj czas na setkę zygzakiem.

    Nie mam zamiaru nikomu niczego tłumaczyć. Proponuję jedynie
    chętnym na tej grupie, by sobie wyliczyli średni swój dzienny
    dochód a potem znaleźli odpowiadający mu punkt na krzywej
    lorenza obrazujacej rozkład dziennego dochodu w populacji
    ludności całego świata. W który wpadacie centyl ? W 90 ?
    W 99 ? Czy to przypadkiem nie oznacza, że polscy informatycy
    są elitą wśród ludzi ?
    Tylko tak dla refleksji to proponuję, nie jako wyznacznik dla polskiego
    programu rozwoju technicznego :)

  • 37. Data: 2011-06-22 09:54:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-22 11:33, sielim pisze:
    [...]
> [...]
    > ludności całego świata. W który wpadacie centyl ? W 90 ?
    > W 99 ? Czy to przypadkiem nie oznacza, że polscy informatycy

    Pewnie tak.

    > Tylko tak dla refleksji to proponuję, nie jako wyznacznik dla polskiego
    > programu rozwoju technicznego :)

    No właśnie. Tematem była pozycja Polski w zakresie technologii
    informatycznych. Tu jest gorzej, niż mogłoby być. A od tego zależy m.in.
    czy będę zmuszony emigrować, żeby utrzymać swoją pozycję ekonomiczną,
    czy przypadkiem nie prześcigną mnie tłumy Hindusów, Chińczyków czy
    Indian.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 38. Data: 2011-06-22 10:46:20
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Owszem. RZ zrobila sie nei do czytania. Dlatego zreszat ja czytam

    > Owszem, ale ile jest tych polskich gier ktore zrobily swiatowa
    > kariere? o Wiedzminie wiem, inne przykaldy poprosze.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Two_Worlds_II

    Wspomniane juz Dead Island.

    Sniper: Ghost Warrior (gra miala kiepskie recenzje i byla zabugowana, ale i
    tak sie dobrze sprzedala, wiec musieli trafic na jakis niezaspokojony
    popyt): http://www.joystiq.com/2011/02/16/sniper-ghost-warri
    or-scopes-out-a-
    million-sales/

    Inne produkcje City Interactive - budzetowe (czyt: kiepskiej jakosci i
    tanie), ale firma ma staly strumien przychodow, jest notowana na gieldzie i
    ma biuro w Londynie.

    Ten przemysl sie w PL rozwija, na pewno czesciowo dzieki nizszym kosztom
    pracy, ale rowniez dlatego ze Polacy w koncu nauczyli sie robic gry
    komputerowe.

    > Poprosze o te przyklady

    > Owszem. Trudniej wyjechac niz "na zmywak".

    Mozna zarobic przyzwoite pieniadze nie wyjezdzajac. Absolwent politologii ma
    w PL "nieco" trudniej. Ambicje Polakow czesto koncza sie na kredycie
    mieszkaniowym w CHF, wiec nie zawsze maja wystarczajaco duzo motywacji zeby
    wyjezdzac.

    > Glownie jak mysle z tego
    > powodu ze opinia o Polsce jako mocarstwie informatycznym jeszcze sie
    > nie zrobila popularna na swiecie.

    To akurat jest IMHO bez znaczenia.

    > To gdzie parcuje, pare razy narajalem Polakow na interview. Niestety,
    > wszyscy odpadli w pzredbiegach

    No wiec ja znam dobrych programistow ktorzy nie chca wyjezdzac z PL i tez
    mialem raz czy dwa do czynienia z kiepskimi, ktorzy byli zainteresowani
    praca w UK, ale albo odpadli na interview albo nie zebrali sie na odwage,
    zeby sie na nim pojawic.

    > A,L.
    >
    > P.S. Z kim mam zaszczyt korespondowac?...

    Sorry.

    KK

  • 39. Data: 2011-06-22 10:47:41
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wiktor Zychla <w...@n...com> napisał(a):

    > A co do przemysłu - to też uprzejmie przypominam, że do Polski
    właśnie
    > ściągnęły w nieodległym czasie developerskie oddziały m.in.
    Microsoftu,
    > Google, Opery, i dziesiątek pomniejszych firm zagranicznych. Z tego

    Stawiam dolary przeciwko orzeszkom, ze ich "core development" pozostal w
    krajach macierzystych.

    KK

  • 40. Data: 2011-06-22 10:51:56
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej Pilichowski <P...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > drukiem -- a tam jest napisane "splacac to bedziesz do konca zycia
    > frajerze; nie dot. dyrektora osrodka, rodziny i kolesi".

    Wszystko to Uklad, panie. Ojciec Dyrektor tak powiedzial.

    KK