  • 61. Data: 2011-10-24 09:18:17
    Temat: Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:j829ku$1vq$1@news.onet.pl...
    > Słabi wykładowcy to jest jeden problem, ale ja akurat mam na myśli
    > zawodową ignorancję. Jak ktoś chce od dziecka zostać elektrykiem, to

    Za czasów mojej pracy na ACMM... (kłania się 033; Pentaconta GCI) Było sobie
    łącze do Łodzi (E10A), które wyświadczyło tę uprzejmość, że nawaliło - nie
    odbywała się wyiana R2, a po timeout przychodził sygnał A4 - natłok. Przy
    okazji pozdrawiam pana o numerze 9, który był niemalże gotów mnie pobić
    twierdząc (na życie matki chyba by przysiągł), że łącze jest dobre. Dopiero
    jak mój kierownik wziął sprawę w obroty, to okazało się, że jednak,
    uszkodzenie jest na centrali w Łodzi - coś padło na płycie i nie było
    przejścia audio chyba... łącze naprawiono, choć sama teletransmisja była OK.

    > idzie do zawodówki lub technikum. Na kursy idą ci, którzy elektryką
    > zajmują się z doskoku i nagle doszło do nich że potrzebują papierka.

    Jak np. krótkofalowcy (choćby ja) :), którzy nagle chcą przez radio pogadać
    z jakimś rzadkim krajem...

    > Niektórzy z tych samouków idą na te kursy z nastawieniem "ja wiem swoje,
    > co mnie tu będą pouczać" i niestety po kursie myślą to samo. A potem się

    No, jest to niesympatyczne... skoro wie swoje, to po kiego ch^H^Hczłona
    podejmują ten kurs?

    > okazuje że ich wiedza jest cieniutka, bo rozpatrywanie całych instalacji
    > to bez porównania większy problem od wymiany uszkodzonego kontaktu w

    Skoro sama wymiana kontaktu nastręcza trudności... a Ty chcesz, żeby całą
    instalację rozpatrywał? :))

    > ścianie. A tymczasem im się wydaje, że bycie elektrykiem polega na
    > dokręcaniu śrubek w zaciskach.

    To przede wszystkim myślenie, myślenie, wiedza, z czym ma się do czynienia,
    zagrożeniami, jak uszanować prad, zeby nas uszanował... MYŚLĄC można zrobić
    bezpiecznie wiele nieprawomyślnych rzeczy... Ale to naprawdę myśleć i NIE
    KOZACZYĆ. Widziałem już niejedno złącze, wykonane na szybkość (czyli z
    jakością do D4), gdzie izolacja zdjęta, jakby kijek do kiełbasek ktoś
    strugał, nie tak rzadko z naciętą też żyłą w kablu. Ujdzie na połatanym
    (byle bezpiecznie!) kabelku zasilającym telewizor, który tak dużo nie
    bierze, ale już w instalacji mieszkaniowej może się zemścić... Widywałem
    niedokręcone zaciski, byle szybciej, bo następna fucha czeka, a czemu się
    równa zły styk... Czy nie od tego zjarał się cedet przy
    Jerozolimskich/Brackiej, znany dziś jako "Smyk", podobno chcą mu przywrócić
    historyczny wygląd...

    Ty to wiesz, ja to wiem, Wy to wiecie... najgorsze, że czasem nie wie (A
    może "nie wie"?) ten, kto szczególnie powinien...
    O, przypomniał mi się charakteryzujący to dowcip:
    Martwi sie facet, zwierza przyjacielowi - wiesz, mój pies ga w pokera... -
    to fajnie - niestety, w tym sęk, że nie umie grać, a jednak gra...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 62. Data: 2011-10-24 09:20:27
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mam podobne zdanie, ale nie głoszę tego, bo sam robię błędy.

    Ja robię na potegę, zwłaszcza zmęczony/znerwiony czymś... Dobija mnie ich
    poprawianie, niekiedy więc nie robię tego i przepraszam zgromadzonych...
    Ale, w odróżnieniu od 100krotkowych "ortografii alternatywnych" nie olewam
    czytających.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 63. Data: 2011-10-24 10:33:27
    Temat: Re: [OT] Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nedzne pozory demokracji znikaja wtedy, gdy ludzie w referendum zaglosuja
    > na nie. Wtedy albo powtarza sie referendum do skutku, albo wprowadza prawo
    > wbrew woli ludzi. Tak bylo z beta wersja konstytucji UE (Francja,
    > Holandia), tak bylo w Irlandii (3 powtorki referendum, wynik 2:1, ale
    > zwyciezyl ten, co mial 1). Takie sa fakty, ludzie na tej grupie maja
    > raczej scisle umysly i nikt przytomny takich dzialan nie nazwie
    > demokracja.

