    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Polowanie na fotografow.
    Date: Sun, 19 Feb 2012 17:47:41 +0100

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    > Prawo przekroczyło granice absurdu.
    >
    > Trzeba zauważyć że twórca zwykłych mebli i przedmiotów też mają swoje
    > prawa i mogą sie o nie upomnieć.
    >
    > właściwie to nie można pokazać zdjęcia swojego domu bo tam są przecież
    > przedmioty objęcie prawami autorskimi, podobnie nie można
    > sfotografować fragmentu miasta, podobnie zdjęcia ślubne są poważnym
    > naruszenie prawa autora sukienki butów garnituru, księdza itp... nie
    > wspominając o prawach właściciela kościoła.
    >
    > Wychodzi na to że 95% zdjęć jest zaskarżalna, chyba tylko poza aktami
> [...]

    Nie chciałem zabierać głosu w tym wątku, bo na prawie znam się tylko
    nieco powyżej średniej (czyli wciąż za słabo :) , ale podejrzewam, że
    to nie prawo przekroczyło granice absurdu, tylko jego interpretacja
    (wyrywkowa z ignorancji lub smarowania).

    (Jeśli ktoś mógłby, to niech przytoczy ten paragraf), bo np.
    w naszym prawie jest zastrzeżona swoboda wyrażania cudzych praw
    autorskich w innym medium, np. namalowania rzeźby, opisania piosenki,
    sfotografowania budynku, itp. Było kilku architektów, którym już roiło
    się zastrzegania prawa do fotografowania swych "dzieł", ale wystarczyło
    spuścić maniaków kalafiorem.

    Tyle na szybko.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]