    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 12 Aug 2013 10:37:04 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Polecam Fakty TVN dziś o 19:00
    <ku06lc$8nb$1@news.task.gda.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <1t4mnj67nauma$.dlg@myjk.org> <0...@b...poznan.pl>
    <ku2gnk$prc$1@node1.news.atman.pl> <0...@b...poznan.pl>
    <520529e9$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <520544c9$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <52068463$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>

    On Sat, 10 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > hahaha :)
    > Było to samo. Znak po lewej stronie i patrol sprawdzający predkosc...

    Podejrzewam, że wszystko przez to że nie skorzystałeś z art.14 KPA.
    :>

    > Chciałem napisac, ze znak był źle postawiony co policji nie przeszkadzało
    > w karaniu kierowców.
    > A zgłoszenie braku znaku nic nie pomogło. Znaku nie postawiono, kontrole
    > kontynuowano.

    No.
    Jak znam życie, po zastosowaniu art.14 kolejny art.65 KPA zadziałałby
    automagicznie :>

    A tak zakładając, że Polska byłaby państwem prawa, ciekawe dlaczego
    rzeczona policja nie zastosowała mandatu karnego za niedopatrzenie
    w oznakowaniu.
    Przecież ono powoduje WIĘKSZE skutki, niż niestosowanie się kierowców
    nawet do istniejącego znaku.

    > No właśnie.
    > to jak mam jechać w miejscu gdzie nie ma znaku terenu zabudowanego?

    Jak rozumiem Futrzak zwyczajnie powiada Ci: "nie masz dowodu".

    > ROTFL
    > No w srodku to ma byc nizsza predkosc bo jest ruch pieszych, poprzeczny
    > itd. Słowem teren zabudowany.

    Sorry sir, to jest "koszt uproszczenia".
    Równie dobrze pasażer mógłby odmawiać zapłaty "opłaty specjalnej",
    potocznie zwanej mandatem, za niewielkie przekroczenie nominalnego
    uprawnienia do jazdy (czasowe lub "zasięgowe", powiedzmy o dwa
    przystanki poza strefę za którą jest drożej).
    Przecież to nielogiczne aby opłata była wyższa niezależnie
    czy dwa czy dwadzieścia przystanków ;>
    Tu jest to samo: kończy się tam gdzie się kończy, nie 20 m wcześniej.

    > Potwierdzasz tylko, ze nie chodzi o bezpieczenstwo a tylko o bezmyslnośc.

    Starożytni powiadali dura lex, sed lex.

    > Innymi słowy - jak wszyscy kierowcy zaczną jezdzic w 100% zgodnie zp
    > rzepsiami to kierowcy zaczna byc karani za kazde, minimalne najechanie na
    > linie ciągłą. W koncu dlaczego nie - linii ciągłej przejezdzac nie wolno,
    > chocby na 5 cm. A ze to bez sensu? Kogo to interesuje...

    Tych, którzy się obaj spotkają na środku linii, która okazała
    się być węższa od 10 cm i komuś brakło "jego" 5 cm :)

    Żeby nie było: OWSZEM, podzielam Twoje zdanie co do stosowania prawa.
    Tyle, ze w 100% zgadzam się, że pierwotna wina leży po stronie
    ustawodawcy.

    Jest tak głupio, że "znikoma społeczna szkodliwosć" zwalnia od podlegania
    pod kodeks karny, a nie zwalnia spod kodeksu wykroczeń.

    > Oczywiscie. Jechałem 25 wiecej. Tylko o czym to świadczy?
    > Bali sie ze znak rozjade?

    A co za różnica czy znak czy NIEISTNIEJĄCYCH pieszych?
    Problem jakby co leży w fakcie, że ta sama sankcja, w myśl
    "uproszczeń", jest za przypadki kiedy kierowca WIDZI że
    pieszych NIE MA, oraz kiedy NIE WIDZI a jedzie.
    Co za różnica czy pieszy jest w środku "zabudowanego"
    czy gdzieś na końcu?

    > To co piszesz to jest zgodne z prawem ale nie koniecznie zgodne ze zdrowym
    > rozsadkiem.

    No a ja się z powodu wyżej nie mogę zgodzić z poglądem wyżej.
    Skoro policjanci tam byli, ergo, piesi tam byli, zdolni do "wtargnięcia",
    to było trzeba uważać ;)

    pzdr, Gotfryd