    Demokratycznie byłoby powtarzać referendum co jakiś czas i zgodnie z
    ostatnim wynikiem wstępować/występować z UE.
    A o ile prościej dla UE by było - Grecja pewnie teraz by wystąpiła i
    problemy przestałyby być unijne.
    P.G.

  • 64. Data: 2011-10-24 10:45:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-10-24 12:33, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > ostatnim wynikiem wstępować/występować z UE.
    > A o ile prościej dla UE by było - Grecja pewnie teraz by wystąpiła i

    Ale problem nie wynika z tego, czy Grecja jest/nie jest w UE, tylko z
    tego że kasę pożyczały jej głównie banki z Niemiec i Francji, a
    zabezpieczone to było częściowo CDSami z USA.

  • 65. Data: 2011-10-24 12:17:42
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Oct 2011 13:31:45 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Studentowi wyszło (tg x)/(t * x). Skrócił t z t, x z x i zostało g. - Co
    > to jest to g?
    > - Hm.... może przyspieszenie ziemskie ? P.G.
    U mnie w LO kolega liczył lim(x->0,sinx/x), został mu sam sinus i nie
    bardzo wiedział co z nim dalej zrobić :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 66. Data: 2011-10-24 13:15:12
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-24 14:17, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > U mnie w LO kolega liczył lim(x->0,sinx/x), został mu sam sinus i nie
    > bardzo wiedział co z nim dalej zrobić :)

    A jakby liczył sinx/n? To mu zostanie six? :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 67. Data: 2011-10-24 14:10:52
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 68. Data: 2011-10-24 15:23:28
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message

    > Ale problem nie wynika z tego, czy Grecja jest/nie jest w UE, tylko z tego
    > że kasę pożyczały jej głównie banki z Niemiec i Francji, a zabezpieczone
    > to było częściowo CDSami z USA.

    Takie coś jak CDS-y powinny być nielegalne. Powinno się zabronić wszelkiego
    rodzaju szachrajstw wtypu pochodne instrumenty finansowe i zdelegalizować
    takie instytucje jak choćby Forex.
    To nie prowadzi do niczego i tylko jest piramidą finansową. Tak samo jak
    kreowanie pieniądza, który się pozycza ale go faktycznie nie ma.

  • 69. Data: 2011-10-24 17:33:29
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Zbych napisał:
    > Ale problem nie wynika z tego, czy Grecja jest/nie jest w UE, tylko z
    > tego że kasę pożyczały jej głównie banki z Niemiec i Francji, a
    > zabezpieczone to było częściowo CDSami z USA.

    Nie mogłem się powstrzymać:
    Jest sierpień, miasteczko na Lazurowym Wybrzeżu, sezon w pełni - ale
    leje,więc puchy. Wszyscy pozadłużani.
    Na szczęście do jednego hoteliku przyjeżdża bogaty Rosjanin. Prosi o
    pokój. Rzuca na stół $100 i idzie go obejrzeć.
    Hotelarz chwyta banknot - i natychmiast leci uregulować należność u
    dostawcy mięsa, któremu zalega.
    Ten łapie banknot - i leci zapłacić nim hodowcy świń, któremu zalega za
    towar. Ten łapie te $100 - i leci zapłacić dostawcy paszy. Ten z ulgą
    bierze pieniądze i z tryumfem wręcza je prostytutce, z której usług
    korzystał na kredyt.
    Ta łapie pieniądz - i leci spłacić dług w hoteliku, z którego też
    korzystała na kredyt..... i w tym momencie Ruski schodzi z góry,
    oświadcza, że pokój mu się nie podoba - więc bierze swoje $100 i wyjeżdża.
    Zarobku nie ma, ale całe miasteczko jest oddłużone i z optymizmem patrzy
    w przyszłość.

  • 70. Data: 2011-10-24 18:00:36
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zarobku nie ma, ale całe miasteczko jest oddłużone i z optymizmem patrzy w

    ...nie bierze, tylko strzela do hotelarza, bo ten
    uregulował już zależność u dostawcy mięsa...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.